9 Reacties
4 dagen geleden
Ik ben ook maar smalletjes. Wel wat meer aangekomen. Vorige baby paste er prima door! Zou wel aanraden om dan niet liggend op de rug te bevallen!
4 dagen geleden
Ik was bij mijn eerste zwangerschap 30 kilo aangekomen en bij deze zwanger tot nu toe maar 3 kilo in totaal.
Zolang de kleine goed groeit zal ik mij daar echt geen zorgen over maken verder!
Ik ben zelf ook heel klein en mijn man is 2+ meter. Mijn zoontje woog bij de bevalling met 42 weken 3.3 kilo. Ik heb zon gevoel dat die kleintjes zich meer naar mama aanpassen dan naar papa als ze inn de buik zitten. Nadat hij geboren is, ging hij ineens gigantisch groeien en is hij qua lengte en gewicht nu zo groot als een peuter van bijna 2 ipv een baby van 10 maanden..馃ゴ
4 dagen geleden
Gewicht is alleen bij de intake gevraagd.
Ik snap je vraag over het bekken. Had ik bij mijn eerste zwangerschap ook, omdat bij mijn moeder tijdens haar eerste bevalling bleek dat haar bekken te smal was voor de baby. Ik was daar dus ook bang voor. Maar de verloskundige zei dat ze dat eigenlijk niet goed vooraf kunnen meten. Want pas tijdens de bevalling gaat alles echt open en dan pas wordt duidelijk of het gaat passen. Ik vond het heel spannend, maar ben uiteindelijk probleemloos vaginaal van onze dochter bevallen.
4 dagen geleden
Ik ben redelijk smal gebouwd en mijn eerste kindje is geboren met 3920 gram. Dit ging er prima doorheen. Volgens mij is het inderdaad zo dat je figuur niet perse wat zegt over de ruimte in je bekken. Hopelijk stelt je dit een beetje gerust.
Gewicht heb ik zelf wel bijgehouden. Meting van het bekken nooit gehad, ook nooit van iemand gehoord.
4 uur geleden
Bij de eerste zwangerschap ook nooit gewogen daar, en bij deze vk wel iedere afspraak al vind ik dat zelf niet perse nodig, bloeddruk wordt ook iedere x gemeten. Denk dat het per praktijk heel erg verschilt. Bekken nog nooit gemeten en ook nog nooit gehoord bij iemand.
2 uur geleden
Ik ben ook geen een keer gewogen bij de VK. Ik ben ook slank en slank gebleven. Volgens mij wegen ze alleen als ze zien dat je echt veel bent aangekomen ivm bijv. zwangerschapsdiabetes.
15 minuten geleden
Reactie op Judith4
Ik ben redelijk smal gebouwd en mijn eerste kindje is geboren met 3920 gra ...
Hier hetzelfde! Ik ben ook smal gebouwd en mijn eerste kindje was ook 3,9kg.. en met een groot hoofdje. Ben jij ook voor de 2de keer zwanger nu? Ben wel benieuwd of deze mss nog iets zwaarder wordt 馃