5 Reacties

vorige week

Gefeliciteerd! Super zeg een fijn nieuw huis! Maar jeetje wat heftig te bedenken dat je 6 weken na de geboorte van je kleintje al moet verhuizen. Als ik terugdenk aan onze verhuizing zonder kindje en zonder zwangerschap/newborn wil ik je meegeven als tip: begin op tijd met inpakken, alles wat je nu al niet meer nodig hebt alvast in dozen en die duidelijk per nieuwe kamer sorteren en in huis laten staan. nu zit je nog in de energieke fase van de zwangerschap je weet niet hoe dat straks zit... en, misschien kun je met de huidige eigenaren overleggen dat je bepaalde dozen al voor de verhuizing en sleutelkverdracht in de schuur of ergens in het nieuwe huis kunt neerzetten dat hebben de eigenaren van ons huis destijds ook aangeboden. Dan heb je een aantal dingen al daar voordat de echt verhuizing begint dat scheelt op dat moment ziveel tijd! Je kunt ook altijd de verhuizing uitbesteden er zijn tegenwoordig zoveel verhuisbedrijven! De eerste weken na de geboorte van jullie kleintje zijn zo bijzonder en belangrijk gun jezelf echt de tijd daar van te genieten ook samen met je partner je kunt het nooit meer overdoen.... als je het kunt betalen zou ik zoveel mogelijk uitbesteden geen zorgen =geen stress=meer genieten en dat is zoveel waard!

vorige week

Wij zijn destijds een maand voor de komst van de eerste verhuist. Toen we erin kwamen bleek eigenlijk alles verbouwd te moeten worden waar we 2 maanden na de geboorte mee begonnen. Het viel me tegen hoe weinig ik kon doen, ondanks alle emancipatie heeft manlief toch echt bijna al het werk gedaan. Dozen inpakken bleek toch echt te zwaar voor de bevalling, mijn hoofd was een chaos om te bedenken wat ik wilde. En bij het klussen na de bevalling gaf ik borstvoeding dus moest om de zoveel tijd stoppen om te voeden, spelen etc en als ze sliep kon ik iets helpen (maar was je net bezig en was ze weer wakker). Het kan allemaal wel hoor denk ik, maar zorg dat alles al ruim voor de bevalling uitgezocht is, nodig goede vrienden etc de eerste weken al uit voor kraambezoek en geef bij kennissen (bij op geboortekaartje) aan dat ze jullie wonder iets later mogen bekijken op je nieuwe adres. Houd er rekening mee dat het meeste werk (van even naar de bouwmarkt tot slepen met dozen) op je partner neer zullen komen (helemaal als je bv geeft) en plan ook momenten van niets samen in. Gefeliciteerd met jullie aankoop! Veel succes met klussen en veel geluk met elkaar daar!

vorige week

Wij zijn verhuist met onze baby van 2 weken oud. Ik droeg haar op m’n rug in de draagdoek. Zo had ik mn handen vrij. Verder geen tips, gewoon doorsudderen 🤷🏼‍♀️

vorige week

Ik ben verhuist terwijl mijn baby 1 week oud was, kraamzorg verhuisde zelfs mee. Ik deed niet veel met de verhuizing. Daarna wel misschien meer gedaan dan slim Was, terwijl ik nog herstellende was. Is uiteindelijk wel allemaal goed gekomen. Laatste verhuizing was mijn zoontje 1,5. Toen hebben we zijn kamer pas ingepakt toen hij een nachtje ging logeren en als eerst dat ook weer in elkaar gezet. Zodat die snel zijn kamer terughad en niet in de chaos zou zitten

vorige week

Super bedankt voor de goede tips! We zijn inderdaad al zoveel mogelijk aan het uitzoeken en willen alles inderdaad alvast in dozen inpakken met daarop de kamer waar het heen moet + wat het is. Draagzak zal zeker van pas komen, maar ik verwacht dat we inderdaad ook even naar externe hulp moeten kijken. Super goede tip inderdaad om kennissen pas na de verhuizing langs te laten komen