28 Reacties

2 maanden geleden

Mijn tip is om als je kleine er is een draagconsult te doen! Voor de eerste weken is voor bijna iedereen een rekbare draagdoek fijn, maar voor daarna zijn er zoveel opties (draagzak, draagdoek, half buckle, ringsling) dat je het beter even kunt proberen met iemand die er verstand van heeft.

2 maanden geleden

Er zijn maar erg weinig draagzakken dir je vanaf het begin kan dragen. Bij mijn eerste daarom ook eerst een rekbare doek gehad (tip voor instructie: youtubefilmpje van de kleine keutel). Daarna een draagconsult. Ik vond een halfbuckle erg fijn, maar ieder lijf, kind en wensen zijn anders. De facebookgroep draagliefde heeft mij goed geleerd waar je op moet letten bij ergonomisch dragen!

2 maanden geleden

Mis is een koala iets

2 maanden geleden

De eerste weken hebben we het Womboo shirt veel gebruikt. Heel handig, je schuift je baby er zo in. Maar na een maand of 2-3 werd dat wat te zwaar, heel ergonomisch voor jezelf is het niet. Daarna hebben we een Tula Explore gekocht en die bevalt heel goed. Het kost wat tijd de eerste keer om alle riempjes goed in te stellen zodat het comfortabel draagt, maar daarna kon ik zelfs met bekkenklachten onze baby er fijn in dragen.

2 maanden geleden

Reactie op Esmeeline

Mijn tip is om als je kleine er is een draagconsult te doen! Voor de eerste ...
Echt dit! Ik had er 1 gekocht op aanraden van velen, maar ik kreeg alleen maar last van mijn rug en wist ook niet precies of hij nou goed zat. Daarbij gaan veel draagzakken pas vanaf maat 62. Ik dus zeker een draagconsulent raadplegen!

2 maanden geleden

Doe een draagconsult en laat je goed informeren over hoe goed te dragen. In de winkel willen ze vooral verkopen. Dit resulteert in draagzakken die zgn te gebruiken zijn ‘vanaf de geboorte’, waarin baby’s te diep, niet ergonomisch en onveilig zitten. Wij hadden voor na de geboorte een ringsling (aangeschaft na consult) en voor later (maat 68 zoiets) een babybjorndraagzak.

2 maanden geleden

Waar kun je een draagconsult doen?

2 maanden geleden

Reactie op Onzedroom

Waar kun je een draagconsult doen?
Op www.draagconsulenten.nl kan je er 1 in de buurt zoeken

2 dagen geleden

Vind ze wel belachelijk duur... zie ze ook op shein voor 20 euro maar ja 300 euro gaat mij te ver voor zo'n merk vlgns mij betaal.je dan puur voor het merk...

2 dagen geleden

Reactie op Zhn

Vind ze wel belachelijk duur... zie ze ook op shein voor 20 euro maar ja 30 ...
300 euro is ook echt niet nodig. Ik heb nu voor ca 50 euro een goede rekbare draagdoek van pure baby love. Rekbaar zou ik niet tweedehands kopen. Geweven draagdoeken en draagzakken kan zeker wel en dan heb je ze goedkoop tweedehands. Kijk bijvoorbeeld naar Tula free to grow, ergobaby of bykay draagzakken.

2 dagen geleden

Reactie op Zhn

Vind ze wel belachelijk duur... zie ze ook op shein voor 20 euro maar ja 30 ...
Heb ik ook gezien, goeie reviews ook! Vind het lastig 🤔

2 dagen geleden

Reactie op LunaSimba

Heb ik ook gezien, goeie reviews ook! Vind het lastig 🤔
Ja t valt uit te proberen is t niets dan geen rib uit je lijf en kan je altijd nog voor een duurdere gaan denk ik

2 dagen geleden

Ik ben voor de Tula explore gegaan, te gebruiken vanaf 3 kg. Heb ook wel een draagdoek gekocht, leek me wel fijn voor in en om het huis.

2 dagen geleden

Reactie op Zhn

Ja t valt uit te proberen is t niets dan geen rib uit je lijf en kan je alt ...
Ik zou het zelf niet durven, een draagzak die mogelijk niet aan Europese keurmerken voldoet voor veiligheid en chemicaliën/stoffen die gebruikt worden. Als je kind uit een draagzak valt dan is dat best hoog en reken maar dat je kind op de stof gaat sabbelen.

2 dagen geleden

Reactie op Veer21

Ik zou het zelf niet durven, een draagzak die mogelijk niet aan Europese ke ...
Ja vooral dat sabbelen. Ik zou echt geen draagzak/doek kopen zonder CE. Temu/shein zou ik echt niet riskeren. Op vinted staan ook mooie zakken/ringslings voor een paar tientjes.

2 dagen geleden

Reactie op frenkel1988

Ja vooral dat sabbelen. Ik zou echt geen draagzak/doek kopen zonder CE. Tem ...
Ik heb even de reel teruggezocht van een draagconsulent. Bij een namaak/shein draagzak is de kans dat de gespen en stiksel slecht zijn groot waardoor ze kunnen scheuren terwijl je draagt, je weet niet of ze getest zijn en of dat volgens Europese eisen is, er zijn goedkope stoffen en chemicaliën gebruikt, en mogelijk niet ergonomisch. En goede reviews.. tsja. Als 100 mensen zonder kennis op het oog positief zijn zegt dat nog niks. Er zijn ook zat enthousiast over een artipoppe voor een newborn terwijl dat ook niet ergonomisch verantwoord is, ook niet als 100 influencers roepen van wel.

2 dagen geleden

Voor wie 20 euro uit wil geven: Storchenwiege is echt een goed merk voor doeken en zakken. Op vinted 500+ hits tot 20 euro.
Ik heb een draagdoek voor de eerste weken/maanden, vind ik ook fijn om in huis mee te lopen. Daarnaast een Tula explore (eerst bij m'n zus geprobeerd en toen via Marktplaats gekocht), die vind ik prettiger als het gewicht meer wordt. En m'n man vindt zo'n doek knopen maar moeilijk dus is ook fan van de tula

gisteren

Hebben jullie hiervoor ook een draagconsult gedaan of gewoon zo gekocht? Ik lees allerlei verhalen vandaar. Ik hou ook niet zo van knopen, een draagzak zou fijner zijn..

gisteren

Reactie op LunaSimba

Hebben jullie hiervoor ook een draagconsult gedaan of gewoon zo gekocht? Ik ...
Ik heb een draagconsult gedaan bij dragen en zo. Ik wilde ook niet gaan knopen, dus voor een ringsling gekozen. Die is wel geschikt voor een newborn. Daarnaast een draagzak voor toen ze groter was. Zal ik nu ook weer gaan gebruiken.