26 Reacties

vorige week

Lukt het om haar af te leiden en het voedingsmoment nog een beetje langer uit te stellen door middel van een speentje of een speeltje oid? Zo dronk ons meisje steeds iets meer doordat ze nog wat meer honger kreeg.

vorige week

Onze kleine drinkt ook kleine porties per keer, wel borstvoeding. Ik heb mij er over ingelezen, en uit onderzoeken blijkt dat kleine hoeveelheden juist gezond lijken te zijn. Dit komt omdat hun maagje niet te veel uitrekt. Latere kans op overgewicht en bijkomende ziektes (diabetes, hart en vaat) is lager. Even aanpoten nu, maar ikzelf zou haar niet forceren om meer te drinken als haar groei gewoon goed is

vorige week

Reactie op mariaaa94

Onze kleine drinkt ook kleine porties per keer, wel borstvoeding. Ik heb mi ...
Precies dit. Het is heel normaal, hoort erbij en gaat straks vanzelf over.

vorige week

Wij hebben gister bezoek van lactatiekundige gehad met een vergelijkbaar probleem (alleen geef ik bv) en zij tipte om even heel strak op de minimaal 3u te gaan zitten en niet eerder. We zijn nu bijna 24u verder en hij drinkt iedere voeding beter.. wie weet heb je er wat aan

vorige week

Waarom is het een probleem? Als zij een klein maagje heeft dan kan je er moeilijk meer instoppen denk ik.. Het is nog steeds heel normaal als ze om de 2/3 uur zich melden!

vorige week

Ik snap wel dat het vermoeiend is voor jullie natuurlijk, dat maakt het een probleem. Het klinkt alleen of jullie baby geen probleem heeft ;)

vorige week

Mijn dochter van 10 weken drinkt ook “te weinig” en ik hem me hier op het begin ook regelmatig zorgen over gemaakt. (Ze weegt 5,4kg en drinkt maximaal 700 ml per 24 uur) Ze is heel tevreden, slaapt goed en is een blij meisje. Ik heb contact gehad met het Nutrilon care team voor gratis vrijblijvend advies. Wij gaven eerst Nutrilon 1 en zijn na overleg overgestapt op Nutrilon duo balans. De smaak van Nutrilon Duo balans is wat romiger. Dit vinden de kleintjes vaak wat lekkerder. Ik heb de Nutrilon Duo balans geproeft en deze smaakt oprecht lekkerder en romiger dan de Nutrilon 1 die wij eerst gaven.

vorige week

Bij de nachtvoeding valt mijn dochter in slaap na ongeveer 60 ml en dan blieft ze de fles ook niet meer. Ik verschoon haar luier dan, waardoor ze wakker(der) wordt en als ik klaar ben drinkt ze met liefde de volgende 60ml op. Misschien werkt dit voor jullie, misschien niet.. Toch het proberen waard wellicht☺️

vorige week

Kijk inderdaad even op internet naar de natuurlijke maaginhoud van een baby. Mijn eerste kind kreeg kunstvoeding omdat de borstvoeding niet lukte. Hij dronk heel snel heel veel en liet er veel tijd tussen. 4 uren ongeveer. Mijn dochter krijgt nu wel borstvoeding maar meld zich ook elke 2/3 uren en clusteren vervolgens vanaf 18.00 tot 21.00 uur, dus constant voeden. Dit is allemaal normaal gedrag. Zwaar maar het hoort er echt bij

vorige week

Bedankt voor jullie reacties. Goed om te lezen dat het er allemaal bijhoort en nee Liset zij is absoluut geen probleem maar ik dacht misschien heeft iemand een tip om ervoor te zorgen dat ze het wat langer volhoudt. 😅 Mijn zoontje dronk namelijk wel hele flesjes leeg en daar zat wel een paar uur tussen voordat hij weer kwam. Elk kind verschilt natuurlijk en ik moet het ook niet vergelijken maar nu goed om te weten dat er niks aan de hand is. Wel vermoeiend idd en dan voornamelijk de nachten 🤭

vorige week

Reactie op mariaaa94

Onze kleine drinkt ook kleine porties per keer, wel borstvoeding. Ik heb mi ...
Oh wat goed! Mijn zoontje daarintegen dronk elk flesje leeg en is ook nu nog steeds gek op eten haha. Misschien toch ookwel een verschil met jongen en meisje.

