43 Reacties

6 maanden geleden

Hoi! Tegenwoordig ga je na 24 uur naar huis als alles goed gaat. Zorg dat je thuis veel paracetamol hebt liggen. Je mag elke 6 uur 1000mg nemen. Qua kleding vooral hoog en loszittend. Ook een te strakke joggingbroek kan al vervelend zitten. Dus heb je nog een pyjamabroek die net niet van je kont afvalt? Dat wordt je best vriend!

6 maanden geleden

Oh en veel beterschap alvast😘

6 maanden geleden

Reactie op Kris05

Hoi! Tegenwoordig ga je na 24 uur naar huis als alles goed gaat. Zorg dat j ...
Super dankjewel! Nou ik zit een beetje ermee dat het ook best warm word..

6 maanden geleden

Reactie op Mommy-123

Super dankjewel! Nou ik zit een beetje ermee dat het ook best warm word..
Grote heren t-shirts, grote nachtjapon, en eventueel jurkjes die je nu ook draagt?

6 maanden geleden

Reactie op Kris05

Grote heren t-shirts, grote nachtjapon, en eventueel jurkjes die je nu ook ...
Dankjewel 💙 pff vind het zo spannend

6 maanden geleden

Ik volg

6 maanden geleden

Reactie op Mommy-123

Het is ook spannend, maar dat is het krijgen van een kindje natuurlijk sowieso🥰 Bedenk je even dat er iedere dag meerdere keizersnede uitgevoerd worden. Ze weten in het ziekenhuis echt goed wat ze doen en zijn super lief. Mijn zoon was een spoedkeizersnede en ik krijg nu een geplande keizersnede. Ik zie het echt met vertrouwen tegemoet en vind het ook wel prettig dat ik precies weet waar ik aan toe ben zoals wanneer etc. Het herstel is pittig, laat daar geen twijfel over bestaan maar neem ECHT die 6 weken rust en dan komt het helemaal goed en zul je zien dat je relatief snel weer opkrabbelt🩷🩵

6 maanden geleden

Reactie op Kris05

Het is ook spannend, maar dat is het krijgen van een kindje natuurlijk sowi ...
Ik heb zelf 2 kindjes rond lopen en die zijn beide met een inleiding, herstel is er altijd, maar ik wist hoe dat ging haha🥰☺️

6 maanden geleden

Reactie op Mommy-123

Hier ook over 2/2,5 week de eerste keizersnede dus ik snap heel goed dat je het spannend vind! Ik heb het volste vertrouwen in de artsen in het ziekenhuis waar ik loop, het is vooral de combinatie van een kind krijgen en tegelijk herstellen van een grote buikoperatie waar de spanning bij mij zit. Qua kleding heb ik wat zachte shortama’s (pyjama’s met korte broek en shirt of topje) gekocht en nog extra los zittende pyjamajurkjes met knopen aan de voorzijde voor het voeden. Alles zo comfortabel mogelijk en dus ook wat opties voor als het heel warm wordt. Ik heb te horen gekregen dat ik, als alles goed gaat, na 24 uur al naar huis mag. De gynaecoloog heeft afgelopen week al bij voorbaat een recept voor diclofenac naar de apotheek gestuurd zodat we dat vast in huis hebben. Schijnt heel ongebruikelijk te zijn (apotheek belde ook dat ze dit normaliter eigenlijk niet doen) maar ik ben er blij mee, scheelt mijn vriend weer 20km extra rijden als we thuis komen. Verder zou licht verteerbaar eten de eerste dagen fijn zijn. Ligt al wat soep in de vriezer, denk dat ik verder nog wat dingen als crackers enzo in huis haal en fruit in porties invries. De eerste week is de kraamzorg er gelukkig, denk dat dit qua herstel ook de heftigste periode zal zijn dus ik hoop dat zij ons hierbij goed kunnen ondersteunen, verder wordt het gewoon zien hoe we ons gaan “redden” maar dat komt vast goed! In ieder geval alvast heel veel succes met de laatste loodjes en het herstel straks!🙂

6 maanden geleden

Hier ook over 2/2,5 week de eerste keizersnede dus ik snap heel goed dat je ...
Oh echt wat grappig, hoeveel weken ben je dan? Ik ook over 2 weken ik ben dan 37 weken zwanger, ik heb indd ook wat shortamas en loszittende tshirts en broeken aangeschaft niet teveel en wat grotere maten, Ik kreeg het advies om ook de ondergoed van mady bij de zeeman te halen dus die ga ik van de week nog halen. Hoeveel uur kraamzorg neem jij? Ik heb gewoon minimaal gedaan gezien ik niet zo van vreemden in mijn huis bent hihi. Daarnaast hoop ik indd ook gewoon js 24 uur naar huis te kunnen en hoor ik kwa herstel heel veel verschillende verhalen. Ik heb ook vertrouwen in de artsen enzv, alleen komt alles heeel dichtbij nu!

6 maanden geleden

Hee, ik heb in 2023 een keizersnede gehad en droeg na de keizersnede grote onderbroeken ( gewoon van mijn vriend ) en flair broeken die lekker los zaten, droeg pas na 3/4 weken weer een spijkerbroek. Thuis lekker zoveel mogelijk laten doen als dat kan uiteraard en lekker laten verzorgen het is niet niks 😊 gezond eten en veel water drinken helpt het herstel ook wel

6 maanden geleden

Reactie op m.flse21

Hee, ik heb in 2023 een keizersnede gehad en droeg na de keizersnede grote ...
Oja haal paracetamol in huis, ik heb nu ook pijnstilling van het ziekenhuis gehad alvast voor na mijn keizersnede krijg hem over 3 weken.

