25 Reacties

Macrgol via de huisarts, roosvicee pruimen, kiwi's eten..
Wat vervelend! Warme thee en tegelijk peren eten, helpt bij mij. Of lauw/warm water met citroen op een lege maag in de ochtend opdrinken. Heb ook wel eens een eetlepel pure olijfolie genomen, toen het vastzat. Ik kon na 15/20 minuten normaal weer poepen. Hopelijk heb je wat aan de tips!

gisteren

Lijnzaadolie s ochtend een theelepel door yoghurt met havermout. Van de week hoorde ik bij de verloskundige dat je bij de Kruidvat zakjes met vezels kan kopen. Deze kan je oplossen in water en dan drinken. Deze ga ik nu maar proberen 💩
Twee dingen die ik heb gedaan bij verstopping; (1) Chinees eten (2) Hele dag vezelrijke groenten (omelet met spinazie en avocado, salade met als basis boerenkool, broccoli uit de oven als snack etc). Het werkte beide vrij goed en snel, maar zelf geef ik nu voorkeur aan zoals andere aangeven wat lijnzaad in de ochtend en standaard wat meer groenten door de dag heen.

gisteren

Magnesium!! Poeder oplossen in glas water, in de ochtend en avond twee schepjes (of meer als t nodig is). Echt life saver voor mij tot nu toe!! Heel de zwangerschap geen last gehad van obstipatie terwijl ik daar erg gevoelig voor ben Ik ben Magnesium forte van Bonusan

gisteren

Hier ook al een paar weken last van. Kiwi’s en zakjes vezels hielpen op het begin. Nu via de dokter Macrogol zakjes gehad, maar het blijft tobben..

gisteren

Een stukje lopen !
Pruimensiroop van Roosvice. 2 tot 3 glaasjes per dag. Werkt perfect👌🏻

gisteren

Veel kiwi’s, havermout en probiotica 😉. Maar verstopping blijft regelmatig voorkomen helaas (ten minste bij mij wel, ik heb me er een beetje bij neergelegd )

gisteren

Voor een snelle oplossing: Iberolax. Kun je bij de drogist kopen. Zijn zakjes met poeder die je in water of een andere drank kan oplossen. Heeft geen smaak. Een paar uur later zal er wat op gang komen. En voor een permanentere oplossing vooral goed veel drinken, vezels eten en blijven bewegen.

19 uur geleden

Psylliumvezels! Gewoon bij Kruidvat te koop. Staat bij de dieetvoeding. Veel water bij drinken. Werkt bij mij beter dan alle andere middelen. En ik doe er een scheutje roosvicee pruimen bij (dan is het makkelijker weg te krijgen haha).

Reactie op Zustergeluk

Psylliumvezels! Gewoon bij Kruidvat te koop. Staat bij de dieetvoeding. Vee ...
Dit! Werkt echt goed. Ik neem ze met sinaasappelsap om ze weg te krijgen.

18 uur geleden

Kiwi/dragonfruit met wat kwark! Gedroogde pruimen!

18 uur geleden

Reactie op Kurby

Kiwi/dragonfruit met wat kwark! Gedroogde pruimen!
Oh in combinatie met natuurlijk heel veel water drinken anders heeft het geen nut

15 uur geleden

Verse peren verse pruimen salades, brood geen pasta geen rijst geen melk

15 uur geleden

Reactie op Rumka

Verse peren verse pruimen salades, brood geen pasta geen rijst geen melk
Peren met water en veel groentjes

15 uur geleden

Reactie op Suusje1990@

Veel kiwi’s, havermout en probiotica 😉. Maar verstopping blijft regelmatig ...
Verse pruimen en peren met veel water en salades elke dag

15 uur geleden

Reactie op OnvermoeibareLicht860184

Wat vervelend! Warme thee en tegelijk peren eten, helpt bij mij. Of lauw/w ...
Verse peren of gedroogde pruimen met water en salades met olijf olie . veel bewegen
Kiwi's. Maar wel smorgens voordat je iets hebt gegegten.

13 uur geleden

Hee vervelend! Bij mij helpt lopen heel erg als ik weereens verstopt zit ga ik een stukje wandelen (nouja inmiddels waggelen) en dan komt het vaak wel los