10 Reacties

2 maanden geleden

Ik vind zijn argument om eerlijk te zijn niet heel heel gek. Hij werkt al 4 dagen. Ik ken geen man die 3 dagen werkt per week. Maar ik snap dat het voor jou misschien anders voelt. Is het een idee dat hij anders wat uurtjes opneemt zodat hij eerder thuis is en jou op die manier ontlast? Misschien eerder een week vrij nemen in plaats van kortere weken werken? Wanneer zou hij een nieuw contract moeten krijgen? Kan hij daarna niet wat meer in gaan zetten?

2 maanden geleden

Goed dat je het van je afschrijft, anders blijf je er ook alleen maar over malen! En ik snap jou ook heel goed. Ik heb gemerkt dat sommige mensen specifieke verzoeken nodig hebben zodat ze weten wat ze kunnen doen. Het is hier bij mijn man bijvoorbeeld geen onwil, maar deels ‘negeert’ hij het huilen van onze dochter omdat hij met iets anders dan bezig is en er vaak ook vanuit gaat dat ik het weer op me neem. Daarnaast is het voor je man ook een hele verandering nu met een baby erbij, wellicht loopt hij ergens tegenaan in zijn rol als papa?

2 maanden geleden

Ik snap je heel goed, mijn man werkt 3 dagen en zelfs dan vind ik de dagen pittig dat hij er niet is. Ik vind het terecht dat je de zorg voor de baby en het huishouden wil delen.

2 maanden geleden

Reactie op Jamelee

Ik vind zijn argument om eerlijk te zijn niet heel heel gek. Hij werkt al 4 ...
Nou wat een rare opmerking… mijn man werkt tot januari maar 3 dagen in de week en is ontzettend blij dat hij zoveel tijd met z’n kleine meid kan doorbrengen en zij vind het ook enorm leuk om met haar vader te zijn. Wij hebben het fantastisch met z’n 3tjes.

2 maanden geleden

Reactie op Jamelee

Ik vind zijn argument om eerlijk te zijn niet heel heel gek. Hij werkt al 4 ...
Het gaat niet zozeer om of 4 dagen veel is of niet. Dat is per persoon anders en persoonlijk.Het gaat erom dat hij recht heeft op betaald verlof, maar geen moeite lijkt te doen dat in te zetten. Ik vind het vooral zwaar dat ik ongeveer 24/7 alle zorg heb, dus ook voor groot deel op de dagen dat hij wel vrij is. Daarom zou ik willen dat het meer verdeeld is. Om mij wat te ontlasten, maar ook zodat hij echt meer een band krijgt met onze dochter.

2 maanden geleden

Dit probleem heeft niet zoveel te maken met het verlof, maar met jullie communicatie en verwachtingen over het verlof. Ga eens met elkaar om tafel, leg allebei je behoeften aan elkaar voor (en luister zonder te onderbreken) en zoek samen naar een oplossing. Dit kan met een goed gesprek worden opgelost. Same team 🩵

2 maanden geleden

Reactie op zwangerenzo

Nou wat een rare opmerking… mijn man werkt tot januari maar 3 dagen in de w ...
Er werd bij mij op werk gevraagd hoe we het gaan doen als de baby komt, want “ik neem aan dat je minder gaat werken”. Eh, nee, mijn man gaat een dag minder werken. Het is bijna alsof mannen ook volwaardige ouders zijn en je het met z’n tweeën moet doen.

2 maanden geleden

Reactie op zwangerenzo

Nou wat een rare opmerking… mijn man werkt tot januari maar 3 dagen in de w ...
Dat had ik namelijk ook gehoopt, dat hij graag een extra dag verlof per week zou willen opnemen om meer bij haar te zijn en veel met haar te doen. Begrijp mij niet verkeerd; hij houd veel van haar. Maar ik zou het zo zonde vinden als hij zoveel van deze tijd mist. Wat fijn dat jouw man zoveel tijd bij jullie is. Lekker van genieten!

2 maanden geleden

Ik heb er geen ervaring mee en begrijp het eerlijk gezegd ook niet nee.. ik ben 1 augstus bevallen en mijn man gaat maandag pas weer aan het werk. Heeft maximaal vakantie bijgekocht en op eigen initiatief nog een week extra opgenomen omdat hij vorige week al gaan werken te vroeg vond. Zodra ik ga werken gaat hij van 4 dagen per week, naar 3 dagen per week werken met ouderschapsverlof. Juist omdat hij ook tijd met zijn dochter wil doorbrengen… Ik zou bespreekbaar maken dat dit je dwarszit.

2 maanden geleden

Hier heeft hij geen ouderschapsverlof oid vanwege een eigen bedrijf. Ondanks dat heeft hij een heel goede band met de kinderen dus ik denk niet dat het perse daarvan afhankelijk is. Hier is het voor iedereen prima zoals we het nu geregeld hebben, ik heb na mijn verlof nog drie weken zomervakantie geplakt en twee weken betaald ouderschapsverlof en ga daarna weer aan de slag. Rest van het ouderschapsverlof kijk ik nog of ik dat ga gebruiken, bij de eerste ook lang niet alles gebruikt. Maar als het bij jullie schuurt, dan blijft communiceren van groot belang!