29 Reacties

4 dagen geleden

Ik kolf fulltime en wilde gaan afbouwen. Dus ben ook zoekende geweest naar kunstvoeding. Ik wilde ook niet gelijk overal zo鈥檔 groot pak van halen. Ik ben begonnen met die nutrilon tabs, maar daarvan gaat mijn zoon kokhalzen. Na een tip van de andere ouder die borstvoeding geeft, heb ik nu little steps kant en klare melk. Zijn kleine pakjes, wat precies 1 flesje bv kan vervangen op een dag . Deze drinkt hij gelukkig. Al moet hij altijd de eerste paar slokken even wennen. Binnenkort de 6+ maanden proberen. Die is wel in poeder . Zoon wordt deze week 6 maanden

4 dagen geleden

Deze geef ik nu

4 dagen geleden

Ik had voor de zekerheid 1 pak kunstvoeding in huis voor als er iets zou zijn ofzo haha! Na 6 maanden heb ik deze geprobeerd en mn dochter vind het helemaal prima, dit is die van bon baby/babe. Weet het even niet precies. Supergoedkoop, 8 euro voor een pak met 800 gram, 8 euro per week dus. Primaaaa!!

4 dagen geleden

Heel herkenbaar! Ik geef nu ook 2 flessen kunstvoeding per dag, zodat de druk er een beetje af is.. Dan kan je meer gaan genieten 馃槉 althans dat heb ik... Ik had deze in huis en nutrilon. Ze vond beide eigenlijk goed. Dus ben ik verder gegaan met deze, scheelt gewoon 10 euro per pak. Nu iets van 8.50 per pak kwijt. Doe er een hele tijd mee 馃槉 Heb me laten vertellen dat het dezelfde voeding is, en dat je betaald voor het merk. Daar doe ik zelf niet aan mee 馃槣 Het is ook per kind verschillend, wat ze accepteren. Dus succes met je zoektocht 馃槝

4 dagen geleden

Ik lees mee! En voor de mama鈥檚 die 1 of meerdere voedingen vervangen en verder nog bv geven, heeft dit invloed gehad op je verdere productie? Ik wil echt nog niet volledig stoppen maar wel 1 voeding gaan vervangen om de druk er een beetje af te halen. Ik ben z贸 moe, vooral door de avonden en nachten.

4 dagen geleden

HiPP! Vanwege de natuurlijke ingredi毛nten en geen toegevoegde suikers (zit in heel wat merken wel). Zowel de geitenmelk als de koemelk was ik fan van!

4 dagen geleden

Reactie op Jette1234

Ik lees mee! En voor de mama鈥檚 die 1 of meerdere voedingen vervangen en ver ...
Hoe minder borstvoeding betekend minder stimulansen. Productie gaat dan iets naar beneden.

4 dagen geleden

Reactie op RachelMeis

Hoe minder borstvoeding betekend minder stimulansen. Productie gaat dan ie ...
Ja precies. Maar heb je geen problemen gehad met de voedingen die je nog aan de borst geeft? Blijven die voldoende in stand qua hoeveelheid?

4 dagen geleden

Nee, ja soms maak ik mezelf gek... Dan denk ik dat ik niet voldoende voeding heb, terwijl er dan ook gewoon 3 uur tussen blijft zitten en ze tevreden is. Als ik kolf heb ik alleen minder opbrengst 馃槉

4 dagen geleden

Wij zijn overgestapt naar nestle little steps. Vooral omdat het goed te combineren was met de borstvoeding. Geen toegevoegde suikers en geen palmolie. Dat laatste zou kunnen zorgen dat ze minder goed poepen, nu deed onze kleine dat sowieso niet zo goed al. Maar met deze voeding wel haha. Echter had deze voeding een terugroep actie. We hebben nu hero voeding en als deze op is gaan we over op de little steps 2 (want die had ik al een pot in huis gehaald)
Ik zag inderdaad dat Hero qua prijs een beetje tussen Nutrilon en huismerk in zit. Alleen weet ik dus niet precies wat dan t verschil in kwaliteit is. Als een dure echt beter is, vind ik t uiteraard geen probleem om die te kopen maar als t niet nodig is, schelen alle beetjes. Er is alleen weinig concrete vergelijking te vinden zie ik.

