23 Reacties
6 maanden geleden
Hier een totaalruptuur graad 4 gehad bij mijn 1e kindje. Het herstel viel mij heel erg tegen. Ben echt wel maanden aan het sukkelen geweest met pijn. Uiteindelijk is dit wel helemaal weggetrokken. Wel helaas nu bij deze zwangerschap een fistel ontdekt. Dus wordt hier binnenkort weer aan geopereerd.
Ik hoop dat jij een beter herstel hebt!
6 maanden geleden
Bij mijn dochter in ‘22 ook een totaal ruptuur gehad helaas. Ik ben gehecht op de OK na een fluxus van 2,5 liter. Zelf heb ik bijna geen pijn ervaren gelukkig. Het litteken zelf ging op een gegeven moment trekken door de genezing.
Bij deze zwangerschap merk ik wel dat het litteken erg zwaar voelt. Al met al viel het me reuze mee.
Geef het even de tijd, je bent 4 dagen geleden bevallen, het is allemaal nog zo beurs down under. Goed schoonhouden en je lekker laten verwennen ❤️
6 maanden geleden
Ja hier ook!! Ik ben 6 juli bevallen van ons eerste kindje. Ik wist eerst niet eens dat ik het had, totdat ik het 2 weken later las in mijn ziekenhuisdossier. Viel mij ook enorm tegen! Na 10 dagen kon ik pas weer een stukje lopen. Om de 6 uur slikte ik 2 paracetamol, curanol zalf en pillen voor de aambei, voorderest plaste ik iedere keer onder de douche, en snachts geen ondergoed, matje eronder om de boel te laten luchten. Meer kan je ook niet doen, geef het nog wat tijd! Sterkte 🥲 ik weet hoe je je voelt!
6 maanden geleden
Bij mijn eerste bevalling had ik ook een totaalruptuur graaf 3C, gehecht op de OK. Vorige week mijn 2e bevalling uit voorzorg geknipt en gehecht door de verloskundige. Mijn ervaring nu is wel dat ik bij de totaalruptuur minder last had van de hechtingen.
Veel luchten en op een harde stoel zitten helpt bij mij het beste. Zolang het elke dag een stapje vooruit gaat...
6 maanden geleden
Reactie op Anno27
Ben je niet op de OK gehecht?
Nee 🤔 gynacoloog heeft dat gewoon terplekke gedaan onder verdoving
6 maanden geleden
Reactie op Anno27
Ben je niet op de OK gehecht?
Geen idee eigenlijk waarom niet, wel een zware bevalling was het.. super snelle ontsluiting maar 5 uur geperst 🥲 eerst 2 uur thuis en daarna in het ziekenhuis weer verder
3 dagen geleden
Ha dames,
Zijn er meer moeders die na een totaal ruptuur na 6 maanden op controle moeten in het ziekenhuis? Ik moet as vrijdag en vind het erg spannend. Ben benieuwd naar ervaringen!
2 dagen geleden
Reactie op Babyslieker2015
Ha dames,
Zijn er meer moeders die na een totaal ruptuur na 6 maanden op c ...
Oh ik moest alleen met 6 weken pp naar het ziekenhuis voor een controle maar verder eigenlijk niet! Heb er wel nog steeds last van door de bekkenbodem die erg beschadigd is en tijdens menstruatie heel veel pijn heb. Nu aan het opbouwen op werk … herkenning???
2 dagen geleden
Reactie op Tessel ks
Oh ik moest alleen met 6 weken pp naar het ziekenhuis voor een controle maa ...
Ik denk dat het komt omdat mijn kringspier ook kapot was dus die hebben ze ook moeten hechten. En daarvoor moet ik nu om te checken of het goed genezen is. Ik heb de laatste tijd ook meer last ja, terwijl ik eerder eigenlijk helemaal niet zo een last had.
2 dagen geleden
Ik heb met zes weken en na drie maanden controle gehad na 3b ruptuur welke op ok is gehecht. Heb niet per se last meer van ruptuur, wel van mijn bekken oa hierdoor.. Hebben jullie ook al (voorzichtig) advies gekregen voor bij een eventueel volgend kindje, vaginaal bevallen of via keizersnede?
2 dagen geleden
Reactie op FlippieFlappie
Ik heb met zes weken en na drie maanden controle gehad na 3b ruptuur welke ...
Ik weet wel dat ik bij de volgende toch een keizersnee overweeg.. die schade wil ik mijn lichaam niet nog een keer aandoen en vooral de pijn & bloedverlies tot 13 weken pp en nu dus opnieuw heb
2 dagen geleden
Reactie op Tessel ks
Ik weet wel dat ik bij de volgende toch een keizersnee overweeg.. die schad ...
