12 Reacties

Ons zoontje is 6 maanden en drinkt 4 of 5 x 180ml en meestal ook een groente of fruithapje maar soms slaan we een dagje over.

gisteren

Mijn dochtertje van 6 maanden krijgt 4 flessen van 180 cc en sochtends haar fruithap. En met avond eten eet ze gezellig groente met aardappel mee. Weet niet precies hoeveel gram. Als je dochtertje het er goed op doet zal ze er voldoende aan hebben. Mijn dochter kreeg eerst 5 flessen van 180. Maar toen ze steeds meer kon eten ging ze op een gegeven moment meer spugen. Nu met 4 flessen en haar eten gaat het prima. Zo heb ik gemerkt dat dit genoeg is voor haar.
Bijna 7 maand en ze drinkt 4 of 5 flessen van 150 ml. Ze eet een halve boterham en verder proeft ze wat van groente en fruit(Rapley methode) ze is een stevige baby dus het is genoeg om lekkere vetjes van te kunnen kweken 😁

gisteren

Hier 3x 180 ochtend eind de ochtend en avond. ‘s middags 150cc ‘s avonds 150+ eten groente nu vooral. Deed ook eerst fruit maar hij ging bij groente daardoor veel kokhalzen daarom nu meer groente af en toe stukje fruit
Onze dochter is zeven maanden. Drinkt 3 flessen van 180 cc. Eerste fles in de ochtend, daarna een fruithapje, met de lunch liga geweekt in kv. Twee uurtjes later, Nog een fles 120. Met het avondeten groente hapje wat niet altijd goed gaat soms eet ze alleen een paar hapjes. Voor het slapengaan nog een 180 cc. Ze is nu 7kilo en 570 gram

15 uur geleden

6,5 maand. 4 flessen van 180. In de ochtend banaan in kleine stukjes, appel, kiwi, mango of peer gepureerd. Middag halve boterham, avond heel potje. Soms een maispuf of mariabiscuitje om te sabbelen. Baby zou wel meer eten willen. Dus denk dat het broodje iets meer wordt..

15 uur geleden

Reactie op MAW178

6,5 maand. 4 flessen van 180. In de ochtend banaan in kleine stukjes, appel ...
Niet al dat fruit hoor! Een van die soorten haha.

14 uur geleden

Voor diegene die 3/4 flessen geven? Geven jullie snachts ook nog een voeding los van deze 3/4 flessen? En geven jullie door de dag heen water? Ik gaf 180 cc 6 flesjes, sinds deze topic probeer ik er 5 van te maken en dat gaat goed. Maar hij krijgt er dan 4 overdag en 1 snachts. Ochtend fruithapje, middag iets van panennkoekjes of brood en avond groente. Tussendoor soms een maischipje Ik heb het gevoel dat ik heb vetmest 😂😂😂 Hij is wel ehr altijd een eter geweest. Ook als baby wilde hij meer melk steeds.

14 uur geleden

Reactie op yysrx

Voor diegene die 3/4 flessen geven? Geven jullie snachts ook nog een voedin ...
Nee echt 4 flessen . Geen nachtvoeding. Geef inderdaad wel wat water en soms een liga of wat maischipjes ook. Ohja en na haar avond eten wil ze ook wel graag een toetje. Ze houd ook heel erg van eten 🤭
Hebben jullie ervaring met van 5 flessen naar 4 flessen? Ging toen de hoeveelheid per fles omhoog? Wij zijn sinds een week van de nachtvoeding af, maar make haar wel wakker voor de 22:30 fles. Misschien dat dat ook niet meer hoeft. Maar dan drinkt ze wel te weinig mocht ze de hoeveelheid per fles hetzelfde houden.

14 uur geleden

Reactie op EvenwichtigeGletsjer097817

Hebben jullie ervaring met van 5 flessen naar 4 flessen? Ging toen de hoeve ...
Wij gaven 5 flessen van 180 tot dat ze steeds beter at. Toen merkte we dat ze na dr flessen wat meer begon te spugen. Toen hebben we haar laatste fles (waar we haar voor moesten wakker maken) weg gelaten. Ze krijgt nu 4 flessen van 180. Wij hebben de hoeveelheid niet opgehoogd. We geven haar tussendoor water. Nu spuugt ze niet meer. Haar flessen gaan leeg en ze eet goed erbij.
Ik ben bijna van de nachtvoeding af. Ik maakte haar in de avond nooit wakker voor een droomvoeding. Zonder nachtvoeidng zit ik nu op 4 flessen en ik geef haar 210+7. Hapjes ben ik rustig aan het opbouwen. Ze weegt ongeveer 7,5kg maar door alle reacties hieronder ga ik nu twijfelen of ik haar niet te veel geef omdat de meesten nog 180 geven...