9 Reacties

gisteren

Onze kleine drinkt 4 keer 240ml water met 8 schepjes dat heeft hij nodig en daar doet hij het goed op soms drinkt hij nog een keer in de nacht dan geef ik hem 100ml het ene kind drinkt gewoon meer dan het andere kind.. daarbij is de 1L grens verouderd bij ons werkt het cb daar ook al lang niet meer mee. Gewoon doen wat je kindje aangeeft heeft hij meer nodig? Dan geef je hem wat meer drinkt hij het dan niet helemaal op? Ook prima! Lekker doen wat voor jou en je kleintje goed voelt!

gisteren

1l is inderdaad verouderd. Persoonlijk vind ik 240+8 heel veel voor een klein maagje. Dat is meer dan in een regulier glas/kopje voor een volwassene aan drinken zit. Als je dat als volwassene ineens achterover gooit zit je boordevol. Bovendien rek je het maagje dan enorm op. Zou dan meer kleinere flessen geven of forte voeding.

gisteren

Reactie op MAW178

1l is inderdaad verouderd. Persoonlijk vind ik 240+8 heel veel voor een kl ...
Nou na 1 glas water zit ik niet boordevol馃槄 dat is dus precies wat ik zeg ieder kind (en ook iedere volwassene) is anders. Lekker doen wat voor jou kind werkt! Als ik minder geef is hij ontevreden en met 5 voedingen was het een heel ander kind dan nu. Ik heb nu een baby die elke nacht doorslaapt, heel erg tevreden is, heel weinig huilt, geen krampjes heeft etc. Voor ons werkt dit. Voor jou misschien wat anders.

gisteren

Daarbij is ons kereltje heel lang en met een papa van ruim 2meter is dat helemaal niet gek. Cb hier allang over gesproken. Bij twijfel kun je hun namelijk altijd een berichtje sturen!

gisteren

Reactie op Fjt2025

Daarbij is ons kereltje heel lang en met een papa van ruim 2meter is dat he ...
Helemaal prima dat je er voor kiest. Ik zeg toch ook persoonlijk vind ik 240ml heel veel ineens omdat een maaginhoud bij 6 maanden 150 ml is. Overigens zegt lengte niets want ik ben 1.80+ partner 2m+ en is onze 3e nu met 21 weken 73 cm en drinkt minder dan 1l, terwijl onze andere kindjes kleiner dan gemiddeld zijn en meer dan 1l dronken.

gisteren

Wij rekenen altijd zonder schepjes, dat is wat het cb zegt. Dus 180ml, 210ml etc.

gisteren

Reactie op MAW178

1l is inderdaad verouderd. Persoonlijk vind ik 240+8 heel veel voor een kl ...
Hij drinkt normaal al 180ml vandaar hij is ook groot ik denk dat zit in maat 74. Denk dat dat ook heel erg meespeelt! Dat is anders dan een baby in maat 62 lijkt me 馃槉. Maar 鈥榮 avonds drinkt hij 210 ml hij laat niets over. Ik weet dat hij het wel aangeeft al hij vol zit en niet meer hoeft.

gisteren

Reactie op ZwangerC&C

Hij drinkt normaal al 180ml vandaar hij is ook groot ik denk dat zit in maa ...
Maar ik moet zeggen elke baby is anders, hij is redelijk snel meer gaan drinken had ook een hoger geboorte gewicht

gisteren

Reactie op ZwangerC&C

Maar ik moet zeggen elke baby is anders, hij is redelijk snel meer gaan dri ...
Precies! Echt doen wat goed werkt en voelt voor jou en je baby hoor! Als iets werkt voor jou gewoon dat blijven doen niks aantrekken van wat anderen vinden. Het cb rekent inderdaad alleen het water dus dan zit je op 210ml. Als je kleintje vol zit geeft hij dat inderdaad wel aan en dan laat je het lekker staan馃 Vertrouw je moedergevoel dat klopt altijd!! 馃崁