25 Reacties

vorige week

Snap je helemaal! Ik krijg ook een dikker gezicht enz en ben altijd erg bezig geweest met mijn uiterlijk ook vanwege mijn werk als presentatrice. En voel me gewoon niet mooi momenteel. Mijn vriend is super lief maar mijn zelfbeeld is niet amazing momenteel.. dus je bent niet de enige! Liefs!

vorige week

Word elke dag wel dik genoemd, dikke kop, dikke buik en dikke benen. Vreselijk🙄🙄 helpt ook idd niet want kan er elke dag wel om janken..

vorige week

Reactie op Rachelderuiter

Word elke dag wel dik genoemd, dikke kop, dikke buik en dikke benen. Vresel ...
Wie zegt zulke dingen tegen je? Dat is niet okey :(

vorige week

Same! Als ik de deur uit moet kan ik wel 10 keer wisselen van kleding omdat ik mezelf zo dik vind. Mensen zeggen dan heel mooi: ja je bent ook zwanger.. Zovan ja je bent inderdaad dik maar ook zwanger. En idd over dat wondertje bla bla. En natuurlijk, natuurlijk is ze het waard. Maar je mag je figuur toch missen?

vorige week

Herkenbaar. Ik ben mijn hele leven al stevig en had al een spek laagje om mee te beginnen. Ik ben 43 en zwanger van mijn 1e. (in mijn ogen een wonder) want niet zwanger worden en een miskraam doet ook wat met je. Zelfbeeld een 4 dus al met al op sommige dagen durf ik niet eend de deur uit om de hond te laten lopen. En mijn vriend is heel lief.

vorige week

Reactie op Xena1981

Herkenbaar. Ik ben mijn hele leven al stevig en had al een spek laagje om ...
Ik heb soms zelfs het idee dat ze me aankijken omdat ik al dik ben en als ik zeg at ik zwanger ben krijg je de reactie oooo echt
Voel je was al niet de smalste nu word aleen maar erger

vorige week

Reactie op Mommytobe8-08-2025

Voel je was al niet de smalste nu word aleen maar erger
Ja indd

Reactie op Xena1981

Ja indd
Ja lastig hoor maarja is boor een goed doel dat wel alles voor mijn meisje

vorige week

Ja hier ook

vorige week

Ik begrijp je volledig, ik krijg van collega's die ik bijvoorbeeld een week niet gezien heb letterlijk te horen "WOW WAT BEN JE AL DIK" 🥲
Heb er ook veel moeite mee, mijn buik is behoorlijk aanwezig, nu 26.5 en 7 kilo aangekomen. Ik zie mezelf niet meer terug in de spiegel, daar baal ik van, alle (zwangerschaps)kleren zitten lelijk en daar baal ik van. Van mij mag het snel voorbij zijn

vorige week

Oh men, I feel you… ik ben zo blij met dit kindje, onze laatste. En misschien is dat het, je weet dat dit alles de laatste keer is maar wat walg ik vaak van m’n eigen lijf! Ik geniet van de baby en ben echt blij maar hang de vlag uit als de zwangerschap voltooid is

vorige week

Heel herkenbaar, voel me erg dik en onaantrekkelijk. Was na de eerste een beetje op weg om mij weer meer mezelf te voelen en nu is dat weer helemaal verdwenen. Van de week hebben op 1 dag wel 7 mensen een opmerking over mijn buik gemaakt. Ook positieve opmerkingen maar vreselijk dat er zo op gelet wordt en een mening wordt gegeven.

vorige week

Pff ik voel je zo erg. Nu ben ik gezegend met de mensen om me heen die gelukkig geen nare opmerkingen maken, maar mijn zelfbeeld is niet heel fantastisch… voel me zo dik, groot, alles zit in de weg… ze zeggen bij een tweede gaat het sneller, maar ik voel me nu met bijna 24 weken bijna net zo groot als tegen het einde van de eerste zwangerschap (is niet zo als ik foto’s zie, maar gevoelsmatig) Een dikke knuffel en liefde voor iedereen die vervelende, ongepaste en ongevraagd opmerkingen krijgt over de grootte van hun buik🩷🩵!!

vorige week

Oooh dit gevoel heb ik ook enórm. Vierde kindje maar mennn wat voel ik mij enórm. Het gaat zoveel harder dan de vorige keren. En natuurlijk is het allemaal prachtig en bijzonder wat ons lijf kan maar ik voel me verre van mooi en vind ik zwangerschapskleding vreselijk 😓 Het zwanger zijn vind ik wel prachtig en geniet ik echt van en heb ook juist wel een zwangerschapsshoot geboekt over een paar weken want ik denk (en hoop vooral) dat ik mezelf na deze laatste zwangerschap toch wel mooi vond achteraf.

vorige week

Heel herkenbaar! Ik ben ergens ook trots maar schaam mij ook voor mijn lichaam! Voor de zwangerschap door alle hormonen (ICSI) al 12 kg aangekomen 😫 Van de week een “manager” op werk die vroeg of ik zeker weet dat het er geen 2 zijn…. Die heb ik even flink de waarheid gezegd, zo ongepast en kwetsend (was inmiddels haar 3e opmerking is 3 weken) 😆😆 ze heeft het geweten
I feel you! Bij mij zijn het vooral mijn borsten, Cup i, en nog 13 weken te gaan… pff. Ik “weet” heel goed dat als dit het ergste is, ik niet mag klagen (voel me al de hele zwangerschap prima).. Maar toch blijft het heel lastig te accepteren dat mijn lichaam zo verandert.
Heel herkenbaar! Is mijn eerste maar bij mij gaat het ook echt hard. En hier ook regelmatig opmerkingen van: weet je zeker dat het er niet 2 zijn e.d. zelfs mn moeder zei paar dagen terug: ik had aan het eind van mn zwangerschap ongeveer net zon buik als jij nu (was toen 23 weken)... En bedankt mam! - waarschijnlijk hebben mensen het helemaal niet in de gaten dat zulke opmerkingen best kwetsend kunnen zijn, ik probeer het maar van me af te laten glijden maar ja in combi met hormonen gaat dat niet altijd even goed :'D....

vorige week

Herkenbaar! Vorige week op een verjaardag zeiden mijn beide neven, “sow, dat is al een flinke buik”.. niet eens met slechte intenties.. maar als iemand zo zegt reageer ik maar een beetje ‘grappig’ met: “en dat wordt nog veeeeeeeel groter” en dan houden ze meestal wel op.