136 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben nu 17,5 en nog niet aangekomen. Maakte me ook zorgen. Maar vk zegt dat het helemaal niets uitmaakt.

2 maanden geleden

Ik ben bijna 17 weken en nu 4 kilo aangekomen. De eerste weken ook niet echt en sinds de laatste drie weken nu 2 kilo erbij… volgens mij gaat het prima als je gemiddeld een halve kilo per week aankomt 😅

2 maanden geleden

Hi, herkenbaar. Eerst kwam ik niets aan en nu opeens wel. Ook 5kg en 18 weken zwanger nu. Ik eet totaal niet extreem en beweeg gewoon… heb er wel moeite mee

2 maanden geleden

Ben nu 16 weken zwanger en 3,5 kilo aangekomen.. terwijl ik bij de eerste 33 kilo was aangekomen over de hele zwangerschap..
Volgens mij is 6 kg heel normaal. Eerste trimester gemiddeld 2 kg en vanaf week 13 iedere week 0,5 kg. Dat zijn 8 weken maal 0,5 kg is precies 6 kg. Ik ben nu ruim 5 kg aangekomen en bijna week 19 dus ik maak me niet zo'n zorgen. Belangrijkste is dat je een gezond en gevarieerd voedingspatroon hebt waardoor je alles binnenkrijgt.
Elk lijf is weer anders, de een komt wat sneller aan dan de ander. Het gaat er vooral om dat je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt voor de ontwikkeling van de foetus. Ik heb zelf altijd veel gesport en daarbij let je automatisch op wat je eet en hoe zwaar je bent om goed te kunnen presteren. Die kilo’s gaan er wel weer af wanneer het kindje er is! Haha dus ja, laat het los, het komt wel goed ☺️

2 maanden geleden

Ik had begrepen dat het bij een gezond bmi normaal is om 0,5 per week aan te komen in je tweede trimester dus vooral loslaten als dat lukt. Zelf ben ik door een zeer slechte eetlust 3 kilo afgevallen maar ik begon sowieso al met een hogere bmi.

2 maanden geleden

Hi, herkenbaar. Eerst kwam ik niets aan en nu opeens wel. Ook 5kg en 18 wek ...
ik ook

2 maanden geleden

Ik ben 19 weken en ben 7 kg aangekomen. Ik vind het heel hard gaan..

2 maanden geleden

Ik ben nu 19 weken en ben juist afgevallen, dat maakt me wel ongerust vooral omdat ik niet overgegeven heb. Gelukkig heb ik zelf een grote reserve 🙈

2 maanden geleden

Reactie op Ons wondertje💫

Ja… herkenbaar.

2 maanden geleden

Fijn de herkenbare berichtjes. Het zal vooral wennen zijn. Zolang ik gezond eet is het wat het is. 🙈

2 maanden geleden

16w en 5kg aangekomen. Vorige zwangerschap +26 en kwam ik vanaf deze week elke week een 0,5 tot 1 kilo aan per week. (Normaal getraind lichaam) Ik probeer nu wel dmv mijn voeding te tracken het een beetje binnen de perken te houden en hoop dat ik dit keer onder de 20 blijf. Maar anders maar niet 🙈🤷🏼‍♀️ krijg t er wel weer af. Ik sport 4x pw, gem 10.000 stappen per dag en eet gezond, alleen een beetje meer dan normaal 🤷🏼‍♀️

2 maanden geleden

6 kilo bij deze termijn is gemiddeld maar ja gemiddeld zegt niks, ieder lijf is anders. Gewoon in beweging blijven en loslaten!💕

2 maanden geleden

Vrijdag 17 weken en 5 kilo afgevallen

2 maanden geleden

Ik ben nu 16+4 en ben alleen nog maar afgevallen, 8 kg al. Nu sinds paar dagen is de eetlust en het kunnen genieten van eten terug dus dat gaat wel veranderen denk ik haha

2 maanden geleden

Ik ben ook tot de 15 weken maar 2 kilo aangekomen en bij de 20 weken ineens 5 extra ofzo. Ik moet ook zeggen had de afspraak in de avond dus dan ben je sowieso 1/2 kilo meer maar laat het maar los voor nu 🤣🤣

2 maanden geleden

Tussen week 13 en 18 niks aangekomen, toen in een week ineens een ruime kilo. VK zegt dat ze daar niet meer zo naar kijken, iedereen is anders. Opletten dat je genoeg en gevarieerd eet, maar niet te streng zijn voor jezelf 😊

2 maanden geleden

18 weken nu 3,8 aangekomen.

2 maanden geleden

Reactie op Ons wondertje💫

Me 2 🫣 Baarmoeder komt ook gewoon al tot m’n navel met 17 weken🤯 Het gaat heel hard (2e kind)