11 Reacties
4 dagen geleden
Klopt hoor! Hier ook! Ze hebben veel minder ruimte, dus houden zich soms wat meer op 1 plek, en voel je meer soms wat schuiven.
Soms voel je dat alleen als je echt je hand op je buik legt.
Als je t echt niet vertrouwd kan je altijd bellen.
Zelf vorige week ook gebeld ervoor, maar alles was 100 punten!
Dus als die rustig is dan hou ik me er gewoon aan vast dat die minder ruimte heeft/veel slaapt.
Ze moeten nu ook nog t meeste groeien in kg's en longetjes oid, dus kost ze ook veel energie.
Zolang je elke dag maar iets voelt dan is t goed!馃榾
4 dagen geleden
Ik ben zelf afgelopen maandag in het ziekenhuis geweest met 30 weken voor een ctg. Ik merkte vanaf vrijdag dat ik de baby minder voelde en wilde dat nog even aankijken. Hier was de dienstdoende verloskundige het niet mee eens en heeft me heel duidelijk gemaakt dat we dit dus niet meer zo gaan doen. Zodra ik ook maar een beetje twijfel moet ik meteen bellen, want je kan ook zomaar een keer te laat zijn.
Dit nemen ze heel serieus, dus zeker even bellen. Liever het zekere voor het onzekere.
4 dagen geleden
Ik zit me nu te bedenken dat ik sinds kort weet dat ik zwangerschapsdiabetes heb en dus veel minder koolhydraten/suiker binnen krijg. Zou kunnen dat ik de kleine daardoor niet meer zo voel stuiterballen als eerst 馃槀 Heb haar net wel weer heel duidelijk gevoeld dus ben er wel weer gerust op. Mocht ik morgen toch weer twijfelen, bel ik de verloskundige even :)
3 dagen geleden
Mijn baby is de ene dag behoorlijk rustig (amper bewegen) en de andere bijna constant aan het bewegen. Hier ondertussen bijna 31 weken zwanger.
Wat altijd helpt bij mij is even op mijn linkerzij gaan liggen, soms wat langer nodig. Na een minuut of 10-20 ga je toch een hoop voelen dan!
Mocht je na 2 uur nog niks voelen, of heel weinig, dan zou ik gelijk bellen! Zelfs midden in de nacht.
Verder merk ik dus ook minder gevoel te hebben nu zo rond de 30 weken, komt vast goed!
Over je laatste bericht, ik geloof wel dat baby's kunnen reageren op suikers en dat het misschien daarom nu even minder is.
Inderdaad, bij twijfel gewoon bellen!!
3 dagen geleden
O en ik las laatst dat baby's vanaf een week of 28 een ritme krijgen, ik vrees dat mijn baby dus veel 's nachts beweegt (waardoor ik onrustig slaap) en overdag heel rustig kan zijn.
Gister begon hij toen ik ging liggen met bewegen en stopte pas toen ik wakker was..
3 dagen geleden
Reactie op KSDN
Ik ben zelf afgelopen maandag in het ziekenhuis geweest met 30 weken voor e ...
Gelukkig is minder beweging eigenlijk altijd niet ernstig maar ligt je kindje gewoon anders.
Dus ik denk dat dit onnodige bang praten niet nodig is 馃.
Als je 0 beweging voelt.. dan is t vaak al te laat. Je hebt t niet in de hand en dokters ook niet helaas :(!
3 dagen geleden
Reactie op M馃┓
Gelukkig is minder beweging eigenlijk altijd niet ernstig maar ligt je kind ...
Het is mijn derde kindje, met de eerste 2 zijn ze hier ook altijd voorzichtig mee geweest.
Deze keer liet ik er even tijd tussen zitten, want het zal wel goed gaan.. maar bij de eerste 2 is het uiteindelijk wel goed geweest dat ze mij meteen lieten komen. Dus bij twijfel, zeker even aan de bel trekken 馃槈 alleen al om je onzekerheid weg te nemen.
3 uur geleden
Ben nu 30.5 weken zwanger maar voel de kleine meid opeens weinig bewegen/draaien zoals normaal hebben meerdere meiden hier ook last van?
1 uur geleden
Reactie op GelukkigeTulp (馃寛baby januari 2026)
Ben nu 30.5 weken zwanger maar voel de kleine meid opeens weinig bewegen/dr ...
Bij mij was de beweging een aantal dagen wat minder, vandaar dat ik deze topic ben gestart. Maar sinds eergister is mijn meisje weer een stuk drukker. Ik voel haar nu weer wat beter