18 Reacties

3 dagen geleden

Yess ben op dit moment ook medisch omdat ze wat kleiner is ik ben zelf ook 35+ 3 weken 31 december hoor ik of het beter is of niet anders mag ik niet thuis bevallen…

3 dagen geleden

Hoi hier hetzelfde. Ben zelf van Aziatisch afkomst en op zich maakt het niet uit dat de baby kleiner is dan gemiddeld zeiden ze. Maar heb ook zwangerschapsdiabetes waardoor baby’s groter zijn. Maar in mijn geval behoort de baby tot de p10 en ze maken zich toch een beetje zorgen. Dus ik word met 38+3 ingeleid.

3 dagen geleden

Reactie op SLYX

Hoi hier hetzelfde. Ben zelf van Aziatisch afkomst en op zich maakt het nie ...
Wat is de reden dat je wordt ingeleid want ik heb ook zwangerschapsdiabetes en mijn kleine is net P20. Ik mag de zwangerschap gewoon uitzingen tot wanneer ik wil heb ik vandaag te horen gekregen.

3 dagen geleden

Reactie op Cynnntje

Wat is de reden dat je wordt ingeleid want ik heb ook zwangerschapsdiabetes ...
Nou ik voelde de baby iets minder waarna ze met aan de CTG lieten en ze hadden ook een echo gemaakt. Uit de echo bleek dat de groei iets was afgenomen maar ze zeiden ook dat het op dit termijn lastig te zien is op een echo. Dus vraag me af hoe betrouwbaar het dan is.

3 dagen geleden

Ik wist het niet van te voren (werd geschat op “ruim 4 kg”) maar mijn zoontje werd 39+2 geboren op p7. Hij woog 2900 gram. Ze zaten er dus flink naast, maar de andere kant op. Hij is nu 3,5 jaar en nog steeds fijntjes: ongeveer 13 kg en zn broeken zakken van zijn kippenkontje af, maar hij is ook echt een picky eater. Maar belangrijkste is dat hij gezond en happy is! Haalt het vast ooit in! Benieuwd hoe groot zijn broertje zal zijn, die werd geschat op p67 (voor zover ik dat nog betrouwbaar vind😝).

3 dagen geleden

P20/p30 hier ongeveer. Ze maken geen zorgen omdat ik al 3 eerdere kindjes hebt gehad die ook niet groot waren ☺️ kleintjes halen de grote in! Oudste dochter was Dysmatuur en is nu groter dan gemiddeld van haar leeftijd.

3 dagen geleden

35+6 op P3 Wordt met 37 weken ingeleid

3 dagen geleden

Reactie op chavella

35+6 op P3 Wordt met 37 weken ingeleid
Oh wat spannend.. Mag ik vragen waarom je wordt ingeleid? Is dat omdat de kleine steeds een lagere p-waarde kreeg, dus afzwakte in groei? Of was hij/zij wel constant rond p3, maar alsnog inleiden?
Onze zat iedere keer op of n stuk boven de lijn en bij de laatste keer n stuk eronder. De arts maakt zich net als ons niet zo druk omdat hij geen een keer even stil wil liggen tijdens n echo😂

2 dagen geleden

Reactie op AantrekkelijkeEik192989

Onze zat iedere keer op of n stuk boven de lijn en bij de laatste keer n st ...
Ja, hier gisteren precies t zelfde gehoord. Ze was eerst p45 en nu p20. Maar het meten lukte ook niet helemaal goed. Dus nu ter controle een extra echo in het ziekenhuis. Gelukkig mega veel beweging en de rest (fundushoogte, hartje baby en mijn bloeddruk) allemaal dik in orde. Vond het eerst even heftig nieuws maar maar me nu al minder zorgen omdat ze zo actief is 🥰.

