6 Reacties
17 uur geleden
Hi, ja ik ben er helaas zeker bekend mee. Ontdekt in 2019 na een curettage ivm miskraam, toen het niet meer lukte om opnieuw zwanger te raken (en veel assertiviteit in het ziekenhuis want weinig artsen lijken dit te kennen). Uiteindelijk 2 gezonde dochters gekregen en inmiddels zwanger van ons derde kindje 🙏🏻 ik heb hele fijne ervaringen met dokter Hanstede in het Spaarne, zij is echt een expert op dit vlak. Heb je specifieke vragen? Liefs
17 uur geleden
Reactie op mamavan#2
Hi, ja ik ben er helaas zeker bekend mee. Ontdekt in 2019 na een curettage ...
Hoi ja hier vergelijkbaar situatie
Ik ben uiteindelijk ook bij haar terecht gekomen en geholpen door haar indd super fijne dokter
Daarna meteen zwanger geworden nu 18 weken
Inmiddels ben ik doorverwezen naar een anders ziekenhuis meer in de buurt van waar ik woon
Maar mijn vraag was persooonlijke ervaring met de bevalling/zwangerschap met betrekking tot het asherman syndroom omdat het zo weinig voorkomt
En ken ik verder niemand in mijn omgeving
17 uur geleden
Reactie op BeminnelijkeKlank104926
Hoi ja hier vergelijkbaar situatie
Ik ben uiteindelijk ook bij haar terech ...
Wat fijn dat je ook zo’n goede ervaring hebt gehad en je al zo ver in je zwangerschap bent! Ik ben bij de eerste op natuurlijke manier in het zkh bevallen. Ondanks check op vergroeiing placenta rond 30 weken, bleek die volledig verkleefd en is deze na bevalling operatief verwijderd. De 2e bevalling werd een keizersnede ivm voorhoofdsligging (had niks met Asherman te maken) en toen was een deel vd placenta weer vastgegroeid. Het kan voor iedereen anders zijn, en bij elke zwangerschap, dit is mijn ervaring. Oja hysteroscopieën worden makkelijker na een bevalling 😅 Stel je vragen vooral ook aan de pro’s en vertrouw op je onderbuikgevoel als je ergens over twijfelt of onvoldoende vertrouwen in je vk/gyn hebt.
16 uur geleden
Reactie op mamavan#2
Wat fijn dat je ook zo’n goede ervaring hebt gehad en je al zo ver in je zw ...
Oké ja ik word nu al met 20 weken extra gecontroleerd of de baarmoeder vast gegroeid zit en ik krijg extra baarmoedermond meting ivm vroeggeboorte vanwege asherman
Ik ben alleen heel voor een heel erge bloeding met bevallen dit zou ook met asherman te maken kunnen hebben
Ik heb nml met mijn vorige bevalling ook gehad zo erg dat ik ook in shock ben geraakt en een bloedtransfusie heb gehad
Alleen voor die bevalling heb ik nooit een medische ingreep gehad dus tot zover bekend had ik toen geen asherman
Verder vertrouw ik op de professionals alleen zoals je weet weten die er vaak ook niet veel vanaf 😊
16 uur geleden
Was gewoon benieuwd of er iemand was met persoonlijke ervaring hiermee
4 uur geleden
Reactie op BeminnelijkeKlank104926
Oké ja ik word nu al met 20 weken extra gecontroleerd of de baarmoeder vast ...
Wat heftig om meegemaakt te hebben 🫶 hopelijk kan je deze angst bespreken met je gyn en kunnen ze je ook op het mentale stuk goed begeleiden! Zo belangrijk en ik heb wel geleerd dat elke bevalling anders is.
Hoop dat je vertrouwen kan vinden en een mooie zwangerschap kan ervaren! Alles kan, er zijn risico’s bijv op vroeggeboorte, en dat moeten artsen ook benoemen. En het zijn ook ‘maar’ cijfers, mijn kids beide op 40+5 geboren, alles gezond, niks aan de hand behalve die vastzittende placenta (was niet niks maar ook niet gevaarlijk oid). Veel liefs en succes en trek aan de bel als je twijfelt of iets wil vragen/checken!