18 Reacties

3 dagen geleden
Ik heb dit toen ook even gehad, was niets aan de hand, je kindje krijgt namelijk steeds minder ruimte om te bewegen hoe groter het wordt. Mocht je een dagdeel niets voelen kun je altiid even aan de bel trekken bij je verloskundige!

3 dagen geleden
Yap, de kleine krijgt minder ruimte dus het wordt steeds meer een soort schuiven en steeds minder trappen.
Zolang je maar bewegingen blijft voelen, en als je je zorgen maakt, bellen!🤗

3 dagen geleden
Heel herkenbaar. 34+5 hier en ben gister hierdoor toch even op controle geweest bij de vk. Vond het verschil met een week geleden best groot de afgl dagen.
Gelukkig was alles helemaal goed met mijn waardes en baby’s waardes en lag hij ook goed.
VK gaf aan dat de ‘heftige schopjes’ plaats kunnen maken voor meer ‘schuivende’ bewegingen vanwege de groei in deze weken. Maar je moet de baby wel blijven voelen - beweging wordt ‘anders’ niet ‘minder’.
Ook gaf ze aan dat het kan zijn dat de baby soms net even met zn rug naar ‘voren’ ligt waardoor beweging minder intens voelt.
Tip was af en toe een uur op je linkerzij liggen en dan bewust letten op de bewegingen of iets zoets eten.

2 dagen geleden
Tsja… Mijn dochter is twee weken geleden gehaald met 34 weken zwangerschap, nadat ik vijf dagen eerder aan de bel trok ivm minder bewegingen. Bleek last de hebben van placenta insufficiëntie en dochterlief stond in de energiebesparingsmodus…
Bij twijfel bellen!!! Ik ben dankbaar dat ik het heb gedaan; want dochterlief had in foetale nood kunnen komen.

2 dagen geleden
Reactie op Sammy2323
Ik twijfel toch dus heb nu gebeld en kan zo al langskomen om een hart filmp ...
En hoe was het?

2 dagen geleden
Ik had dit ook met 34 weken!! Nu 36 en die meid is weer volop aan de gang dus dont worry!!! Er is nou eenmaal iets minder ruimte daarbinnen❤️

2 dagen geleden
Reactie op Rachelderuiter
Ik had dit ook met 34 weken!! Nu 36 en die meid is weer volop aan de gang d ...
Fijn om te horen!

gisteren
Is de jouwe al ingedaald?
Ja! Bij de laatste groeiecho en gesprek met arts ging ze voelen en ze schijnt al heel diep in mijn bekken te liggen. Dus dat is wel fijn?

gisteren
Reactie op SanJuli2025
Ja! Bij de laatste groeiecho en gesprek met arts ging ze voelen en ze schij ...
Ja goed teken, hierdoor kan je kleintje nog heel veel draaien en is het bog logischer dat je hem of haar soms wat minder voelt!

gisteren
Ja goed teken, hierdoor kan je kleintje nog heel veel draaien en is het bog ...
Lief dat je zo meedenkt! Stelt me toch ook weer meer gerust. Is m’n eerste dus alles is nieuw!

gisteren
Reactie op SanJuli2025
Lief dat je zo meedenkt! Stelt me toch ook weer meer gerust. Is m’n eerste ...
Voor mij ook hoor alleen mijn lieve mama is verloskundige dus bij elk gek dingetje roep ik haar erbij😂

gisteren
Voor mij ook hoor alleen mijn lieve mama is verloskundige dus bij elk gek d ...
Haha oh wat super fijn!! Mag ik jouw mama ook ff lenen?🤣😂 nee maar oprecht wel fijn als je zo toch weer ff op weg geholpen wordt (dus dank je wel ❤️), slaapt toch weer lekkerder vanavond haha!