15 Reacties

4 dagen geleden

Wat vervelend , ik vind eigenlijk dat je partner buiten moet roken , heb je dit geprobeerd te bespreken met hem, dat je het niet leuk vind dat jij naar boven moet omdat hij wilt roken en dat het dan alsnog geen nut heeft want als jij weer naar beneden gaat zal je nog steeds rook inademen ook al rookt hij op dat moment niet. En geen empathie van die mannen zal nooit veranderen volgensmij maar meid ik snap je compleet , ik snap compleet hoe je je voelt en hoe je je voelt is echt terecht 🩷 en als je partner weer zegt van je bent net wakker dan zou ik gewoon zeggen ja en alsnog voel ik me moe en het zwanger zijn maakt mij veel en constant moe dat is wetenschappelijk bewezen 🤣

4 dagen geleden

Waarom rookt hij niet buiten? Ik snap je gevoel, ze hebben wat meer inlichting nodig wat een zwangerschap wel niet doet met een vrouwelijk lichaam. Wees trots op jezelf dat je dit mag meemaken en succes ❤️

4 dagen geleden

Helemaal met de anderen eens. Probeer te vragen of je vriend buiten kunt roken, het lijkt me absoluut niet fijn om de hele tijd in de slaapkamer te moeten! Misschien kun je, je vriend betrekken door middel val een app? Bij deze maar ook andere, staat een stukje partnerinfo. Of als jullie van tv kijken houden, misschien iets van een docu over zwangerschap? Of een leuk boekje je vriend? Gaat hij mee met de afspraken? Wellicht kun je het daar ook benoemen zodat hij het ook van iemand anders hoort? Of als je een goede band hebt met zijn ouders?

4 dagen geleden

Wat vervelend.. Ik snap dat je je eenzaam voelt.. Ik vind idd ook dat hij buiten moet roken. Als je later beneden komt is het nog steeds niet goed voor de baby. Is het een idee om samen met de verloskundige in gesprek te gaan? Ik had ook veel “ruzie” met m’n vriend en als ik zei dat het ook door de hormonen kwam, geloofde hij dat niet. toen hadden we de intake bij de verloskundige en vertelde ze ook dat ik veel last kon hebben van hormonen en hoe dat zich kon uiten. Daardoor besefte hij nu wel hoe het zat en dat heeft echt geholpen!

4 dagen geleden

Op je werk tja. Mijn 1ste zwangerschap werkte ik in een bouwmarkt.. die heren snapte dr ook niks van.. maar thuis mijn vriend rookt nog steeds en gaat naar buiten niet eens om Hoeven vragen. Vind hem soms wel wat "zielig" zo in de winter op zn stoeltje in de kou😆 maar nu ik weer zwanger ben. Ruik ik zelfs zn jas als die binnen hangt 🤢

4 dagen geleden

Ik ben het met de bovenstaande reacties eens dat je vriend buiten moet gaan roken, hij zal dit toch ook moeten als de kleine er is. Ik snap ook niet zo goed dat hij dit zelf nog niet bedacht heeft aangezien hij zelf aangeeft jou niet in de rook te willen. En ook dat is niet altijd gezellig, mijn vriend rookt ook behoorlijk en zit dus om de haverklap buiten maar dan ik kan in huis iig mijn eigen ding doen ipv op een kamer opgesloten te zitten. Mijn vriend heeft wel begrip voor dat ik moe ben, maar je moet niet denken dat hij daarom mij ongevraagd dingen uit handen neemt want ja hij blijft een man haha Maar het is echt heel normaal dat je zo moe bent zeker met zoon fysiek zwaar beroep. Zoals gezegd misschien kan de verloskundige hem niet uitleggen of mensen in je omgeving die al kinderen hebben? Mijn vriend zegt dat ik de vorige zwangerschap ook zo moe was, ik kan me dat al niet meer herinneren, dus zo erg als het nu lijkt zo snel ben je het ook weer vergeten
Oh lieverd. Ik vind dit echt niet kunnen. Het is nogal egoïstisch van je vriend. Weten ze op het werk dat je zwanger bent?