2 dagen geleden

Wij hebben vorige week een groeiecho gehad waaruit bleek dat de baby werd gemeten op p2. Een week daarvoor nog op p15 en bij de 20 weken echo nog boven de p60. Omdat de groei dus achter bleef hadden ze besloten dat 2 dagen na de laatste groeiecho de baby gehaald moest worden dmv een keizersnede met 38 weken (ivm stuitligging was inleiden niet mogelijk). Uiteindelijk is hij gezond geboren (wel klein en weinig vetjes) maar nog iets groter dan ze hadden gemeten. Persoonlijk zou ik me er niet te druk om maken. Ze hebben het in iedergeval in de gaten en mocht de baby het beter hebben buiten de buik dan in dan zullen ze dat vast adviseren 💕

2 dagen geleden

Hier gisteren ook een extra groeiecho gehad in het ziekenhuis met 38+4, nadat eerder op de dag de vk constateerde dat de fundushoogte al drie weken achter elkaar niet toenam. Op basis van eerdere groeiechos wist ik wel dat het een kleintje is, maar nu gestagneerd van p26 op 32 weken naar p10 nu. Ik voel verder wel goed beweging en met de placenta en hartritme van de baby is ook niks mis. Zaterdag hoor ik of ik hierdoor medisch wordt en verdere controles in het ziekenhuis krijg. Ik hoopte op een thuisbevalling, dus fingers crossed🤞🏻.

2 dagen geleden

Ja ik heb ook een kleine baby! Ik heb me heel veel zorgen gemaakt. Ondertussen 2 GUO’s gehad en weer terug naar mn eigen ziekenhuis. Ik krijg een geplande keizersnede met 38 weken. De baby is in verhouding klein en zolang dat is geen zorgen! Dan groeien ze vaak buiten de buik gewoon goed. Ik ben zelf 1.60 en mijn man 1.75. Dus het zou ook gek zijn als wij een grote baby zouden krijgen. Vind het zelf ook nog spannend en zeker met die GUO’s heb ik alleen maar kunnen huilen en niet kunnen slapen. Maar nu ben ik redelijk gerustgesteld. Bedenk maar zo, nog een paar weekjes en dan heb je een kleintje in je armen en dan zijn je zorgen zo anders 😊

gisteren

Reactie op Groepjas43

Oh wat spannend.. Mag ik vragen waarom je wordt ingeleid? Is dat omdat de k ...
Ze buigt steeds af in groei. We begonnen ergen op P21. Daarnaast had ik kans op vroeggeboorte en ben ik al enkele weken weeën aan het wegpuffen die niet doorzetten.
Ik ben in maart 2024 op 40+5 bevallen van een meisje op p6. Dit was heel onverwacht, want alle echo's hadden hele gemiddelde maten voorspeld. Ik bleek wel een zwangerschapsvergiftiging te hebben die pas na de uitgerekende aan het licht kwam maar achteraf gezien misschien toch al langer speelde. De kleine dronk meteen goed (aan de borst), maar viel toch in de eerste dagen nog best veel af waardoor we tijdelijk wat moest bijvoeden. Maar daarna ging het supergoed en ook sinds haar eerste hapjes is ze een supergoede eter. Ze heeft nu ook een normaal postuur voor een dreumes en als ik fotos van vorig jaar terugkijk had ze echt een vol gezicht. Dus op langere termijn hoeft een klein geboren kindje nergens 'last' meer van te hebben :-)
Hier ook een baby opkomst die onder het gemiddelde zit! Ik maak mijn hier niet druk om en zie het wel als de kleine man zich meldt. Hij groeit voor nu mooi op zijn eigen lijn door. Voor nu mag hij nog even lekker warm blijven zitten. Bijna 36 weken nu.

11 uur geleden

Ik ben zaterdag met 37+3 bevallen van een jongetje. De P waarde was sinds 30 weken al onder de 1. Hij bleek 2100 gram te zijn. Dat komt neer op P0,5. Maar als geruststelling. Hij doet het zo goed! Drinkt volledig zelf uit de borst, is 2 dagen afgevallen, maar zit waarschijnlijk vandaag weer op zijn geboortegewicht. M'n andere kinderen waren juist (boven)gemiddeld qua groei.

7 uur geleden

Reactie op Mamaroozje

Ik ben zaterdag met 37+3 bevallen van een jongetje. De P waarde was sinds 3 ...
Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat! Was je bevalling spontaan gestart?