26 Reacties

3 dagen geleden

Beide ik heb 2 doeken, ik wil een nog een half buckle draagzak en ik heb een full buckle voor als ze wat groter is. Half buckle zal altijd mee gaan als we ergens naartoe gaan. Draagdoek als ik lekker een stukje ga wandelen of in huis langdurig ga dragen ☺️ Of gewoon net wat fijn zit op dat moment ☺️

3 dagen geleden

Beide! Ik vind in het begin een draagdoek heel fijn, dat voelt knusser, maar als ze wat ouder zijn is een draagzak handiger en voelt ie ergonomischer vanaf wat kilo's.

3 dagen geleden

Beide ga ik doen

3 dagen geleden

Beide! Bij mijn zoontje ervaren dat binnenshuis de draagdoek super fijn en comfortabel is (vooral als je ermee wilt zitten). Als ik wist dat ik de doek niet af hoefde te doen ook met wandelen. De draagzak met gespen etc meer voor buiten, wandelen met tussenstop, makkelijk over de jas en om snel aan/uit te doen enz.. als je een doek buitenshuis weer moet knopen gaat ie over de grond 😩
Zijn er ook merken voor draagdoeken die jullie aanraden?

3 dagen geleden

Reactie op GlimlachendeVuurwerk937512

Zijn er ook merken voor draagdoeken die jullie aanraden?
Ik hou zelf heel erg van mijn little frog draagdoek dit noemde ze toen een mooie beginner ☺️

3 dagen geleden

https://www.bol.com/nl/nl/p/baby-garden-draagdoek-donkerblauw-ergonomisch-original-gratis-slabbetje/9200000095120171/?bltgh=qnQb61xApw4wiC2kjHdFsQ.2_6.7.ProductTitle Ik heb destijds deze besteld en was er helemaal content mee. Uiteindelijk moet je toch vooral het knopen even onder de knie krijgen, maar YouTube is je beste vriend ;)

3 dagen geleden

Draagdoek is echt even wat meer gedoe, maar mijn broers en zussen zworen erbij. Mijn kindje vond het niks en de klik-klik draakzak vond ik uiteindelijk echt onmisbaar 😄

3 dagen geleden

Ik heb voor het hele begin en buidel shirt. Lekker makkelijk en zelfde idee. Daar een draagzak bij

3 dagen geleden

Ik heb beiden, voor de eerste twee weken een rekbare draagdoek, voor daarna geweven draagdoeken en vanaf maat 62/68 daarnaast ook de draagzak.

Reactie op kimnnl

Ik heb beiden, voor de eerste twee weken een rekbare draagdoek, voor daarna ...
Dit heb ik ook.

3 dagen geleden

Beide! In het begin een draagdoek en vanaf maat 62 de draagzak. 😊

3 dagen geleden

Ik denk dat ik een draagdoek ga kopen op vinted om de prijs wat te drukken (omdat je vaak hoort dat de ene het geweldig vind en de andere het haat 😅) en vanaf onze dochter een maand oud is wil ik voor een draagconsult naar een babyspeciaalzaak. Hier kan je de verschillende draagzakken passen met jouw babytje in te op voelen dat voor jullie het fijnste voelt!
Zou vooral vóór je bevalling (zo snel mogelijk nu) gaan oefenen met knopen. Met iemand die weet hoe het moet en t liefst nog met baby erin. Ik heb het van mn zus geleerd met haar 3 baby’s, en merk dat dat echt een voordeel is. Vriendinnen die deze ervaring niet hebben voor de geboorte, durven vaak toch niet uiteindelijk. Mijn ervaring is een draagdoek echt een must bij een huilende baby. Ze huilen vaak ook even als ze erin gaan, maar vervolgens ontprikkelen ze heel fijn en kunnen ze eindelijk gewichtsloos ontspannen. Als je net bevallen bent en hormonen gieren door je lijf, dan zie ik bij vriendinnen dat het voor hen niet goed voelt de baby erin te duwen terwijl t huilt. Heel natuurlijk reflex! Alleen als ik het dan toch doe, is de baby eindelijk rustig en ontprikkeld na 5 min. En dat ligt niet aan mij maar aan de draagdoek/gebrek aan hormonen en onzekerheid van mijn kant. Denk dat dat mij gaat helpen, dit keer met mn eigen baby en ervaring!

3 dagen geleden

Ik wil graag beide en ga na de bevalling een draagconsult inplannen. Ze adviseren voor de zomer een dunnere stof qua draagdoek, beter geweven. Die hoeft maar 1x om het kindje ipv 3x

3 dagen geleden

Ik heb een Lenny lamb light Draagzak gekocht. Omdat ik met de eerste dat knopen echt verschrikkelijk vond. Deze is vanaf broekmaat 62 en kan nog smaller naar 56. Daarnaast te verstellen tm maat 104 dus m'n peuter kan er ook nog in. Zowel rug an buikdragen kan ermee en dat vind ik ook erg handig. Het is een ergonomische zak en van hele goede kwaliteit

3 dagen geleden

Draagzak.. maar heb ik nog van oudere 2 kindjes. Oudste veel gedragen erin. Jongste wat minder door warme zomer.

gisteren

Ik heb met de eerste beide gehad. En kan je vertellen een draagdoek is DRA MA TI SCHH! Ugghhh. Een draagzak IDEAAL! Ik heb die van ergobaby 360 en echt een top ding. Meerdere landen en steden mee afgelopen 😂

16 uur geleden

Ja een draagzak (moet ik nog wel aanschaffen). Dit ivm een hond die straks echt te beschermend is waardoor een hond uitlaten met kinderwagen niet te doen is. Dan is zo een draagzak ideaal!

15 uur geleden

Ik wil beide. De draagdoek wil ik liefst voor mezelf in het begin als ze nog zo klein is, dan voel ik mij niet comfortabel om haar zo te zetten in een draagzak. Een draagzak als ze wat groter wordt en mijn vriend heeft een keer de draagdoek geprobeerd en vind er niks aan. Hij wil heel graag een draagzak. Ik heb een draagdoek tweedehands gekocht en zat een folder bij hoe correct te knopen.