42 Reacties

16 uur geleden
Reactie op Miffie24
Ligt dit niet gewoon aan jou en hoe jij bepaalde dingen oppakt ?
Ik zit in ...
Ik merk dat alle opmerkingen door iedereen best aanvallend wordt opgevat.. kindje houden is slecht, kindje weghalen is slecht, niet roken is slecht, wel roken is slecht. Maar alleen de opmerkingen van anno 2025 zijn te accepteren en andere opmerkingen vanuit bv. Geloofsovertuiging of het nou christendom of islam is, of opmerkingen van atheïsten met een eigen mening en die iets als vervelend of juist goed hebben ervaren, maar het niet van deze tijd is. Wordt niet meer geaccepteerd. Terwijl ik denk, jullie openen topics, mensen reageren hierop en ja iedereen heeft andere meningen, ervaringen. Maar toch als het niet van deze tijd is, wordt het voor mijn idee niet geaccepteerd..
Zelfde met jouw opmerking nu, ‘ligt het niet aan jezelf’ en hoe ik dingen op vat, helaas zijn er best veel moeders die dit ervaren (van wat ik lees uit de topics)

16 uur geleden
Ik heb dat nog niet opgemerkt. Maar het is niet leuk voor jou dat je dat zo ervaart. Hopelijk valt het in de toekomst mee

16 uur geleden
Reactie op 210472
Ik merk dat alle opmerkingen door iedereen best aanvallend wordt opgevat.. ...
Maar nu doe je het dus wel?? Je pakt mijn vraag negatief of terwijl der niks negatiefs aan is. Dus dan is het toch hoe je bepaalde dingen oppakt ?
Je hebt een punt maar dat dit forum niet veilig is slaat werkelijk nergens op. Je hebt een vrije keus om op dit forum te komen en als je je niet veilig of niet prettig voelt, dan ga je er toch af ? Dat er discussies ontstaan is toch meer dan logisch . Maar alles wat niet in jou staatje past , is niet per definitie slecht of goed.

16 uur geleden
Ik voel me juist wel veilig op dit platform, en ik denk dat het maar net is hoe je naar dingen kijkt, als mensen vragen om een mening / reactie, dan krijg je ook verschillende reacties van vrouwen. Wat ook gewoon mag! 💕🙏🏻 niks is fout. (Behalve als je elkaar gaat uitschelden of niet aardig bent natuurlijk..) maar iedereen mag zijn/haar gevoel kwijt. + vergeet niet dat dit platform 1 grote hormonale bom is vol vrouwen die zwanger zijn! 😂😆 don't worry!

16 uur geleden
Reactie op Miffie24
Maar nu doe je het dus wel?? Je pakt mijn vraag negatief of terwijl der nik ...
Maar waarom moeten er discussies ontstaan? Dat snap ik even niet en dat is ook best jammer, aangezien we allemaal hier zijn om elkaar te helpen, adviezen te geven en noem maar op. Ik merk en ook al zijn de topics en of reacties niet afkomstig van mij. Dat het best hard tegen hard gaat. En dat het niet in mijn straatje past. Is niet wat ik zeg. Ik zeg juist dat als iemand er wel of niet voor kiest. Dat die 2 best heftig tegen elkaar in kunnen gaan. Daardoor vind ik het eigenlijk niet meer veilig om openlijk je je mening te uitten. Omdat de ander aangevallen wordt. Als de 1 een andere denkwijze heeft op iets.
Snap je een beetje wat ik bedoel ? Dat heeft niks te maken dat ik bepaalde dingen anders opvat, want zoals ik al benoemd had gaat niet om berichtjes richting mij oid. Ik lees best veel reacties met dat sommige hun ei niet meer kwijt kunnen.. en als ik moderatoren hun opmerking lees is dat niet wat hun willen bereiken met deze platform.

16 uur geleden
Ik ervaar dit ook niet moet ik zeggen maar ik vind het wel vervelend dat jij dit wel ervaart. Meningen van elkaar kunnen gehoord worden alleen moet het respectvol blijven zonder een ander te overtuigen van jouw gelijk. Ik merk in sommige topics dat er bijvoorbeeld niet gevraagt word om meningen/eigen ervaringen en die worden vervolgens wel gedeeld. Als er niet om gevraagd wordt, waarom dan delen? Vaak is een TS daar niet mee geholpen. Sommige dames kunnen fel zijn in hun reactie maar ik trek mij daar zelf weinig van aan.
Nogmaals vervelend wel dat jij dit gevoel wel hebt.

16 uur geleden
Reactie op Miffie24
Maar nu doe je het dus wel?? Je pakt mijn vraag negatief of terwijl der nik ...
Het is ook zeker niet aanvallend naar bijv jou! En dat is ook niet wat wilde met deze topic. Er staat ook onderin van ‘joh hebben we ideeën hoe we dit wellicht op kunnen lossen’ want het kan toch niet zo zijn dat, omdat er moeders zijn die dit helaas zo ervaren en maar van af moeten gaan?
Dat is hopelijk niet hoe we met elkaar omgaan, zeker nu iedereen zo in een best moeilijke periode zit en de spannende weken tegemoet gaan

16 uur geleden
Reactie op Droomvlucht
Ik ervaar dit ook niet moet ik zeggen maar ik vind het wel vervelend dat ji ...
Misschien dat het ook wel aan mij ligt hoor, geen idee. Maar het is inderdaad wel erg jammer. Want de andere groep wat heel anders na mijn idee.
Hopelijk draait het nog bij. En anders misschien wel eraf gaan 😣

16 uur geleden
Reactie op 210472
Misschien dat het ook wel aan mij ligt hoor, geen idee. Maar het is inderda ...
Ik denk niet dat het aan jou ligt hoor! Sommige dames kunnen hun mening erg fel verkondigen en ik kan mij voorstellen dat andere het lastig vinden om daar mee om te gaan. Ik zit ook in de december groep maar ik merk tot nu toe weinig verschil want ook daar kunnen sommige dames erg fel zijn.

