10 Reacties

2 dagen geleden

Nee hoor, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Sommige baby's dalen net voor de bevalling pas in!

2 dagen geleden

Mijn 3 anderen kinderen zijn tot de dag van de bevalling nooit ingedaald geweest. Ook nooit iets gevonden wat werkte om de indaling te stimuleren. Maar is op de bevallingsdag helemaal goed gekomen. Bij mij dan, weet niet of anderen mama's anderen ervaringen hebben.
En misschien een beetje genieten dat de baby nog niet is ingedaald? Ik hoor dat het niet altijd even prettig is. Ik ben bijna 37 weken en baby is nog niet ingedaald.

2 dagen geleden

Hier 36 en hij ligt al wel de goede kant op in het bekken maar nog niet vast. Dus ik geniet er nog maar van, niets om je zorgen over te maken.

2 dagen geleden

Mijn eerste was pas met 42weken ingedaald. Betekent niks :)

2 dagen geleden

Geen zorgen hoor en wees er stiekem blij mee. Lopen word lastiger als het kindje helemaal is ingedaald!

2 dagen geleden

Ik ben juist heel blij dat mijn dochter pas indaalde net voor de bevalling. Liever ribpijn en maagzuur dan lightning crotch (ben ff de Nederlandse term vergeten - vaginale steken?) ik kon bijna niet meer lopen omdat het zo oncomfortabel was
Niks verkeerds aan, je hebt dan wel dat als je ineens gebroken vliezen hebt je plat moet gaan liggen.

gisteren

Mijn dochter was tot de bevalling niet ingedaald. Het kan altijd nog gebeuren in de komende weken. Normaal gesproken begint de bevalling met weeën, als dit het geval is daalt de baby dan alsnog in. Bij mij begon de bevalling helaas met breken van de vliezen. Daarom moest ik gelijk (horizontaal) richting ziekenhuis. Zo voorkom je dat eerst de navelstreng eruit komt. Zodra m’n dochter was ingedaald mocht ik weer naar huis!

15 uur geleden

Geniet ervan, indalen is niet per se een pretje. Ik voel mijn baby de laatste dagen indalen en het doet vreselijk veel pijn 😣 Maak je geen zorgen, sommige baby’s dalen pas in vlak voor of tijdens de bevalling! Alleen opletten dat je plat gaat liggen als je vliezen breken, maar dat zal je verloskundige je ook vertellen.