26 Reacties

2 maanden geleden

Pakt je baby de fles ook niet als iemand anders hem geeft ?

2 maanden geleden

Reactie op kimmiex

Pakt je baby de fles ook niet als iemand anders hem geeft ?
Hij weigert het ook als mijn man probeert het

2 maanden geleden

Hoe geef je de fles? Wij waren te laat begonnen en ook eerst moeite. Maar nu geven we de fles in zijligging, net als aan de borst. En dan therapeutisch flesgeven. Het helpt ook om eerst het gehemelte aan te raken met de flesspeen. We geven de fles op een voedingskussen met een hoes over heen

2 maanden geleden

Reactie op Zeestar

Hoe geef je de fles? Wij waren te laat begonnen en ook eerst moeite. Maar ...
Ik verwarm de melk tot 40 graden en ik geeft hem de fles of bij mij op schoot of zittend op de wipstoel. Bedankt voor je reactie ik ga je tips ook proberen. Is het bij jullie gelukt voor dat je weer moest werken?

2 maanden geleden

Heel herkenbaar dit! Hier hetzelfde verhaal, maar dan ivm ziek zijn ipv een verhuizing een tijdje even geen flesje gegeven. Op advies van een lactatiekundige heb ik zelf 3 dagen lang bij elk voedingsmoment eerst de fles aangeboden (behalve 鈥榮 nachts). In een wipstoeltje gezet, 5 minuten proberen, daarna laten spelen en bij jengelen weer opnieuw de fles geven. Het moment van de borst aanbieden zo lang mogelijk uitstellen. Waar ze eerst alleen speelde met de speen, ging ze na een paar voedingsmomenten al wat slokjes drinken. Eerst kleine beetjes aanbieden en als dat goed gaat, langzaam steeds meer. En zelf kalm blijven, want je kleine voelt alles aan!! Maak het leuk! Bij ons is is Dyfrax mamafeel uiteindelijk de fles geworden die ze goed pakt. Maar zo is elke baby weer anders! Hopelijk lukt het jou ook op deze, of een andere, manier.

2 maanden geleden

Reactie op VerrukkelijkeWolk257942

Ik verwarm de melk tot 40 graden en ik geeft hem de fles of bij mij op scho ...
Jaaa lukte na aanpassen van de houding direct. Nul problemen gehad daarna 馃┑ hij valt zelfs aan de fles in slaap.

2 maanden geleden

Reactie op VerrukkelijkeWolk257942

Ik verwarm de melk tot 40 graden en ik geeft hem de fles of bij mij op scho ...
Is 40 trouwens niet te warm? We doen tussen 30 en 35 graden. Het moet niet warm voelen op je pols zeg maar.

2 maanden geleden

Hier doe ik zelfs 50 graden anders pakt hij hem niet ! En direct maandag de ggd bellen om afspraak te krijgen logopedie! Want hoe langer niet hoe moeilijker.

2 maanden geleden

Ik lees mee, want hier hetzelfde probleem. Ons kindje stopte van de 茅茅n op de andere dag met willen drinken uit een fles. Allerlei houdingen en spenen al geprobeerd

2 maanden geleden

Ow wat frustrerend zeg. Hier draaide hij zijn hoofdje ook steeds weg en consultatiebureau adviseerde zijligging op een kussen en logopedie. De zijligging hielp al snel dus heb logopedie maar niet meer gedaan. Veel succes

2 maanden geleden

Hier ook 1 op andere dag gestopt met uit de fles drinken. Wij hebben de fles van Lansinoh geprobeerd en die pakte ze direct. We blijven hier mee oefenen voor we andere flesjes weer gaan introduceren.

2 maanden geleden

Ook pakken we haar in de houding die ik ook heb bij de borstvoeding. Arm onder mijn oksel door en buik tegen buik.

2 dagen geleden

Hier ook hetzelfde probleem. Bij het happen van de speen gaat ze kokhalzen, verstikken en daarna erop bijten. Ik gebruik de avent fles.. ook heb ik difrax geprobeerd en de momfeel. Allemaal dezelfde reactie. Vnv ga ik zijligging maar proberen.. ik heb niet veel hoop. Hebben jullie nog andere tips?

Reactie op SNM DLKY

Hier ook hetzelfde probleem. Bij het happen van de speen gaat ze kokhalzen, ...
Lansinoh fles was bij ons de oplossing

2 dagen geleden

Lansinoh fles werkt idd bij veel mensen, maar wij werden pas echt geholpen toen we een pre-logopedist inschakelde. Die kijkt mee bij een voeding en kan ook een fles/houding aanraden. (Ons kindje van 5,5maand drinkt trouwens nog steeds geen fles 馃ス)

2 dagen geleden

Wij hebben dit ook gehad en via het cb een doorverwijzing gekregen voor een preverbale logopedist. Die heeft ons er doorheen gecoached en binnen een paar dagen pakte ze de fles. Misschien een idee om om hulp te vragen, wij vonden het heel fijn!

2 dagen geleden

We hebben nu al maanden geoefend met de lansinoh fles. De kleine pakte na week 6 geen fles meer. Mss heel af en toe nog een slokje maar sinds 3 weken nu weigert ze nu helemaal. Ze huilt als ze de fles ziet. Ook een preverbale logopediste ingeschakeld maar tot nu toe nog weinig succes

2 dagen geleden

Oh ja ze is nu 4.5 maand oud

2 dagen geleden

Reactie op rorying

Oh ja ze is nu 4.5 maand oud
Hoe lossen jullie dit nu op? :) Ik fiets elke 3u naar op de opvang, ideaal is het niet hehe

gisteren

Reactie op Limoli

Hoe lossen jullie dit nu op? :) Ik fiets elke 3u naar op de opvang, ideaal ...
Ik fiets ook elke 3 uur er heen. En dan drinkt ze 20-30min (ook vooor de troost denk ik) en dan leg ik haar in bed. Want ze is nu elke keer helemaal oververmoeid door de honger en prikkels