23 Reacties

3 dagen geleden

Ik heb een ballon gekregen. Echter viel deze er meteen uit en bleek ik al 2 cm te hebben. Ze zijn toen overgegaan op pillen. Ik had niet door dat ik al 2 cm ontsluiting had. Wellicht heb jij dit ook wel 😊 Ballon inbrengen vond ik best pijnlijk. Voelde hetzelfde als toucheren. Ik weet niet of je dat al weleens gehad heb?

3 dagen geleden

Reactie op Anno27

Ik heb een ballon gekregen. Echter viel deze er meteen uit en bleek ik al 2 ...
Nee ik heb met beide geen ervaring dus het is echt helemaal nieuw voor mij. Eerste kindje. Ik dacht dat ze eerst checken of er uberhaupt ontsluiting is en dan pas indien nodig de ballon plaatsen, hebben ze dit bij jou niet gedaan?

3 dagen geleden

Ik bij mijn eerste/ vorige zwangerschap. S avonds om 18u ballonnetje gekregen. Toen naar huis. Rond half 10 een uur lang flinke krampen gehad. Toen kwam de ballon los. Daarna geslapen en de volgende dag moesten we ons om half 7 melden in het ziekenhuis. Daar vliezen breken en weeenopwekkers en de ontsluitingsfase was 4:40 uur, persen 8 minuten en toen was ons kindje er. Veel succes!

3 dagen geleden

Bij de eerste met bijna 42 weken ballonnetje geplaatst savonds, toen had ik al iets ontsluiting, snachts ballonnetje eruit gevallen en al wat lichte krampen(weeën?), toch nog even geslapen, 7.30 in het ziekenhuis met weeën, geen weeënopwekkers meer nodig gehad, wel hebben we de vliezen gebroken. Verder vordering ging goed en om 13.50 was m'n zoontje er. Ballonnetje plaatsen was idd niet prettig, en daarna de krampen van het plaatsen ook niet zo, maar heeft dus bij mij goed z'n werk gedaan ☺️ (of t was sws al wel tijd... dat zullen we niet weten)

3 dagen geleden

Ik heb vorige zwangerschap een ballon gehad. Was even gedoe om hem er in te krijgen, kreeg er meteen wat krampen van en een paar uur later viel hij er uit. Volgende ochtend bleek ik er toch al 4 cm ontsluiting van te hebben!

3 dagen geleden

Vorige zwangerschap ook een ballonnetje gehad! Zondagmiddag geplaatst en bleek ik al 2cm ontsluiting te hebben. Het plaatsen deed echt helemaal geen pijn en ben toen weer naar huis gegaan. Rond 7 uur ‘s avonds is hij er uit gevallen en heb ik ‘s nachts nog goed kunnen slapen met hele lichte menstruatiekrampen. De volgende ochtend moest ik me om 7 uur melden in het ziekenhuis en bleek ik al op 4cm te zitten. Toen zijn direct m’n vliezen gebroken en ben ik aangesloten op de weeënopwekkers en ben ik 6 uur later bevallen. 😊 Ruggenprik is 2 keer geprobeerd te zetten, maar deed helaas niks, maar ik kijk zeker niet slecht terug op mijn bevalling!

3 dagen geleden

Reactie op Kellycassandrax

Nee ik heb met beide geen ervaring dus het is echt helemaal nieuw voor mij. ...
Uhm het kan inderdaad ook wel de andere volgorde zijn geweest. Maar ze brachten in ieder geval de ballon in en toen ze hem gingen vullen viel hij er dus uit en zeiden ze oh je hebt al 2 cm. Wat ze mij wel vertelde is dat als de ballon in ingebracht je gewoon naar huis mag en de dag erna je weer mag melden

3 dagen geleden

Ik heb bij mijn eerste kindje ook een ballonnetje gekregen met 41 weken in de ochtend. Ik had geen enkele centimeter ontsluiting op dat moment. Ik vond het plaatsen eerlijk gezegd heel pijnlijk. Meteen daarna had ik krampen voor ongeveer 1.5 uur. De volgende ochtend moesten we ons melden in het zieke huis, maar toen ik naar het toilet ging 2 uur na het plaatsen, viel het ballonnetje eruit. Die avond begonnen om 20.00 mijn eerste weeën. Uiteindelijk is ons zoontje om 05:42 geboren na 20 minuten persen en was inleiden dus verder niet meer nodig!😊

3 dagen geleden

Reactie op Steffievdb27

Ik heb bij mijn eerste kindje ook een ballonnetje gekregen met 41 weken in ...
zo jeetje wat snel! dat is fijn, helemaal geen weeenopwekkers nodig gehad dus. Dat is een mooi verhaal! Dankjewel voor het reageren🥰

3 dagen geleden

Reactie op iKat

Vorige zwangerschap ook een ballonnetje gehad! Zondagmiddag geplaatst en bl ...
Wat snel ook! Fijn zeg, dankjewel voor het reageren🥰

3 dagen geleden

Reactie op Sonnie88

Ik heb vorige zwangerschap een ballon gehad. Was even gedoe om hem er in te ...
Heel effectief geweest dus, ik ben benieuwd! Bedankt voor het reageren🥰

3 dagen geleden

Reactie op Anke1235

Bij de eerste met bijna 42 weken ballonnetje geplaatst savonds, toen had ik ...
Met 42 weken jeetje.. dan zou misschien de tijd wel een beetje meegeholpen hebben. Fijn! Dankjewel voor je reactie🥰

3 dagen geleden

Reactie op Lisanne1219

Ik bij mijn eerste/ vorige zwangerschap. S avonds om 18u ballonnetje gekr ...
Oh dit is ook snel zeg, ik hoop dat ik dit geluk ook mag hebben, dankjewel!🥰

3 dagen geleden

vliezen waren gebroken bij de eerste, 48 uur later geen ontsluiting toen ballon geplaatst, 6 uur later ontsluiting en moest 20 min persen. Was te doen net ruggenprik en remyfentanyl 🥲🥲 ondertussen lagen we een week in het ziekenhuis want ze had in de vruchtwater gepoept en geplast ook nog eens gedronken. Toen infectie opgelopen enz , ondertussen is ze nu bijna 2 jaar en 4 maanden en wordt nu voor de tweede x ook ingeleid volgende week, ben benieuwd hoe het nu gaat lopen.

3 dagen geleden

Ik ben 2x ingeleid met een ballon. Het inbrengen was niet heel fijn, maar heb ik beide keren niet als pijnlijk ervaren. Bij de oudste was het ballonnetje er niet uitgevallen, maar had ik die ochtend wel genoeg ontsluiting en kon de inleiding gewoon beginnen. Bij de middelste was de ballon er wel uitgevallen, ook voldoende ontsluiting, maar was de baarmoedermond nog niet helemaal verweekt. Aangezien dit mijn 2e bevalling was, mocht de inleiding wel doorgaan. Anders had ik pillen gekregen om de baarmoedermond verder te laten verweken. Ik kijk er bij allebei positief op terug. Heel eerlijk vind ik de voorspelbaarheid van een inleiding eigenlijk wel fijn. Je weet dat je die dag gaat bevallen en zo konden m’n vriend en ik echt even heel bewust een laatste avond met z’n tweeën hebben bijvoorbeeld.

3 dagen geleden

Bij ons derde kindje met 41 weken een ballonnetje gekregen. Die nacht waren al heel licht de weeën begonnen, maar geen ontsluiting bij het plaatsen van het ballonnetje om 10:30 uur. Hoewel de eerste poging niet lukte en dus er een tweede ballonnetje is geplaatst, vond ik het geheel niet pijnlijk of vervelend. Nog een half uurtje aan de ctg en toen naar huis. Daar nog 2 uurtjes geslapen en bij het wakker worden waren de lichte weeën er nog steeds (voelden meer aan als krampjes en was niet pijnlijk, was dus niet verergerd met de ballon in). Om 15:30 uur viel het ballonnetje eruit. Mochten meteen naar het ziekenhuis en daar bleek ik 7cm ontsluiting te hebben. 2 uur later was ons kleine meid er. Ontspanning is de kunst denk ik als de ballon geplaatst wordt. Krijg nu een inleiding in de 39e week en ik ben benieuwd of dat verschil gaat uitmaken.

3 dagen geleden

Bij mij hielp de ballon helaas niks. Vond het inbrengen niet fijn maar verder geen last. Kreeg er geen ontsluiting door dus volgende dag vliezen breken en wee-opwekkers via infuus om de bevalling op gang te helpen.

3 dagen geleden

Reactie op Zonnetje 2

Bij mij hielp de ballon helaas niks. Vond het inbrengen niet fijn maar verd ...
Als je er geen ontsluiting door kreeg, hoe konden ze dan toch je vliezen breken?

2 dagen geleden

Reactie op HelloNewBaby

Bij ons derde kindje met 41 weken een ballonnetje gekregen. Die nacht waren ...
Toch heel snel gegaan uiteindelijk, bedankt voor het delen🥰

2 dagen geleden

Wat een fijne topic om te lezen! Ik hoorde vandaag over 2 weken ingeleid te worden. Ben er zelf super chill over en vooral mega nieuwsgierig hoe het allemaal gaat werken en voelen! Wel leuk om ervaringen te lezen. Inleiding heeft voor mijn gevoel een negatieve bijsmaak gekregen in de laatste jaren, terwijl ik er juist heel dankbaar voor ben. Heb veel bloedingen gehad met echt heel veel bloedverlies en ben dankbaar een datum te hebben.