22 Reacties

4 dagen geleden

Toen mijn zusje werd geboren heb ik op school Mariakoekjes met muisjes getrakteerd. Iets kleiner dan een beschuit natuurlijk, dus wat meer geschikt voor kinderen.

4 dagen geleden

Ons zoontje werd 3 weken geleden 2 jaar en is dol op alle voertuigen! Op vinted kleine houten autootjes gekocht (20 voor €5 excl. verzenden) en een zak rozijntjes!😄

4 dagen geleden

Ik kan zo geen foto meer vinden. Maar toen onze dochter geboren werd, heeft mijn zoon ook op iets kleins getrakteerd op het kdv. Bij de action had ik doorzichtige zakjes (voor kaartjes oid) gekocht. Hierin had ik een roze ballon, zo’n dunne mini bellenblaas (Hema) en een doosje rozijntjes gedaan. Ter versiering een beetje witte/roze confetti erin. Op het zakje had ik een sticker (gewoon zo’n kleine witte label sticker) geplakt en erop gezet ‘Hoera! *naam* is grote broer!’. Dit kon ik mooi weken voor de uitgerekende datum maken zodat ik niet na de geboorte nog vlug iets moest maken 😊

4 dagen geleden

Reactie op Hnvd

Ik kan zo geen foto meer vinden. Maar toen onze dochter geboren werd, heeft ...
Toch nog een foto gevonden 😊

4 dagen geleden

Reactie op Hnvd

Jaa precies zoiets zoek ik. Chocolaatjes of koekjes willen ze liever niet op de opvang(thuis krijgt ie t wel, vind t heerlijk) Dus dit is idd een goed idee

4 dagen geleden

Toen ons zoontje geboren werd heeft onze dochter lange vingers met muisjes getrakteerd. Niet echt gezond maar wel een leuke traktatie die veel kindjes gewoon lekker vinden

4 dagen geleden

Reactie op Steffievdb27

Ons zoontje werd 3 weken geleden 2 jaar en is dol op alle voertuigen! Op vi ...
Ik zie nu alleen dat dit natuurlijk niet echt met geboorte te maken heeft! Misschien kan je er ren creatieve twist aangeven met roze of blauwe koekjes!

Reactie op Hnvd

Leuk idee! Hier moet ik inderdaad wat bedenken voor school... Maar het probleem is dat het net wel of net geen vakantie is... En we ook het geslacht niet weten.... Paar ballonnen kunnen we wel in 2 kleuren op voorraad hebben 😂

4 dagen geleden

Wij gaan een soepstengel trakteren met bakjes roomkaas die we (in ons geval) blauw gaan kleuren met natuurlijke kleurstof. (Spirulina)

4 dagen geleden

Reactie op GrandiozeLavendel714552

Leuk idee! Hier moet ik inderdaad wat bedenken voor school... Maar het pro ...
Oh dat lijkt mij lastig!! Maar miss kan je ipv gekleurde ballonnen wel iets doen met: Hoera ik ben een grote broer/zus. En dan iets.lekkers oid erbij

4 dagen geleden

Reactie op kimnnl

Wij gaan een soepstengel trakteren met bakjes roomkaas die we (in ons geval ...
Hoe wil je dit gaan verpakken?

4 dagen geleden

Reactie op GrandiozeLavendel714552

Leuk idee! Hier moet ik inderdaad wat bedenken voor school... Maar het pro ...
Wat leuk (en spannend) dat jullie het geslacht nog niet weten! Het hoeft ook niet per se roze/blauw denk ik? Mijn kinderen hebben ook wel eens zo’n mini kartonnen uitdeelboekje of een knijpfruit gekregen waar dan een lintje aan hing met ‘Hoera ik ben grote broer/zus’. Dat kun je genderneutraal voorbereiden 😊 Voor de oudste ga ik dit keer denk ik niets maken om te trakteren, aangezien het dan idd zomervakantie is. Als hij het graag wil, mag hij een rol beschuit en een pakje muisjes meenemen naar de bso. Kunnen ze daar zelf wel smeren 😜

3 dagen geleden

Toen hier 2e werd geboren heb ik doosje rozijntjes gedaan met stickers eromheen hoera een broertje . (Wisten ook niet wat het werd vooraf. Hebben stickers zelf geprint op a4 stickervellen) Lage kosten en toch iets leuks persoonlijks. Nu hebben ze trakteren afgeschaft. Dus hoef niks te bedenken.

3 dagen geleden

Reactie op Bysaa

Hoe wil je dit gaan verpakken?
Niet! Ik geef de roomkaas in het gewone bakje mee en de soepstengels in een grote pot met een blauw strikje, bakje roomkaas kan de tafel rond om te dopen.

3 dagen geleden

Reactie op Saar__123

Toen hier 2e werd geboren heb ik doosje rozijntjes gedaan met stickers erom ...
Nou.. ook niet leuk. Trakteren is toch leuk!!

3 dagen geleden

Reactie op DaphneA

Nou.. ook niet leuk. Trakteren is toch leuk!!
Naja op babygroep begrijpen ze er toch eigenlijk niet echt iets van. En anders was ook vaak veel pruts dingen waar je vrij weinig mee doet (in mijn ogen) . Ja trakteren is leuk op de basisschool als ze er iets van snappen en gewoon iets lekkers is 🙃

3 dagen geleden

Reactie op kimnnl

Niet! Ik geef de roomkaas in het gewone bakje mee en de soepstengels in een ...
Slim! Ga ik onthouden

3 dagen geleden

Helaas geen inspiratie voor je sorry 🙈 Maar ik weet ook niet of ik iets in elkaar ga flansen om te trakteren. Mijn zoon is dan net 1,5. Dus vind het misschien niet echt nodig aangezien hij het toch niet echt doorheeft en de andere kinderen ook niet 😅 Verjaardag heb ik dan wel wat gedaan

3 dagen geleden

Ik had bellenblaas bij de action gehaald en dan op normaal papier het geboortekaartje gedrukt en dat als label om de bellenblaas gedaan. Nadeel is wel dat je het pas na de geboorte kunt maken. Als je het geslacht al weet zou je ook voor een label hoera een broertje/zusje kunnen gaan.

3 dagen geleden

Ik vind deze wel schattig. Ballonnen doet het altijd goed en je kan zelf dat baby gezichtje tekenen of printen. Klein doosje rozijntjes erbij inpakken met blauw papier en klaar!