59 Reacties

4 weken geleden
Ik heb mij mijn eerste zwangerschap twee keer de test gehad. Nu ook al een keer, en ik moet hem nog een keer. Ik heb PCOS dus vandaar dat ik hem moet doen. Ik vind het zelf reuze meevallen hoor. Het drankje zou ik snel opdrinken en de test sochtends vroeg plannen des te sneller mag je weer lekker eten!

4 weken geleden
Reactie op Kim919
Ik heb mij mijn eerste zwangerschap twee keer de test gehad. Nu ook al een ...
Ik mag morgen gelijk om 8.00, dus dat is fijn inderdaad. Wat vervelend dat jij hem meerdere keren per zwangerschap moest doen, was daar ook een specifieke reden voor? Thansk voor je reactie meid

4 weken geleden
Ik vond het tweede uur wachten het meest vervelend, toen werd ik toch een beetje misselijk en duizelig als ik opstond. Maargoed, je mag ook letterlijk niks.. het drankje zelf vond ik echt mega meevallen! Neem wel dat ene kleine slokje water op het einde om een beetje weg te spoelen, denk dat mijn tanden dat ook wel fijn vonden haha

4 weken geleden
Reactie op Pluk 17
Ik mag morgen gelijk om 8.00, dus dat is fijn inderdaad. Wat vervelend dat ...
Ik heb PCOS , waardoor je een verhoogde kans hebt op zwangerschapdiabetes en daarom houden ze dat goed in de gaten.
Succes morgen, niet te druk maken. Voordat je het weet, zit het erop! Het valt echt reuze mee.

4 weken geleden
Hier moet ik ook vanwege pcos. Drankje gewoon lekker snel wegspoelen en inderdaad , water erachteraan. Dat is ook prettig.
Zelf niet misselijk geworden. Maar wel onwijs duf, bleef maar gapen.
Het nadeel vind ik is het lange wachten. Neem iets mee om te lezen, of spelletje op je telefoon. Dan is het prima te doen. Tijdens het wachten mag je wel slokjes water.

4 weken geleden
Heb hem bij 2e zwangerschap gedaan.. vond alles mee vallen. Was wel beetje misselijk maar trok ook wel weer weg. Neem iets van serie mee of boek. Iets om je te vermaken.
Was wel blij met mijn boterham met kaas erna. Dus neem iets hartigs mee. Zodat je erna direct iets kunt eten. ;) scheelde bij mij veel.

4 weken geleden
Ik heb ‘m in week 18 moeten doen om dezelfde reden 🙄🙄. Ik zag er enorm tegenop maar het viel mee ik voelde me misschien 5 minuten licht misselijk maar verder heb ik nergens last van gehad. Het lange wachten was erger 😬. Oh en neem een rietje mee zodat je zo min mogelijk proeft

4 weken geleden
Ik moest het in mn vorige zwangerschap vanwege grote baby en veel vruchtwater. Ik vond het drankje best vies dus heb mijn neus dicht gehouden en zo snel mogelijk weg geklokt. Daarna klein slokje water om de smaak weg te spoelen. Mijn zoon werd er heel erg druk van en voelde me even misselijk maar dat trok snel weg. Heb film gekeken op mijn telefoon om tijd te doden

4 weken geleden
Ik heb ‘m bij beide vorige zwangerschappen gedaan (ook vanwege hoger bmi) De smaken van de drankjes kan trouwens per locatie verschillen. De eerste keer smaakte het naar bitterkoekjes en de vorige keer naar citroen. Allebei niet echt lekker, dus gewoon snel achterover gooien dan ben je er vanaf!
De eerste keer mocht ik nog één mini slokje water erna en daarna echt niets. De vorige keer mocht ik één klein bekertje water ook voor tijdens het wachten. Vond ik wel een stuk fijner om de smaak meer weg te spoelen. Meer drinken tussendoor kan het resultaat beïnvloeden.
Bij beide keren kreeg ik wel wat hartkloppingen/wat misselijk/moe, maar het viel echt reuze mee. Het wachten is alleen lang, dus neem wat vermaak mee. Succes! 🍀

4 weken geleden
Je bent niet verplicht om het drankje te nemen! Het drankje is ook echt niet aan te raden om in één keer 50gr suiker naar binnen te werken. Er is een alternatieve en dat is een dagcurve bijhouden.
Mag ik vragen hoe je weet dat je baby goed groeit?
Ze hebben dit bij mij alleen bij de 20 weken echo gemeten en vinden het niet nodig om dit nogmaals te doen tot aan de 30 weken….

4 weken geleden
Is de glucose test voor iedere zwangere vrouw nodig? Of hoe weten zij wanneer je de test moet doen??

4 weken geleden
Reactie op WilskrachtigeFakkel838424
Is de glucose test voor iedere zwangere vrouw nodig? Of hoe weten zij wanne ...
Er zijn een aantal indicaties waarvoor ze je doorsturen, ik weet niet of dit ze allemaal zijn, maar iig:
- te hoog bmi (boven 27 dacht ik)
- bepaalde afkomst
- als het in de familie zit (mijn moeder heeft het bijv ook gehad)
- als je het bij een eerdere zwangerschap ook had
- als de baby groot geschat wordt

3 weken geleden
Reactie op himan
Ik vond het 2 uur zitten op een onconfortabel plastic stoeltje in een ruimt ...
Oh bah! Dat zou ik ook akelig vinden. Ik moest eigenlijk ook in een volle wachtkamer terug gaan zitten, maar ik heb gevraagd/gezegd dat ik buiten wilde zitten i.p.v. in die benauwde ruimte. Dat was oké gelukkig!