116 Reacties

2 maanden geleden

Wij verwachten een tweeling en hebben gisteren bij 24+2 een groei echo gehad. Baby A weegt nu 613 gram en baby B 678. Zijn beiden jongens!

2 maanden geleden

27 weken en 1.2 kilo zijn wij beide wel 1.80+ grote meid haha

2 maanden geleden

Ik heb geen idee, ik heb komende maandag weer een echo met 24+3. Toen ik 20+6 was met de 20 weken echo was die rond de 400 gram zei ze 😊 En ze komen nu ongeveer 100 gram aan per week? Dus ik verwacht maandag dan ook rond de 700 gram.

2 maanden geleden

Het zegt helemaal niks. Bij mijn oudste hebben ze een schatting vlak voor de geboorte gedaan en dat week 600-900 gram af van het daadwerkelijke gewicht.

2 maanden geleden

Ik geloof die schattingen eerlijk gezegd niet. Mijn zoontje zou ruim 4 kg wegen bij de geboorte. Paar dagen later werd hij geboren (39+2) en woog hij maar 2,9 kg dus ze zaten er echt flink naast 😵‍💫

2 maanden geleden

Reactie op Marleen1809

Ik geloof die schattingen eerlijk gezegd niet. Mijn zoontje zou ruim 4 kg w ...
Bij ons precies andersom idd

2 maanden geleden

Reactie op VerrukkelijkeOrkaan688019

27 weken en 1.2 kilo zijn wij beide wel 1.80+ grote meid haha
Dat zegt niks of je beide groot bent, wij ook maar ons kleintje is niet te groot/zwaar maar precies gemiddelde

2 maanden geleden

Reactie op Marleen1809

Ik geloof die schattingen eerlijk gezegd niet. Mijn zoontje zou ruim 4 kg w ...
Hier ook, ze woog 2768gram.

2 maanden geleden

Ik vertrouw die schattingen echt niet. Bij mijn zoontje werd hij op 3800 gram geschat een week voor de geboorte. Uiteindelijk geboren met 41+5 woog hij 3250 gram. Het is misschien leuk om ongeveer te weten hoeveel je kindje weegt, maar het hoeft echt niets te zeggen. Dus afwijkingen van het gemiddelde zeggen ook weinig.

vorige maand

Vandaag (26+1) is hij geschat op 1100 gram!! Hij is zo groot als gemiddeld op 28+4. Echt bizar toch! Gelukkig wel alles in verhouding en geen diabetes dus ik probeer me geen zorgen te maken.. tot de bevalling😜 Hoe gaat bij jullie de groei?

vorige maand

Bij mij vandaag met een groeiecho bij 27 weken + 5 dagen was het gewicht gezet op 1150 gram

vorige maand

Huh hoezo weten jullie tijdens de zwangerschap al hoe zwaar jullie kind ongeveer is? ik zit op 25 weken en heb bij echo's of controle door verloskundige niet gehad dat ze een ingeschat gewicht van mijn baby hadden

vorige maand

Reactie op aardbeizwaluw

Huh hoezo weten jullie tijdens de zwangerschap al hoe zwaar jullie kind ong ...
Mijn 1e kindje was te klein en ik ben medisch dus ik krijg elke 2 weken een groei echo in het ziekenhuis.

vorige maand

Vandaag groei echo gehad met 27+2 en was ruim 1100 gram dus iets groter dan gemiddeld op dit moment

vorige maand

Hee! Vanaf wanneer krijg je groeiecho’s dan? Bij mij is er nooit gesproken over de grootte van ons kindje

vorige maand

Reactie op LiekeLeest

Hee! Vanaf wanneer krijg je groeiecho’s dan? Bij mij is er nooit gesproken ...
Als je een gezond bmi hebt en er geen andere bijzondere (medische) redenen/aanleidingen zijn krijg je deze vaak niet. Sommige VK-praktijken bieden dit aan iedereen aan, waar ik bij heb gezeten/zit niet. In principe is je laatste echo dan gewoon na de 20 weken. Soms krijg je nog een liggingsecho. Ik kreeg mijne de vorige keer bij 30 en 32 weken dacht ik, kan ook 34 zijn geweest. Deze keer bij 29 en 32.

vorige maand

Reactie op Renaissance

Als je een gezond bmi hebt en er geen andere bijzondere (medische) redenen/ ...
Ahaaa! Ik heb echt nog geen idee wat er gaat gebeuren bij mij de komende controles haha! Weet alleen voorlopig geen echo’s om naar ons meisje te kijken. ☺️

vorige maand

Reactie op LiekeLeest

Ahaaa! Ik heb echt nog geen idee wat er gaat gebeuren bij mij de komende co ...
Je kan het altijd vragen! Bij mij waren ze het toen vergeten te zeggen bij de eerste. Het is wel leuk om te kijken hoor, heb er zelfs nog 1 gehad met 39 weken, dan zie je niet meer zo veel.
780 gram met 25 weken

vorige maand

Reactie op aardbeizwaluw

Huh hoezo weten jullie tijdens de zwangerschap al hoe zwaar jullie kind ong ...
Ik heb het gevraahd bij de 20 weken echo omdat ik nieuwsgierig was.