14 Reacties

14 uur geleden
Iedereen heeft hier een andere mening over en elk kindje groeit in zijn eigen tempo. Ik verwachtte bij de eerste een grote baby en hoewel ze lang was bij de geboorte (54cm) heeft ze best een tijdje maat 50 gepast en daarna heel lang maat 56 gepast. Mijn grootste les met kinderkleren het eerste jaar is dat je niet te veel moet hebben in 1 maat. Je kan altijd bijkopen als je kind meer nodig heeft, de helft niet gebruiken is zonde.
Zou voor 6 outfits in maat 50 gaan! Maat 44 is hier nooit gedragen.

13 uur geleden
Reactie op Veer21
Iedereen heeft hier een andere mening over en elk kindje groeit in zijn eig ...
Hoeveel rompertjes zou jij aanschaffen in maat 50/56? 馃槉

13 uur geleden
Hier tweede kindje. Bij de eerste had ik 7 setjes kleren maat 50, dat was echt meer dan genoeg. Ik had 1x 44 (nooit gedragen) en ook al een stuk of 6 setjes maat 56, dus ik kon lekker even vooruit. Hoe lang ik er allemaal mee gedaan heb weet ik echt niet meer, maar lang genoeg! Volgens mij duurde het echt wel tot maand 4 (?) voordat hij een keer serieus naar maat 62 ging en ik bij moest kopen. Overigens heeft hij maar heeeeel kort in 62 gezeten, binnen no time waren we vervolgens ineens bij 68 en toen 74 (ik denk bij 6 maanden?). In 74 heeft hij heel lang gezeten (maaanden) en in 80 ook. Hij is nu 1,5 en sinds kort echt naar 86.
Hier is het dus: lang in maat 56, lang in maat 74, de rest kort.
Rompers had ik eigenlijk alleen maar vd hema, overslag bamboe maat 50, die rekken mee en ook die heeft hij dus heeeel lang kunnen gebruiken!

13 uur geleden
Reactie op Droomvlucht
Hoeveel rompertjes zou jij aanschaffen in maat 50/56? 馃槉
Ook 6-10. En dan de Hema bamboe meegroeirompers in maat 50/56, die gaan echt heeeeeel lang mee. Als ik het me goed herinner, waren die in de eerste weken nog wat groot bij mijn kind en hebben we er een paar van de zeeman in maat 50 bijgekocht.

13 uur geleden
Reactie op Veer21
Ook 6-10. En dan de Hema bamboe meegroeirompers in maat 50/56, die gaan ech ...
Dank voor je reactie! 馃挄

11 uur geleden
Vrijwel alle baby鈥檚 passen maat 50 bij de geboorte, ook grote baby鈥檚. Ze groeien er soms alleen wel snel uit! Dus veel in maat 50 zou ik niet doen. Maat 56 gebruik je wat langer.
Maat 44 zou ik niet kopen, kans is klein dat je die nodig hebt en als het wel zo is dan is het snel gekocht. In sommige ziekenhuizen hebben ze zelfs wat leenkleding in die maat, meestal zal je kindje in het ziekenhuis blijven even als het zo klein is.

10 uur geleden
Mijn zoontje woog net 3 kilo bij de geboorte en was 48cm hij verzoop echt in maat 50 dus wij hadden ineens best wat in maat 44 nodig.. 1 pakje in die maat voor de zekerheid kan geen kwaad denk ik haha

10 uur geleden
Hier was mijn kleine 3,5 week te vroeg en had geen maat 44 ... gelukkig een vriendin wel en die had meteen wasmachine aangezet en gewassen komen brengen ... ze heeft ruim een maand 44 gehad ruim 2 maanden 50 en 56 ook 2 of 3 maanden (nu 11 maanden en pas maatje 68) ... al om al ieder kind is totaal anders er was geen reden dat ik te vroeg zou bevallen lage bloeddruk etc alles was goed. Alles is snel geregeld als je spuug baby krijgt heb je snel genoeg extra rompers ingeslagen volgens mij is advies minimaal 6 maar je krijgt nog een heel lijstje van de kraamzorg tijdens het intake gesprek

9 uur geleden
Maat 44 en maat 50 heeft ze hier in het begin aan gehad. Maat 44 had ik doorgekregen vanuit mijn te vroeg geboren nichtje en dacht die niet nodig te hebben, maar ook dat pastte prima. Dochtertje was 51cm bij de geboorte en heeft zeker 2 maanden maat 50 aangehad.

9 uur geleden
Ik denk dat je ook even moet kijken naar wat voor baby jij als baby was en je partner.. wij zijn allebei lang en mijn eerste zoontje was 4370 gram bij de geboorte, kon heel even 50 aan maar 56 zat eigenlijk ook al prima, mijn tweede zoontje woog 5000 gram 馃 en die paste amper nog maat 56 en zat al vrij snel in 62..

8 uur geleden
Mijn tip, vooral niet te veel! Ik was ook zo een mama die vanalles had gehaald. Eindstand, sommige kleren nooit aangehad omdat ik z贸 veel had (maat 50/56). Maatje 44 zou ik niet doen, tenzij het kindje de hele zwangerschap klein geschat wordt. Wij wisten dit niet en ons zoontje heeft uiteindelijk 6 weken in maat 44 gezeten. Maar dat is z贸 gehaald. Iedereen ging meteen naar de winkel en na 1 dag had ik verschillende leuke setjes maat 44. En doordat hij zo lang in 44 heeft gezeten kon veel 50/56 ook niet meer ivm het weer. Dus echt een aantal pakjes/setjes per maat is m茅茅r dan genoeg. Rompertjes zou ik wel voldoende halen want die passen vaak ook langer dan kleren!