16 uur geleden
Ik begrijp wat je bedoelt. En of het opmerkingen zijn ‘van deze tijd’, dat weet ik niet. Ik heb zelf het idee dat vooral opmerkingen uit gevoel worden gewaardeerd/geaccepteerd, maar vanuit ratio minder. Voor mij als rationeel mens een les om hier of niet te reageren op een topic, of niet het achterste van mijn tong te laten zien. Uiteindelijk is toch het enige gewenste antwoord ‘volg je gevoel’ en dan met heel veel hartjes. 🥲

15 uur geleden
Ik herken deels wat je schrijft.
Verschillen van mening mogen er wat mij betreft zijn, en zeker als mensen de achtergrond van hun standpunt toelichten. Ik zie inderdaad soms ook dat daarop gemodereerd wordt en daar ben ik het ook niet mee eens.
Maar: er zijn ook mensen op het forum die het niet kunnen laten om zeer pijnlijke, kwetsende opmerkingen te maken en dat dan doen met hun geloof in de hand, bijvoorbeeld door abortus te beschrijven als "moord". En ik zie daar dus ook niets anders in dan puur kwetsend gedrag of zo hard mogelijk choqueren met felle taal waarvan we hier thuis zouden zeggen "ga je mond spoelen".
Dat dáárop gemodereerd wordt, vind ik dan ook zeer terecht.
Wel vind ik soms dat het onderscheid tussen "een ander perspectief " en "zuiver kwetsende opmerking" niet altijd even goed wordt gemaakt.
Of een reactie "van deze tijd" is, lijkt me niet relevant. Er staat ook nergens in de gedragsregels van het forum dat je opmerkingen "modern" moeten zijn. Wel dat je je fatsoenlijk moet gedragen en dus geen kwetsende opmerkingen mag maken. Daar ben ik het wel mee eens. Jij?

15 uur geleden
Reactie op MeerieVeerie
Ik begrijp wat je bedoelt. En of het opmerkingen zijn ‘van deze tijd’, dat ...
Hier moet ik wel om lachen 🤭 dit is wel een beetje waar. Dat wordt straks nog heel interessant als het thema "slapen" een ding wordt. 😉 Al wordt daar in mijn andere geboorteclub overigens niet op gemodereerd, maar: daar is het ook een stuk gemoedelijker. Ik denk omdat de hormonen wat gezakt zijn, de baby's allang geboren en de onderwerpen dus ook niet meer "leven-of-dood".

15 uur geleden
Ik ervaar dit niet zo. Het is ook maar een forum, waar je sommige dingen met een korreltje zout moet nemen. Als dingen geschreven worden, kunnen ze door verschillende mensen anders gelezen en daardoor anders opgepakt worden.
Ik vind het nog steeds een fijne plek om ervaringen te lezen en delen. Ben sinds 2022 lid en maak graag en vaak gebruik van dit platform.

15 uur geleden
Ik schrik er ook van dat sommigen dit zo ervaren.
Ik zie ook de felle reacties hier en daar. En heb er zelf ook wel eens een te pakken gehad. Maar ik kies ervoor om daar dan niet op in te gaan. Dan is het zo weer gedaan, want de lol is eraf 😉
Ik denk dat we met z’n allen goed het doel of de vraag van het topic in het vizier moeten houden en weg moeten blijven van irrelevante opmerkingen.

15 uur geleden
Ik reageer eigenlijk nooit ergens op of plaats iets. Maar ik vind, we zijn met zn allen vrouw. Met zn allen zwanger, of het nou je eerste, derde of achtste is. Of je kindjes bent verloren, miskramen hebt gehad.
We horen er voor elkaar te zijn, ieder persoon is uniek. Iedereen heeft haar eigen gedachtes en niks hoort verkeerd te zijn.
In een wereld waar vrouwen het soms aardig moeilijk hebben, moeten wij vrouwen er voor elkaar zijn. En niet mekaar ook nog de grond in helpen.
Gewoon liefde naar elkaar, de hormonen maken het al zwaar genoeg.
Doe gewoon lief ❤️

15 uur geleden
Moet er inderdaad even op terug komen, ik begrijp wat je bedoelt.. en mensen beschuldigen je ook nog.
Ik denk dat dit platform heel mooi is om elkaar te helpen, maar vrouwen kunnen ook enorm fel naar elkaar toe zijn, en al helemaal met al die HCG bommen🤭.
Ik denk dat als je je er aan stoort (wat ik nu ook wat doe) is wat minderen op deze app of zelfs verwijderen.
Je eigen geluk mag er niet aan onderdoor gaan! Wat mensen dus nu soms wel doen.. om je een schuld gevoel aan te praten terwijl je dingen goed bedoeld.
Iedereen moet elkaar gewoon de ruimte geven 🩷 niks is fout! Alles is goed, als je maar respectvol blijft en niet elkaar gaat beschuldigen of dergelijke.

14 uur geleden
Reactie op 210472
Maar waarom moeten er discussies ontstaan? Dat snap ik even niet en dat is ...
Vervelend voor je dat je dit zo ervaart, maar je lijkt jezelf ook tegen te spreken. Je wil wel je mening kunnen geven, maar geen discussies? Zo werkt het niet helaas. Zolang discussies respectvol blijven lijkt me hier niets mis mee. Het blijft een forum 🤷♀️