6 Reacties

gisteren
Enige wat ik kan vertellen is dat ik mijn zoontje vanaf het begin op zijn zij heb laten slapen. Zo deden ze het ook in het ziekenhuis, dus dat was al fijn. Maar op zijn rug vond ik eng als tie zou gaan spugen oid en dat tie dan kon stikken🤯 of het gegrond was mijn angst weet ik niet🫣
Maar lees wel vaker dat ouders hun babies op hun zij laten slapen. Maar het kan ook per baby verschillen.

gisteren
Wij hebben onze dochter ook een periode op haar zij laten laten ivm reflux klachten. De osteopaat liet ons al in de kraamweek zien dat onze dame prima haar hoofd zou draaien als ze met haar gezichtje in het matras zou komen. Hij mocht het niet adviseren natuurlijk, uiteindelijk is het ieder zijn eigen keuze of je het risico wil nemen.

16 uur geleden
Onze zoon slaapt vanaf het begin op z’n zij, hij wilt niet op z’n rug ik denk ivm refluxklachten. Ligt in een zijslaap kussentje van Doomoo.
Ik vond het heel spannend in het begin en nu ben ik eraan gewend (nu bijna 10 wkn).
Wij als baby’s moesten juist op onze zij begreep ik van mijn moeder? (1990)

15 uur geleden
Mijn dochtertje van 11 weken wil sinds een week of twee ook op haar zij slapen. Het lukt haar niet altijd om op haar zij te draaien dus dan raakt ze gefrustreerd. Ik help haar dan even en dan valt ze meteen diep in slaap. Ik wacht dan vaak 10 min en draai haar dan langzaam naar haar rug toe en dan slaapt ze verder.