34 Reacties

2 weken geleden
Ik heb dit een tijdje terug ook gehad... wat ik nu ga zeggen klinkt en is heel vies maar heeft mij zó geholpen! Ik heb een plastic spuitje gehaald bij de apotheek... 250ml lauw water gemaakt daarin een theelepel zout, even roeren.. en dan spuitje vullen met dat water en dan je neusgaten doorspuiten boven de wastafel. Alles komt los en is heel vies. Maar werkte voor mij top🙈. Dit een paar keer herhalen achter elkaar en paar keer per dag.

2 weken geleden
Reactie op Romyl1994
Ik heb dit een tijdje terug ook gehad... wat ik nu ga zeggen klinkt en is h ...
Mijn nichtje lag in het ziekenhuis met RS en dit is wat hun ook deden daar. Aangezien je hiermee ook je holtes schoon/door spuit pak je echt het probleem aan. Ik hoop dat het voor jou ook werkt. Want ik raakte ook helemaal in paniek! Snap precies wat je bedoelt.

2 weken geleden
Ik heb in overleg met de huisarts de neusspray wat langer gebruikt (kon ook echt niet slapen/funcioneren met een volledig verstopte neus). Zodra het niet meer nodig was gewoon snel weer afgebouwd en nu er weer volledig vanaf.

2 weken geleden
Hier werktr dampo smeren onder m'n neus ook wel! Maar wel rotspul eigenlijk die neusspray, hier ook gebruikt maar uiteindelijk leek m'n neus nog verstopter. Uiteindelijk 3 dagen nadat ik ermee moest stoppen nog verstopt geweest en vervelend met slapen maar nu nergens meer last van. Je moet er echt even dootheen volgens mij want je bouwt alleen weer een verstopte neus op van dat spuk

2 weken geleden
Ik gebruik de kinderversie van Xylometalozine. Dokter zei beter ademen en slapen met dit middeltje dan hele nachten wakker liggen. Kan ook geen kwaad voor de baby.

2 weken geleden
Ik heb hetzelfde, maar dan al 6 weken. Ben nu over op de fluticason, van de huisarts. Ik zou echt ff de huisarts bellen en jezelf heel wat leed besparen, ik wou dat ik dat eerder had gedaan.

2 weken geleden
Oh en nog een pro tip: tepelzalf op je neus tegen droge huid van al het snuiten.

2 weken geleden
Ik ben ook een hele tijd echt verkouden geweest. En sliep zo slecht elke keer als ik de neusspray probeerde te laten staan. Rhinohoorn zoals hier al veel genoemd werkte bij mij maar heel kort, na een uur zat alles weer vol.
Ben toen wel overgestapt op de kinder dosering, hier zit maar de helft in en dan alleen voor het slapen. Dit hielp bij mij uiteindelijk net genoeg om de nacht door te komen.
Toen de verkoudheid wat minder was ook van die neusstrips gaan proberen en dit werkt voor mij top. Normaal als 1 vd 2 neusgaten open is dan is dat voor mij nog steeds niet voldoende om door te ademen als ik wil slapen. Maar met zo'n neusstrip (die eigenlijk gewoon je neus wat meer opent) was 1 neusgat wel genoeg.
Uiteindelijk wel echt een maand lang neusspray gebruikt, waarvan alleen de eerste 1,5 week fulltime en daarna alleen voor slapen omdat het toen overdag wel redelijk open was.
En via de huisarts zijn er inderdaad ook nog alternatieve neussprays te krijgen die je wel langdurig mag gebruiken dus (deze worden vaak bij allergieën e.d. gegeven) dus daar zou je ook nog langs kunnen gaan als het nog lang echt de hele dag dicht blijft zitten.

2 weken geleden
Xylomethazoline mag ook als je niet zwanger bent maximaal 7 dagen gebruiken omdat anders je neusslijmvlies opzet als je het niet gebruikt waardoor je juist weer meer verstopt raakt….dus zou niet zomaar even langer proberen maar echt even kijken hoe het over 2 dagen is!
Snap dat de combi zwanger en verstopte neus vet lastig is, probeer, ook met verstopte neus, naar je navel toe te ademen. En als je denkt dat je gaat hyperventileren probeer een simpel liedje te zingen

vorige week
Ik ben verkouden geweest vanaf 30 dec (die verschrikkelijk griep die iedereen had) tot 2 weken geleden. Heb te lang de neusspray met xylo gebruikt, toen over naar kinderdosering en toen dat ook niet hielp naar de huisarts geweest voor neusspray met ontstekingsremmers (tip op dit forum). Het duurde een week voordat het werkte en nu ben ik eindelijk niet meer verkouden ‘s nachts na bijna een kwartaal😅
De dingen die ik normaal deed/gebruikte werkten deze zwangerschap echt totaal niet (stomen, rhino met zoutoplossing, ui, vaporub, enz.)

vorige week
Even je huisarts om fluticason neusspray vragen. Dit is een ontstekingsremmende neusspray zonder xylometazoline.