15 Reacties

5 dagen geleden

Mijne is nu 6 maanden en begrijpt het ook nog niet helemaal. Soms doet ie t opeens maar meer als foutje maar niet bewust

5 dagen geleden

Mijn zoontje is over een weekje 6 maanden en hij kan ook nog niet rollen. Ook niet naar zijn zij. Het enige wat hij doet is met zijn hoofdje naar achteren net alsof die een draai gaat maken en daar blijft het dan bij
Mijn oudste kon met 27 weken rollen. Merk je niks meer van haha. Alles op hun eigen tijd

5 dagen geleden

Onze dochter is vandaag 23 weken en kan sinds 3 dagen van buik naar rug mits haar arm precies goed ligt. Verder rolt ze naar haar zij maar dan niks. Komt vanzelf

5 dagen geleden

Hier ook niet. Hij is heel tevreden en denkt volgens mij: waarom zou ik? Ik lig lekker 😀 z'n zus was een stuk sneller

4 dagen geleden

Hier ook niet hoor ( bijna 6 maand) komt een heel eind maar net het laatste stukje nog niet ( over zijn arm heen rollen) komt vanzelf, zit geen tijd / leeftijd aangebonden, komt goed!

4 dagen geleden

Alles op eigen tempo😊 Hier ook nog niet rollen, onze eerste lukte het pas met 6 maanden dus ik maak me niet druk

4 dagen geleden

Hier net 5 maanden en kan het wel....maar sporadisch... Heb het 3 keer gezien denk en daarna niet meer zelfstandig zelf, wel met hulp. Voornamelijk zijn arm zit in zijn weg en zijn hoofd optillen doet hij nog niet echt.... Loop ook bij kinderfysio maar ze maakt zich geen zorgen... En nu ook even geen kinderfysio afspraak gepland. Zowieso tot 6 maanden de tijd en elk kind ontwikkeld zich op eigen tempo dat zei de kinderfysio ook en weet ik ook van mijn werk op kinderdagverblijf. Dus zal zeker geen zorgen maken! Mijn eerste zoon was met alles wel echt laat en ook dat is goed gekomen haha:) Hij liep bijvoorbeeld ook pas met 22 maanden echt zelfstandig. Hij durfde het hiervoor niet en sindsdien hij het kon is hij alleen nog maar gaan lopen zonder te vallen haha

4 dagen geleden

Hier een meisje die met 8 weken al van buik naar rug rolde en met 4 maanden van rug naar buik. Kleine zus is nu 5 maanden en is een paar keer (meer per ongeluk?) van buik naar rug gerold, maar heb niet het idee dat ze het echt snapt. De andere kant op rollen doet ze ook nog niet. Er zit gewoon best wat spreiding in wanneer ze iets oppakken, komt vanzelf!

4 dagen geleden

Hier ook nog niet maar vind het ook niet zo erg

gisteren

Hier kon hij afgelopen donderdag opeens de hele dag van zijn rug naar zijn buik, super trots natuurlijk tot hij de volgende ochtend niet meer wist hoe hij het moest doen😂 tot op heden niet meer gedaan dus hier rolt hij ook nogsteeds niet. No worries ze doen het op hun eigen tempo

gisteren

Reactie op Tessa0510

Hier kon hij afgelopen donderdag opeens de hele dag van zijn rug naar zijn ...
Hahaha, zo herkenbaar. Onze dochter doet het nu dagelijks. Van buik naar rug, maar eerste keer van de dag altijd even opnieuw uitvinden hoe het ook al weer moest
Hier ook nog niet hoor. Gister 5 maanden. Het scheelt niet veel maar meneer vindt t wel best. Ligt ook niet graag op zn buik overigens.
Onze zoon begon te rollen met 17 weken. Dit is volgens de kinderfysiotherapeut wel heel erg vroeg. De meeste baby's leren rollen tussen de 4 en 6 maanden zeiden ze. Sommige baby's leren dit pas met de 8 maanden. Iedere baby ontwikkeld zich op zijn eigen tempo dus maak je geen zorgen!
Mijn meisje van 24 weken doet dit ook nog niet. De fysio zei dat dit per kind verschilt en ik me geen zorgen hoef te maken. Wel was het extra belangrijk om veel tummy time te doen en die nek en onderrug echt streek te maken zodat ze straks wel kan gaan tijgeren/zitten/kruipen.