Kan ik mij heel goed voorstellen! Hoe komt het dat je weer bloed, als ik vragen mag?
Ik heb de eerste weken na mijn bevalling veel pijn gehad van alle ellende. De gynaecoloog gaf aan dat wederom vaginaal bevallen de kans behoorlijk vergroot op blijvende schade omdat je ook hoger risico hebt op nogmaals scheuren... En ondanks dat ik dat weet en rationeel kan beredeneren dat ik dat niet wil, lijkt het mij zo jammer om niet weer vaginaal te bevallen 🙈. Kijk ondanks de ellende wel goed terug op mij bevalling... Herkenbaar voor iemand?
2 dagen geleden
Reactie op Tessel ks
Ik heb nu een doorbraakbloeding ..
Ben er achter gekomen dat wanneer ik bloedverlies heb, ik de pijn in mn bekkenbodem terugkrijg dus ik had besloten om de pil door te slikken om even een paar maanden geen pijn te hebben. Maar nu besloot mn lichaam toch een doorbraakbloeding te krijgen.. dus weer even vervelend
gisteren
Reactie op FlippieFlappie
Kan ik mij heel goed voorstellen! Hoe komt het dat je weer bloed, als ik vr ...
Ja zeer herkenbaar! Ik ben redelijk vlot bevallen van mijn eerste kindje, zou (als er een tweede mocht komen) heel graag weer 'normaal' willen bevallen maar wil het risico echt niet lopen. De gynaecoloog zei dat de totaalruptuur niet voorkomen had kunnen worden en ik heb een paar dagen na mijn bevalling ook een infectie gehad aan mijn ruptuur waarvoor ik opnieuw geopereerd moest worden en het herstel enorm lang duurde. Dit was overigens enorm stomme pech. Maar de gynaecoloog heeft me sterk geadviseerd om de volgende keer een keizersnede te laten doen en gezien alle ellende die ik heb gehad, snap ik dit advies. Vind het wel heel jammer...
Hoe hebben jullie trouwens last van jullie bekkenbodem? En misschien een hele prive vraag, maar hoe gaan jullie om met intimiteit? Ik merk (door alles wat er is gebeurd) ik hier totaak nog geen behoefte aan heb. Vraag me af of dat normaal is...
gisteren
Ik heb gelukkig een vlot herstel gehad na totaal ruptuur! Af en toe last. Ik vloei nu wel al een aantal weken en dan heb ik meer last maar dit is de eerste keer in 6 maanden.
Ik hoop heel erg dat ik de volgende keer vaginaal mag bevallen!
Wij hebben het nog niet gedaan inderdaad, de drempel is zo hoog. Dus ik snap je heel goed.
gisteren
Reactie op SanneOk
Ja zeer herkenbaar! Ik ben redelijk vlot bevallen van mijn eerste kindje, z ...
De pijn die ik dus heel lang heb gehad in de bekkenbodem is het echt dat zware gevoel, alsof er een bal uithangt en je de hele tijd het gevoel hebt dat je wat terug wil duwen om de pijn weg te duwen
gisteren
Reactie op Babyslieker2015
Ha dames,
Zijn er meer moeders die na een totaal ruptuur na 6 maanden op c ...
Bij mij na +/- 5 maanden opgeroepen voor een endo echo. Helaas te veel pijn (waarschijnlijk inwendig een fiscus) met deze echo dus wordt verplaatst na over een halfjaar, vanuit hier krijg ik advies over een eventuele volgende bevalling of dit vaginaal kan of toch keizersnee.
12 uur geleden
Reactie op SanneOk
Ja zeer herkenbaar! Ik ben redelijk vlot bevallen van mijn eerste kindje, z ...
Oef dat klinkt inderdaad pittig! Ik vind dat ook zo jammer, het idee alleen al niet weer vaginaal te mogen bevallen... Maar ene kant begrijp ik het ook heel goed.
Ik heb met name pijn aan m'n bekkenrand/heup. Zwaar gevoel als ik te veel doe met name. Rondom m'n eisprong ook echt last van m'n littekenweefsel... Altijd al pijn tijdens eisprong gehad maar nu echt erger dan menstruatiepijn... 😵💫🥲. Wat betreft je intimiteit vraag, heel herkenbaar!! Alles voelt ook anders, herkenbaar? Heb hier ook totaal geen behoefte aan..