20 Reacties

gisteren
Same! Ik wil het ook niet ik heb genoeg netwerk wat me kan helpen plus, ik ben zelf hbo verpleegkundigen en dan zou een kraamzorg niveau 3 mij op medisch vlak moeten vertellen wat het best is voor mij of de baby.. dat zie ik ook niet zitten dus ik kies ervoor niet te doen.

gisteren
Reactie op GelukkigeOchtend521251
Same! Ik wil het ook niet ik heb genoeg netwerk wat me kan helpen plus, ik ...
Jeetje... klinkt lekker denigrerend. Ieder z'n vak toch? Ik ben een IC pleeg maar wist bij m'n eerste echt niks over postpartum zorg en was blij dat ze er was om me een handje te helpen met opstarten

gisteren
Wij kiezen hier voor alleen het minimale pakket. Vind het wel fijn dat de medische controles voor mij en de kleine worden gedaan, maar veel meer is niet nodig. Dit hebben we tijdens de vorige kraanwerk uiteindelijk ook zo gedaan, we hadden geen behoefte dat er koffie voor ons werd gezet of de was werd gedaan. Mijn vriend was de eerste weken thuis en die vond het wel lekker om dit soort dingen zelf te doen.

gisteren
Gelukkig ben je beter als andere als je een hoger niveau heb afgerond tijdens je studie. Vind dat heel een heel ongepast ..
Even on topic.
Je bent het niet verplicht ! Misschien kan je alleen je wond laten controleren ? Dat je maar 1 uur afneemt ofzo ?

gisteren
Dat klinkt wel een beetje onaardig.. HBO verpleegkunde is totáál iets anders dan kraamzorg. Voornamelijk omdat ze je heel veel dingen kunnen vertellen die helemaal niets met medisch vlak te maken hebben en je flink kunnen ontzorgen (als je geen netwerk hebt).
You do you als je geen kraamzorg wilt (om welke reden dan ook), maar je kunt iedereen toch in zijn waarde laten...

gisteren
Ik twijfel ook heel erg. Ben zelf verpleegkundige, maar dat betekent natuurlijk niet dat ‘wij’ het niet nodig hebben omdat het een ander niveau is!
Het gaat mij meer om ‘heb ik zin om telkens iemand in huis te hebben’ ik ben vaak iemand die het gevoel krijgt om diegene dan te moeten vermaken.