51 Reacties

vorige week

Ik begrijp je gevoel wel heel erg goed.. ik zou dat ook hebben. Heb je wel eens uitgesproken dat zoiets je heel leuk zou lijken? Kan je bij je partner hier iets over kwijt bijv.? Mijn man wist mijn wensen en heeft de organisatie ook voor een stukje gedaan om die reden..

vorige week

Hoe ik erin zou staan hangt af van de normen op dit gebied binnen mijn kring en de financiën van de personen van wie ik het verwacht. In mijn geval was ik van plan het zelf te organiseren (ookal hoort dit niet) want ik wilde mijn eerste voldragen zwangerschap/kind graag vieren met de mensen die belangrijk voor mijn gezin zijn. Vooral omdat ik normaal zelden iets vier. Ik snap heel goed dat je teleurgesteld bent dat je geen babyshower hebt gekregen als dit binnen jouw kringen wel de norm is. Misschien kan je partner en/of beste vriendin dit alsnog voor je regelen want het zou lullig zijn als dit mooie moment aan je voorbij gaat terwijl je de behoefte hebt om het te vieren.

vorige week

Herkenbaar helaas.. sterkte🌻
Dat hangt denk ik een beetje van je beste vriendinnen af. In onze kring wordt geen enkele babyshower georganiseerd en niemand hecht er echt waarde aan. Heb je een paar close vriendinnen die ook moeder zijn? Anders weten ze misschien helemaal niet hoe graag je zoiets zou vieren. En wat anderen ook zeggen: soms moet je ook zelf aangeven wat je leuk vindt. Bij de vorige geboorte had ik zo gehoopt dat iemand iets zou versieren/ophangen aan de buitenkant van ons huis. Maar niemand wit dat en niemand heeft het ook gedaan. Dus nu moet ik dat gewoon zelf gaan rondvertellen denk ik 🤷🏼‍♀️

vorige week

Reactie op michelle_1999x

Ik begrijp je gevoel wel heel erg goed.. ik zou dat ook hebben. Heb je wel ...
Ja.. vriendinnen weten wel dat ik het leuk zou vinden. En mijn man zou het wel kunnen opgooien, alleen ik wil dat eigenlijk niet omdat het voor mij dan de hele charme weghaalt.. in de zin van dat de mensen die van je houden je in het zonnetje zetten om de komst van de baby te vieren. Klinkt misschien raar maar als het niet vanuit hun komt hoeft het ook niet en zegt dit voor mij voldoende 🥲

vorige week

Aw ik snap heel goed dat je teleurgesteld bent en dat er allerlei doemgedachten door je hoofd spoken. Ik zou het zelf niet erg vinden omdat ik deze zwangerschap heel weinig mensen wil zien maar ik heb er al een gehad bij mijn dochter dus dan is het makkelijk praten voor mij. Kijk inderdaad of je er nog wat moois van kan maken en toch wat mensen in vertrouwen kan nemen om dit te bespreken. Je mag hier zeker verdrietig over zijn en je bent geen aansteller!

vorige week

Ik snap het hoor! Het gaat nog niet eens zozeer om de babyshower zelf maar om het feit dat het voelt alsof je niet belangrijk genoeg bent voor de mensen om je heen (wat natuurlijk niet zo is maar zo voelt het). Dat is echt een heel naar gevoel en ik vind je dan ook zeker geen aansteller. Sterkte! 🍀

vorige week

Reactie op Julibaby2025

Ja.. vriendinnen weten wel dat ik het leuk zou vinden. En mijn man zou het ...
Ja dit snap ik ook heel goed. Alleen die pettiness maakt het het er niet een minder verdrietige situatie van voor je😭

vorige week

Reactie op Julibaby2025

Ja.. vriendinnen weten wel dat ik het leuk zou vinden. En mijn man zou het ...
Lastig.. ik snap je echt heel goed. Wat mij wel eens wordt verteld: “probeer te bedenken of zij misschien niet in de gaten hebben welk gevoel dit jou geeft. Vaak is zoiets niet opzettelijk. Dan mag je er nog steeds heel teleurgesteld over zijn, maar dan wordt het begrijpen iets makkelijker”. En begrijp mij niet verkeerd, want ik ben denk ik precies zoals jij en kan dan moeilijk nog positief ernaar kijken

vorige week

Ik denk ook niet dat ik hem nog ga krijgen. Ik vind het zelf totaal geen probleem. Het is leuk als ze het doen maar zo niet dan maak ik me er ook niet druk om. Ik heb zelf nu ook bijna elk weekend vol gepland dus ik heb er niet echt tijd meer voor.

