30 Reacties

3 dagen geleden

Ik zou een arbo-arts betrekken. Mijn ervaring is dat jouw grenzen dan voorop staan. Ik werk nu dagen tot 15u ipv 17u en dat heeft me echt enorm geholpen!

3 dagen geleden

Sorry, maar wat een onzin zeg. Hoezo zou je jouw gezondheidsklachten en het minder kunnen werken daardoor eerst met je collega’s moeten bespreken? Ik kan me echt ergeren aan zulke werkgevers.. Als je het niet meer trekt zou ik lekker ziek melden tot je je infuus hebt gehad. Van daaruit kun je met de arbo arts in gesprek gaan om te kijken hoe verder. Niets is het waard om je zo kapot te voelen, geloof me. I’ve been there, i’ve done that. Jouw collega’s gaan over enkele jaren echt niet zeggen “oh Esra, wist je nog toen je zwanger was en je jezelf helemaal kapot werkte? Wat fijn dat je dat voor ons over had”. Denk asjeblieft aan jezelf en aan de kleine in je buik💕

3 dagen geleden

Ik zou echt aangeven dat het gewoon echt niet meer gaat. En je gewoon (deels) ziek melden. Heel raar dat jij dat met je collega’s zou moeten bespreken. Weet dat je sowieso recht heb op 1/8 van je werktijd extra rust als je zwanger bent dus die kun je sowieso inzetten om meer pauze te houden/ eerder te stoppen. Maar kan me voorstellen dat dat niet genoeg is. Eventueel inderdaad contact opnemen met de arboarts als je werkgever moeilijk doet.

3 dagen geleden

Ik zou aangeven dat het niet gaat. En je gezondheid van jouw en baby staat voorop. Je werkgever krijgt door uwv betaald. Ja het is heel lastig om je grenzen aan te geven..maar heeft mij veel rust gegeven. Werk ook halve dagen nu. Puur omdat gewoon niet ging en extreem moe bleef. Desnoods met bedrijfsarts van bedrijf overleggen..die was bij mij heel schappelijk en stond echt achter mij. En adviseerde zelf tot verlof halve dagen te werken.

3 dagen geleden

Mag ik vragen hoe hoog je hb is? Ik heb ook een lage hb maar ze bieden geen ijzer infuus aan. Dus ben wel even benieuwd

3 dagen geleden

Reactie op AE.

Mag ik vragen hoe hoog je hb is? Ik heb ook een lage hb maar ze bieden geen ...
Mijn hb was wel goed, maar mijn ferritine gehalte was behoorlijk laag. Ik weet zo even niet meer hoeveel de waarde was.

3 dagen geleden

Reactie op Faatje2509

Sorry, maar wat een onzin zeg. Hoezo zou je jouw gezondheidsklachten en het ...
Dankjewel! ❤️

3 dagen geleden

Bewaak je eigen grenzen! Zoals je nu al aan geeft ben je bang dat je erover heen gaat. Schrijf ze desnoods op voor jezelf, en buiten dat ik het belachelijk vindt dat jij het met je collega’s moet bespreken, zou ik het niet ‘vragen’ maar gewoon mededelen. Ik ga minder werken, namelijk … en wat je plan is. En daar mogen ze van alles van vinden, hun probleem ☺️

3 dagen geleden

Reactie op Faatje2509

Came here to say this!!!!!!!👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

3 dagen geleden

Reactie op AE.

Mag ik vragen hoe hoog je hb is? Ik heb ook een lage hb maar ze bieden geen ...
Wat is jouw ferritine? Mijne is ook behoorlijk laag. 10 maar gebruik nu tabletten ferrofurmaat dagelijks

3 dagen geleden

Wat was jou ferritine waarde? Mijne is ook laag 10, maar gebruik nu tabletten dagelijks
Stoppen.... Zeker niet overleggen. Feitelijk ben je gewoon ziek. Als je staat over te geven bel je toch ook niet je collega of je wel of niet mag thuis blijven?

3 dagen geleden

Ivm hartkloppingen zit ik deze week thuis. Daarna mag ik het rustig opbouwen. Ik vind mn grens aangeven, uberhaupt die grens vinden erg lastig dus toen de verloskundige zei dat ik rustiger aan moest gaan doen heb ik haar heel duidelijk gevraagd wat dat dan inhoud, hoeveel ik minder moet gaan werken enz enz. Dat gaf mij veel duidelijkheid waardoor ik het ook beter aan kon geven bij mijn werkgever en ik beter weet waar de grens ligt. Enneh, je hoeft niks met collega's te bespreken, alleen met je werkgever.. je collegas hebben het er maar even mee te doen.

3 dagen geleden

Reactie op Faatje2509

Oei red flag 🚩 je manager moet je hiermee helpen, niwr je collega's, die hebben er geen zak mee te maken! Met je manager bespreken of anders ziekmelden. En inderdaad wat Faatje2509, been there, done that helaas.. niks, maar dan ook NIKS was het waar om me zo de tandjes te werken.. en dat gevoel gun ik je echt niet toe. Dus: trek je grens en zorg voor jezelf en je kindje, je gezin en familie. Werk komt echt ergens helemaal onderaan...

3 dagen geleden

Reactie op Roosjex123

Wat was jou ferritine waarde? Mijne is ook laag 10, maar gebruik nu tablett ...
Bij mij was het een 4

3 dagen geleden

Helemaal eens met onderstaande reacties. Jouw collega’s hebben niks met je gezondheid te maken. Deels ziekmelden en met de arbo arts oppakken!

3 dagen geleden

Wat wil jouw werkgever dat je bespreekt met je collega's? Hoe je eventueel werkzaamheden aan andere kan delegeren? Dan prima, maar je hoeft zeker geen 'akkoord' van hen te krijgen. Ziek is ziek. Ook ik vind het heel lastig om grenzen aan te geven, omdat ik snel het gevoel krijg dat mijn werkgever denkt er met de pet naar te gooien. Gister echt helemaal ingestort op werk omdat ik met een lege batterij toch weer kwam opdagen maar ik geen puf meer had. Meteen maar gezegd: het gaat niet. Nu afgesproken dat ik een dag minder per week werk en elke dag halfuurtje/uurtje extra rust pak. Waar ik zo opkeek tegen dit gesprek, geeft het me nu al zoveel positiviteit dat de kogel door de kerk is. Wellicht kan dit ook zo bij jou voelen, als je echt aangeeft waar je behoefte aan hebt (en dan aan je manager, niet aan je collega's).
Meid, denk aub lekker aan je zelf en aan jouw kindje. Je hoeft geen enkele verantwoording af te leggen aan collega's..wat een onzin zeg. Lekker minder gaan werken en anders ziek melden ivm zwangerschap!

gisteren

Dames, ik heb vandaag ziek gemeld op mijn werk. En morgen heb ik een gesprek met een arbo arts omdat mijn praktijkleider het ziet als verlof uren ipv verzuim 😕

gisteren

Reactie op Esrraax

Dames, ik heb vandaag ziek gemeld op mijn werk. En morgen heb ik een gespre ...
Hahahaha jouw praktijkleider is echt een GRAP! Wat vreselijk! Heel erg goed dat je een gesprek hebt met de arboarts morgen. Dat is de juiste route! Hopelijk kan zij/hij je helpen en gepast advies geven want dit kan ècht niet