vorige week

Ik zou proberen elke keer een voeding te verschuiven, zodat je om de 4 uur gaat voeden, en zo hopelijk wel wat meer voeding erin krijgt. Misschien dan juist rond lopen of een speentje. Heeft bij alle 3 mijn ids gewerkt.

vorige week

Reactie op Babynr2boy

Ik zou proberen elke keer een voeding te verschuiven, zodat je om de 4 uur ...
Ja maar het probleem is dat ze zelf altijd wel na 3 uur al komt. Soms zelfs 2 uur al

vorige week

Reactie op Frelu

Bedankt voor jullie reacties. Goed om te lezen dat het er allemaal bijhoort ...
Onze middelste zoon dronk ook niet meer dan 90 ofzo en kwam ook vaak. Toen hij vast voedsel kreeg werd het beter. Ik denk dat zn maaginhoud toen groeide. Het was inderdaad wel vermoeiend maar wij hebben dus niks gevonden wat werkte. Sorry geen tip, wel herkenning. Mn oudste dronk juist snel 180cc. Beide jongens. Mn derde drinkt nu 120cc max in de fles. Slaapt daar 3-4 uur op.

vorige week

Reactie op Boysmom90

Onze middelste zoon dronk ook niet meer dan 90 ofzo en kwam ook vaak. Toen ...
Hetzelfde hier, onze dochter drinkt max. 100ml, maar evengoed maar 50ml. Daarbij drinkt ze ook nog eens een laag dagtotaal, rond de 600ml (10w5d en 4,6kg). Maakt niet uit of we meer aanbieden, nu drinkt ze 7x (niet op vraag). Ook geen tips, maar ik begrijp de frustratie en vermoeidheid.

vorige week

Hier een zoontje van maandag 12 weken die elke 2 uur een fles van 90+3 aangeboden krijgt, maar de ene keer 20 ml drinkt, andere keer 60 en heeeel soms 90.. Wel is die bovengemiddeld langer en dus zwaarder, dus dat gaat wel goed. Woensdag moet ik weer werken en tja.. in de nacht (rond 19:30 gaat ie naar bed, tot 07:00) komt die ook elke 1,5 a 2 uur. Zit er nu al tegen op

vorige week

Reactie op sanavina

Hier een zoontje van maandag 12 weken die elke 2 uur een fles van 90+3 aang ...
Snap ik pff! Maar jij biedt het elke 2 uur aan? En wat als je dat niet doet na hoelang komt hij dan vanzelf? Misschien dat hij dan wel meer drinkt. Sterkte volgende week! 😘

vorige week

Hier hielp het om al eerder over te gaan naar een fase 2 speen. Onze dochter dronk ook weinig en dus vaak. Nu drinkt ze meer en zodoende de gaten ertussen wat groter.

vorige week

Hier ook, mijn kleine mannetje is nu 12 weken en nog steeds om de 2 uur voeding 60ml, ik maak een flesje van 90 echt met moeeiiite drinkt hij het op. Hij dieuwt ook zijn tong weg draaid zn hoofd en wilt niet meer dit maakt je echt kapot🥹 maar ik heb geen tip voor je leef mt je mee

vorige week

Reactie op fentje83

Hier hielp het om al eerder over te gaan naar een fase 2 speen. Onze dochte ...
Ben ik toevallig vandaag ook mee begonnen! Merk wel al dat ze meer drinkt maar nog steeds wel 3 uur ertussen. We gaan het zien😊