11 Reacties

14 uur geleden

Hoihoi! Ik snap je frustratie en onzekerheid we all been there🫶🏽, wanneer was je laaste menstruatie en ongv conceptie dag dan zal even voor je kijken hoe ver je nou eigenlijk echt ben ❤️🫶🏽

14 uur geleden

Reactie op Helloooworldddd

Hoihoi! Ik snap je frustratie en onzekerheid we all been there🫶🏽, wanneer ...
Mijn laatste menstruatie was een miskraam, dus ik bloedde een week lang. Hierdoor denkt de verloskundige dat mijn telling niet klopt en mijn cyclus dus lang was met een late bevruchting. We denken dat mijn eisprong op 7 mei was, 18 mei had ik een negatieve test en 23 mei een positieve test. Kun je daar wat mee?

14 uur geleden

Reactie op chairanaomie

Mijn laatste menstruatie was een miskraam, dus ik bloedde een week lang. Hi ...
Jaa daar kan ik wat mee! Laatste bloeding: was een miskraam, geen normale menstruatie dus niet betrouwbaar om mee te rekenen • Eisprong: vermoedelijk op 7 mei 2025 • Negatieve test: 18 mei (11 dagen na eisprong, heel normaal dat hij dan nog negatief is) • Positieve test: 23 mei dat is 16 dagen na de eisprong, perfect op tijd, Bij een bekende eisprong (zoals 7 mei) tellen we de zwangerschap medisch vanaf 2 weken voor de eisprong, ook al was er geen echte menstruatie. Dus dan is je ‘verrekende’ eerste dag van de cyclus heel verwarrend maar Je moet volgens de veloskundige telling 7 weken 3 dagen zijn, Maar volgens de embryologische leeftijd ben je 5 weken en 2 dagen ❤️🫶🏽 Dus zeker geen reden tot paniek Ik heb mijne geteld vanaf de normale telling en dat klopte ook niet teveel stressen je baby voelt je energie❤️

14 uur geleden

Symtomen zijn er meestal vanaf 6 weken dus geniet nog maar even ervan hihi🥰🫶🏽

14 uur geleden

Jaa daar kan ik wat mee! Laatste bloeding: was een miskraam, geen normale ...
Ahhh dankjewel! Dat is heel verhelderend ❤️ Ik probeer niet teveel te stressen inderdaad, maar soms nemen mijn gedachten de overhand.

14 uur geleden

Reactie op chairanaomie

Ahhh dankjewel! Dat is heel verhelderend ❤️ Ik probeer niet teveel te stres ...
Dat snap ik en dat is heel normaal zou probeer afleiding te zoeken en zeker voorleggen bij je verloskundige want je hebt recht op vroege echo’s zeker als je je zo voelt! Anders nu het nog kan een andere veloskundige zoeken 🫶🏽

14 uur geleden

Dat snap ik en dat is heel normaal zou probeer afleiding te zoeken en zeker ...
Jaa ze wilden de echo, die nu over 2 weken gepland staat, niet te vroeg doen, omdat we anders misschien weer niks zouden zien. Ze zijn wel echt super lief en ik mag ze altijd bellen, dus ik denk dat ik met de praktijk wel goed zit!
Hee, hier hetzelfde! Vooral zorgen dat je genoeg afleiding hebt! En met stress/zorgen maken veranderd er niks aan. (Makkelijker gezegd dan gedaan!) wandelen kan helpen?

12 uur geleden

Jaa daar kan ik wat mee! Laatste bloeding: was een miskraam, geen normale ...
Het klopt niet wat je zegt. De verloskundige telling gaat uit van de eerste dag laatst menstruatie én dat je eisprong dan ongeveer rond cyclusdag 14 plaatsvindt. Als je cyclus langer is, als je eisprong later in je cyclus is of als je eerste dag laatste menstruatie onbekend of onduidelijk is dan is het moeilijk om de zwangerschapsduur vast te stellen. En dat kan ertoe leiden dat je had verwacht meer te zien, maar je toch iets vroeger bent. Je noemt de embryologische leeftijd. Daarmee wordt de periode vanaf conceptie (dus vanaf je eisprong) bedoeld. Dat is dus of ongeveer 2 weken na je eerste dag laatste menstruatie of als die onbekend/onduidelijk/niet gemiddeld is kan je 2 weken voor je eisprong rekenen. De verloskundige leeftijd is niks anders dan embryologische leeftijd + 2 weken. Dus verloskundige 7+3 dagen is hetzelfde als embryologisch 5+2 dagen. Wat dus wél kan is dat je eisprong/bevruchting een stuk later was dan je denkt. Als je op 23 mei voor het eerst positief testte en daarvoor negatief, zou ik denken dat je nu tussen 6+5 en 7+3 zit (ervan uitgaande dat 23 mei 10-14dpo was). Ik denk dat je helaas echt niks anders kan dan afwachten. Je cyclus is zo onduidelijk door de miskraam. Dat er wel een dooier te zien is, is al heel goed nieuws, zeker als je misschien vroeger bent dan je dacht.

12 uur geleden

Reactie op Veer21

Het klopt niet wat je zegt. De verloskundige telling gaat uit van de eers ...
Dankjewel voor je toevoeging 😊