vorige week

Ik heb bij de eerste een babyshower gehad. Nu weer zwanger en m'n schoonmoeder vroeg aan 't begin "mocht iemand weer komen met het idee van een shower, wil je dat dan?". Dus ik zei wel dat ik 't leuk vond maar dan zonder cadeaus. Gewoon een brunch oid, hapjes bij iemand thuis ofso maar gewoon gezelligheid. Heb laatst dus precies dat gehad maar met een paar collega's. Zonder contact met m'n parter/familie (had partner gevraagd) dus geen idee of er nog iets wordt bekokstoofd. In m'n 37e week word ik 30 dus zal me ergens niet verbazen als er een surpriseparty/babyshower combo wordt georganiseerd. Maar zou het ook niet erg vinden als er niks gebeurt🙈

vorige week

Ik denk dat ik het via mijn man zou spelen 😅 Dat als ik het graag zou willen ik het verhaal dat je hier net hebt geschreven tegen hem zou vertellen of bij hem zou zwijmelen over hoe leuk ik het zou vinden of zou huilen over hoe vervelend ik het vind dat ik die niet heb gehad (ligt dan waarschijnlijk aan mijn hormonen op welke manier het eruit komt 😆). Hoe dan ook, ik denk dat als ik het belangrijk zou vinden hij mijn zusje of vriendin zou inlichten en hem eventueel zou motiveren om nog iets te regelen.

vorige week

Ik heb door omstandigheden bijna geen babyshower gehad bij de eerste. (Laat achter de zwangerschap gekomen en mijn vriendinnen dachten goed bedoeld dat het te veel zou worden) Ik heb bij mijn partner aangegeven het wel te willen omdat er niet wisten of er een 2e kans zou komen. Ze hebben kei hard hun best gedaan om er voor te zorgen dat er iets leuks op het programma stond met een klein clubje. Als ik het niet aan had gegeven was er dus niks gebeurt 🙈
Ook voor mij herkenbaar helaas. Ik denk niet dat het expres is, maar mijn man had bij mij de indruk gewekt dat het wel zou gebeuren en is het toen vervolgens vergeten.... ik heb wel aangegeven dat ik dat echt heel naar vind maar ja, nu is er weinig meer aan te doen... veel liefs voor jou❤️

vorige week

Ik heb hetzelfde, wordt extra drama door de hormonen. Maar ook omdat ik het oprecht jammer vindt dat niemand de moeite neemt, niemand die er aan denkt. Rationeel snap ik het wel, ik heb vriendinnen zonder kinderen of ver weg wonend, veelal losse vriendinnen etc.

vorige week

Ik heb zelf direct bij m'n partner in het begin van de zwangerschap aangegeven dat ik graag een babyshower wil en of hij dat op gang kan brengen. Soms weten mensen niet dat je dat leuk zou vinden, het is niet per se iets dat normaal is qua traditie, maar dat is de afgelopen jaren is ontstaan. En als je vriendinnen / zussen etc zelf nog geen kinderen hebben en het wellicht zelf niet belangrijk vonden, staan ze er ook niet zo gauw bij stil. Ik zou zeggen: bespreek dit nog met je partner en vraag of hij misschien last minute nog iets kan regelen. Ik wist er dus vanaf maar werd alsnog volledig verrast en het was perfect!!

vorige week

Misschien krijg je een after baby shower? Ik heb aangegeven geen baby shower te willen, ben niet het type om te gaan high tea’en met vriendinnen die allemaal nog kinderloos zijn. Dus al snel aangegeven dat ik een after baby shower wil, met lekker eten en een lekker wijntje. Mogelijk hebben ze dat ook voor jou geregeld? Anders gewoon aankaarten bij vriendinnen of je zusje.

vorige week

Ik heb het zelf met mijn zus besproken. Bij haar aangegeven dat het me heel leuk zou lijken en zij reageerde er gelijk heel positief op
Ik begrijp je gevoel. Ik had dit ook. Bij de eerste was ik 20 en niemand was daar mee bezig. De tweede 24 en ook toen geen babyshower. 8j later een derde. Ook geen babyshower. Nu krijg ik de 4e en tja.... ik heb zo een gevoel dat er vandaag iets staat te gebeuren. Iedereen (achteraf) reageerde beetje apart en mystrieus. Maar misschien maak ik me nu wel gek en gebeurt er niks! Hahaha. Maar deze zwangerschap was niet gepland dus mocht het zo zijn, blijkbaar had ik deze zwangerschap nodig om 'eindelijk' die babyshower te krijgen 😅😅. Maar ik ga nergens vanuit. Want ik had er 3x geen. Dussss

vorige week

Ik heb nu wel een babyshower gehad. 5e zwangerschap, de 4e die goed gaat en toen mijn oudere kinderen onderweg waren was een babyshower er nog niet. Mijn familie heeft meteen na de bekendmaking van de zwangerschap aangegeven dat ze dit wilde organiseren voor mij. Weten anderen dat jij hier veel waarde aan hecht ?