4 dagen geleden

Jemig, binnen roken is echt een no go voor mij. Buiten ook niet. Het blijft gewoon hangen intrekken in meubels en dus nog steeds schadelijk voor jou ookal adem je niet direct rook in. Sowieso roken is smerig en erg schadelijk nu voor jou en je baby. 😞😞😞 Zo triest word ik ervan, pfff….
Ik vind de bovenstaande reacties vrij oordelend en negatief naar je vriend toe. Denk dat je daar niet mee geholpen bent, ook niet in de communicatie naar hem toe. Mijn man rookt gelukkig niet, dus ik heb hier zelf geen last van. Wat ik wel lees is dat je vriend het wel erg belangrijk vindt dat jij niet blootgesteld wordt aan de rooklucht. Dat betekent dat hij er wel echt mee bezig is. Hij is er zich waarschijnlijk gewoon niet bewust van dat jij je zo voelt. Ik lig ook door de vermoeidheidsklachten veel op bed. En voel me door de dag heen ook vaak eenzaam, terwijl ik het normaal heerlijk vind om alleen te zijn. Nu toch aan mijn man gevraagd om af en toe ook eerder naar bed te komen. Die dacht dat ik gek was, maar een extra knuffel van je partner kan blijkbaar ook helpen de zwangerschap door te komen haha. Of even voor de zoveelste keer uitleggen waar je allemaal wel niet last van hebt. Hij moest er vooral om lachen en begreep het uiteindelijk ook. Hopelijk is dat bij jouw partner ook zo en kan hij voortaan buiten roken. Voel je niet bezwaard om hem erin te betrekken en bepaalde dingen te verwachten.

3 dagen geleden

Reactie op HulpvaardigeLavendel766459

Ik vind de bovenstaande reacties vrij oordelend en negatief naar je vriend ...
Sorry, zie dit niet als een aanval, maar ik word er zo moe van dat mannen a. het hand boven het hoofd gehouden worden en b. het excuus vaak is “maar mannen zijn gewoon zo”. Ik vind het ronduit bizar dat mannen zich zo gedragen rondom hun zwangere vrouw. Hetzelfde als van die opmerkingen, als ik zeg “moet je je eens voorstellen hoe het is om 9 maanden zwanger te zijn” en dan teruggekaatst krijg: “stel je eens voor hoe het is om 9 maanden met een zwangere vrouw te moeten dealen”. Holy guacamole, een eerste trimester waarin eten voelt als een dagtaak. ons lichaam verandert voor goed, onze mentale gesteldheid verandert, bij elke hap die we nemen moeten we nadenken of het schade aan kan richten. We moeten hobbies, favoriete gerechten, slaap en dromen opgeven. We kunnen geen nacht doorslapen zonder 20x te moeten plassen, hebben rugpijn, en met een beetje pech nog serieuze complicaties ook. Een bevalling. Borstvoeding. Er wordt 1001 dingen van een zwangere vrouw verwacht - anders noemen ze je een slechte moeder. De man? Die heeft na een beetje plezier z’n kwakkie afgeleverd en kan lekker achterover leunen, terwijl wij al het (fysieke) werk doen. Het mínste wat zij kunnen doen is hun vrouw ondersteunen - ook al snappen ze het niet. Zware taken uit handen nemen, een keer extra stofzuigen - en al helemaal buiten roken zodat de vrouw niet op een slaapkamertje moet bivakkeren. Er zijn geen excuses voor dit gedrag. Man of vrouw, niemand zou zo onverschillig mogen zijn. Ik mag dan het geluk hebben dat mijn partner mij op handen draagt, mij sinds de zwangerschap bijna als een godin ziet die hij aanbidt. