30 Reacties
2 weken geleden
Hier net over de 4 maanden en pindakaas (zonder stukjes) door het fruithapje ( 10:00 /11:00)
Nergens last van gehad.
2 weken geleden
Reactie op GMZ.
hoe heb je dit gedaan? eerst een lepen gegeven en dan gewacht totdat je de ...
Uhh heb de pindakaas in een dopje fruithapje gemengd. En dat eerst geven en dan de overige fruithapje,
2 weken geleden
Reactie op GMZ.
hoe heb je dit gedaan? eerst een lepen gegeven en dan gewacht totdat je de ...
Ben begonnen met een kwart koffielepeltje en de volgende dag halve en die dag daarop heel
2 weken geleden
Reactie op GMZ.
dus niet hele fruithap gemengd met pindakaas, welke merk pindakaas gebruik ...
Nee dopje heb ik,
Vitador pindakaas smeerbaar op olie basis
2 weken geleden
Heb een likje pindakaas gegeven. Ging prima. Ik doe nog niet aan hapjes maar geef doms wat om te kijken wat ze doet.
2 weken geleden
Reactie op InspirerendeSmaragd487240
Ik zou pas met 6 maanden beginnen
Later beginnen is niet altijd goed
2 weken geleden
Het is sowieso een advies om tussen 4 en 6 maanden te beginnen... zeker als er meer risico is door eczeem of een allergie binnen de familie... ik denk dat ik het morgen/overmorgen voor het eerst ga aanbieden maar wel in de ochtend rond een uur of 10 zodat ik hem goed in de gaten kan houden
2 weken geleden
Ik reageer zelf anafylactisch op pinda. Was ook angstig om te geven.
Inmiddels een aantal keer onderweg (partner geeft het dan). Zeker de lik pindakaas krijgt hij bij de fles van 10u zodat we hem goed in de gaten kunnen houden, maar tot nu toe gaat het heel goed!
2 weken geleden
Ik hoor van meerdere mensen dat ze pindakaas hebben gegeven op de parkeerplaats van het ziekenhuis uit angst voor allergie. Misschien is dat een idee?
2 weken geleden
Reactie op zwangerenzo
Ik hoor van meerdere mensen dat ze pindakaas hebben gegeven op de parkeerpl ...
Ik ken die verhalen ook. Feit is alleen dat als het de eerste keer goed gaat, dit geen garantie geeft dat je kindje er tegen kan.
2 weken geleden
Reactie op GMZ.
met eczeem moet je al voor 6 maanden beginnen.🙇🏻♀️
Nee het onderzoek gaf duidelijk een verbetering aan bij kinderen bij wie middels een opbouw schema gestart werd voor de 8 maanden. Er waren geen verschillen bij kinderen die met 4 maanden startte of net voor de 8 maanden.
Tevens is het onderzoek alleen gedaan bij kinderen met een 1e lijns familielid met een zeer ernstige allergie voor pinda en ei.
2 weken geleden
Ik kreeg dit schema van CJG ivm eczeem bij de kleine. Dit is du een stuk voorzichtiger dan het eerder gedeelde schema van de GroeiGids. Je mengt de pindakaas door een voeding heen en start dan een halve theelepel van dat gemengde potje.