4 dagen geleden

Reactie op BehulpzameGolfslag454059

Ik zag inderdaad dat Hero qua prijs een beetje tussen Nutrilon en huismerk ...
Ik vind Hero zelf ook fijn om die reden. En omdat er voornamelijk melk-ingredi毛nten inzitten. Maar alles Hero 1, hun opvolgmelk vind matig.

4 dagen geleden

Reactie op BehulpzameGolfslag454059

Ik zag inderdaad dat Hero qua prijs een beetje tussen Nutrilon en huismerk ...
Ja hier begonnen we om die reden ook met Hero maar helaas bij ons kindje (met gevoelige darmen) viel dit echt heel slecht.. HiPP was ineens wereld van verschil met dagelijks makkelijke ontlasting ipv obstipatie etc.! Voordeel van HiPP vind ik dat er ook beetje probiotica in zit wat de darmpjes goed ondersteunt met alle virusjes die nog komen gaan 馃き

4 dagen geleden

Wij hebben geit van Nannycare en daar gaat ze super op!! Dat geven we af en toe (grootste gedeelte nog bv)

Reactie op Kim_1505

Wij zijn overgestapt naar nestle little steps. Vooral omdat het goed te com ...
Dit was toch het merk dat is teruggeroepen in Frankrijk? En ook een minder goed geval in Nederland, baby grauw en diarree? Misschien dat je het even wil nagaan?
Jumbo eigen merk, omdat we daar onze boodschappen doen leek me dat handig

4 dagen geleden

Reactie op BewonderenswaardigeVaren341134

Dit was toch het merk dat is teruggeroepen in Frankrijk? En ook een minder ...
Ja klopt, ook een terugroepactie in NL. Alleen de potten met een bepaalde datum, helaas kreeg ik die geleverd. Die weer teruggebracht en omdat little steps niet te krijgen is nu zijn wij overgestapt op hero voor de nr1.

4 dagen geleden

Ik geen sinds deze week wel eens een flesje half borstvoeding half kunstvoeding. Wij gebruiken nutrilon duobalans. 30ml water, 1 schepje, roeren. 30ml koude borstvoeding er bij, roeren. Samen opwarmen in de fleswarmer. Mijn dochter vind het helemaal prima en lijkt niet door te hebben dat het geen volledige borstvoeding is. We merken ook geen verschil in gedrag/ krampjes en ontlasting
Ik lees op het forum vaker dat men denkt dat alle soorten zuigelingenvoeding "hetzelfde" zijn vanwege de Europese regelgeving - mede nav de aflevering van Keuringsdienst van Waarde. Dat is echter wel een wat simplistische conclusie. Deze wetgeving legt namelijk minimale voedingsvereisten vast, zodat alle zuigelingenvoeding de essenti毛le voedingsstoffen bevatten die een baby nodig heeft. Dat betekent dat de basis overal goed en veilig is geregeld. Toch bestaan er kleine, maar (mijns inziens) betekenisvolle verschillen tussen merken, bijvoorbeeld in het type vet of koolhydraatbron dat gebruikt wordt, of in toevoegingen zoals prebiotica of DHA. Wij hebben er om die reden voor gekozen om ons poppetje vanaf het begin HiPP bio Combiotik te geven (naast de moedermelk die ik helaas veel te weinig produceer), na heel veel uitgezocht te hebben wat de verschillen zijn en wat ons betreft de beste (toegankelijke) kunstvoeding is. We zijn hier overigens nog steeds heel erg tevreden over! Ons kindje geboren dysmatuur groeit nu bovengemiddeld en het is een kunstvoeding dat absoluut niet klontert. Maar goed, dat gezegd hebbende is het aan iedere ouder om een keuze te maken die bij hen en het eigen budget past. Gelukkig kunnen we daarbij in elk geval ervanuit gaan dat de basis van elke kunstvoeding goed zit. Succes bij het vinden van een geschikte kunstvoeding!

3 dagen geleden

Wij gaven AH bio, voor we melkvrij moesten. Wilde graag een bio-merk. Vervolgens AH met Hipp vergeleken op met name suikers en bij AH was dit ruim de helft! Vandaar die keuze destijds 馃槉