16 Reacties

3 dagen geleden

Uhh ja maar alleen bij de grote hapjes,

3 dagen geleden

Ik heb het echt over gepureerde hapjes..

3 dagen geleden

Hier hetzelfde! Het helpt hier om hem de lepel te laten aflikken, dan krijgt hij het beter weg dan een 'los' hapje in zijn mond

3 dagen geleden

Het schijnt normaal te zijn, ze hebben dat kokhalsreflex zodat ze niet stikken tijdens het leren eten

3 dagen geleden

Reactie op ZyheMeadows

Het schijnt normaal te zijn, ze hebben dat kokhalsreflex zodat ze niet stik ...
Toch schrik ik me elke keer kapot 🤯

3 dagen geleden

Deed ze hier in het begin ook. Nu af en toe nog, blaas dan vaak even in haar gezicht dan komt ze weer “eruit”

3 dagen geleden

Reactie op EnthousiasteHorizon

Toch schrik ik me elke keer kapot 🤯
Haha ja zou ik ook doen. Mijn meisje is bijna 5 maanden maar we zijn nog niet begonnen. Ze kan nog niet goed zelf refhtop zitten dus we wachten nog even
Mijn zoon had dat eerst ook. We zijn toen gestopt en een paar weken later weer opnieuw begonnen. Toen was t over. Misschien nog te vroeg voor je kindje?

3 dagen geleden

Reactie op ZyheMeadows

Het schijnt normaal te zijn, ze hebben dat kokhalsreflex zodat ze niet stik ...
Dit inderdaad. Daarom is het belangrijk om te blijven oefenen. Het schuift inderdaad steeds verder naar achteren. Daarnaast goed om te onthouden: zolang ze kokhalzen/hoesten gaat het goed. NIET op de rug kloppen als je kindje hoest want dat kan z'n hoest ritme verstoren maar ook hetgeen wat opgehoest moet worden, dieper brengen. Moedig je kindje aan door mee te hoesten en blijf rustig. Pas als er geen effectieve hoest is, piepende ademhaling en verkleuring van lippen/huid ga je op de rug kloppen/slaan (rugstoten) en heimlich (buikstoten). Maargoed, met gepureerde hapjes zal dit niet nodig zijn, pas met stukjes

2 dagen geleden

Ik twijfel toch of ik niet even moet wachten..

2 dagen geleden

Die van mij is nu 5 maanden. Met 4 maanden begonnen en hij kokhalst als hij iets niet lekker vindt. Nu vindt hij dus hapjes uit potjes dus standaard vies en kokhalst dus. Ik ben daarom enkel nog zelf hapjes aan het maken en dat gaat goed. Weet niet of je potjes geeft of zelf maakt? Maar dat kan nog wel het verschil maken

17 uur geleden

Reactie op JeugdigeIjsbeer152799

Die van mij is nu 5 maanden. Met 4 maanden begonnen en hij kokhalst als hij ...
Ik heb nu zelf groenten gepureerd.. Heb niet het idee dat hij het vies vindt..

16 uur geleden

Mijne kokhalste ook alleen met potjes groente en fruit, met vers helemaal niet meer

16 uur geleden

Snap dat het spannend voelt! Herken die angst wel. Bij ons is kokhalzen een teken dat ze het niet lekker vindt.

4 uur geleden

Hoort erbij. Ze hebben geen idee hoe om te gaan met textuur en ze hebben ook weinig controle over hun mond. Daarom zijn het oefenhapjes! Blijven aanbieden, ook als ze het niet lekker vinden. Het kan wel 10 blootstellingen duren voordat ze een smaak kunnen gaan waarderen.

4 uur geleden

Herkenbaar van mijn oudste.. tegenwoordig maak ik de eerste hapjes echt dun. (Dus veel kookvocht erbij met pureren). Dat scheelt wel. En dan langzaam steeds dikker maken. Ze moeten het ook echt leren. Ene kind eet het zo en andere kokhalst wat makkelijker. Heb geduld. Je kan ook gerust een weekje even niet doen en dan weer kijken wat die er mee doet. Komt echt goed !