6 maanden geleden

Reactie op Mommy-123

Oh echt wat grappig, hoeveel weken ben je dan? Ik ook over 2 weken ik ben d ...
Bij mij wordt het in de 39e week gedaan, exacte datum hebben we nog niet, maar zal ergens tussen de 27e en 4 juli zijn als het goed is! Mady ondergoed heb ik van de week ook een paar van gehaald, alleen vind ik die zelf wel erg strak zitten bij de openingen, moet blijkbaar minimaal 1 maat groter hebben dan ik gewend ben, kleine tip 🙂 vind de katoenen onderbroeken van de Hema fijner. Kraamzorg is het aantal uren geloof ik afhankelijk van de drukte, ik ben ook helemaaaal geen fan van vreemden in huis maar denk dat het straks wel ff fijn is! Helemaal omdat mijn vriend erg druk is met eigen bedrijf en het ons eerste kind is, kunnen de hulp wel gebruiken.

6 maanden geleden

Bij mij wordt het in de 39e week gedaan, exacte datum hebben we nog niet, m ...
Ah ja! Dan is het wel fijn dat je meer dan 3 uur op een dag hebt want de ondersteuning heb je wel echt nodig! Ik in dezelfde week als jou indd! Wat leuk! Probeer er ook een beetje van te genieten 🥰

6 maanden geleden

Ik heb eind 2022 een keizersnede gehad. Er zijn al veel goede tips gedeeld, dus hier nog een paar praktische dingen die voor mij heel belangrijk waren: In en uit bed stappen was super moeilijk voor mij de eerste dagen thuis, omdat het bed hoog was (voor de kraamzorg) en ik ook niets had om me aan vast te houden om me te helpen draaien (verrassend moeilijk!). Ik zou dus aanraden om een opstapkrukje te hebben en misschien ook iets om je aan vast te houden, al is het maar een nachtkastje. Ten tweede kon ik in de eerste week niet langer dan 2-3 minuten staan zonder brandende pijn rond mijn wond en pijn in mijn onderrug. Daarom had ik een plastic krukje in de douche zodat ik kon zitten tijdens het douchen en dat was zo handig. Een echte aanrader! Ik hoop dat je een zeer positieve keizersnede ervaring hebt! :)

6 maanden geleden

Volgens mij nog niet genoemd, maar ik had gelezen dat gelijk na de keizersnede het slim is om kauwgom te kauwen.

6 maanden geleden

Reactie op Kbeaufort

Volgens mij nog niet genoemd, maar ik had gelezen dat gelijk na de keizersn ...
Waarvoor is dit? Niet eerder gehoord ook niet bij de eerste 🙈

6 maanden geleden

Reactie op m.flse21

Waarvoor is dit? Niet eerder gehoord ook niet bij de eerste 🙈
Waar ik het precies gelezen had, durf het niet te zeggen! Zal wel Instagram zijn geweest 🫣. Maar als ik het Google kom ik op een pagina van het LUMC (academisch ziekenhuis): ‘Neem je kauwgom mee? Na de keizersnede is één van de mogelijke complicaties dat je darmen te langzaam op gang komen. De darmen liggen dan stil, wat kan zorgen voor een opgeblazen buik en pijn. Het risico hierop kan verlaagd worden door het gebruik van suikervrije kauwgom. Ons advies is om 1,3,6 en 9 uur na de keizersnede gedurende 20 minuten op suikervrije kauwgom te kauwen. Neem dus suikervrije kauwgom mee in je koffer naar het ziekenhuis!’ Link: https://www.lumc.nl/afdelingen/verloskunde/diagnoses-en-behandelingen/keizersnede/#:~:text=Het%20risico%20hierop%20kan%20verlaagd,je%20koffer%20naar%20het%20ziekenhuis!

6 maanden geleden

Reactie op Kbeaufort

Waar ik het precies gelezen had, durf het niet te zeggen! Zal wel Instagram ...
Ooh nou ik ga het meenemen goeie tip!

6 maanden geleden

Niezen -> kussen in de buik duwen Eerste rondes poepen op de wc -> heel langzaam uitblazen. Alsof er een brandend kaarsje voor je gezicht gehouden word, die je niet mag uitblazen. Ook op de wc kun je een kussentje tegen je buik houden. Verder heb je vanuit je basispakket vanuit de zorg recht op allerlei tools die je kosteloos mag huren. Zoals bij Medicura of medipoint. Ikzelf heb een papegaai en een rugsteun gehuurd. Ik hoor ook vaak dat vrouwen een krukje voor in de douche of een toiletstoel huren. Ikzelf heb deze laatste twee niet gebruikt de vorige keer omdat ik in de badkamer genoeg stangen (verwarming + kraantje) had om me aan omhoog te trekken. Kijk even naar je eigen badkamer/toilet wat jij denkt dat prettig is! Probeer de eerste dagen het traplopen echt te minimaliseren! Neem genoeg pijnstilling en rust. En wanneer je wat verderop in je herstel bent (2 maanden na de sectio) is een bezoekje bijv een bekkenfysio die een littekenmassage kan geven geen overbodige luxe! Het is echt bewezen dat dit een positief effect heeft op bijv verklevingen etc. Het heeft bij mij heel veel goed gedaan en ga dit zeker nu ook weer laten doen! (Mijn geplande staat ook over 2 weken!) Het gaat helemaal goedkomen. You got this ♥️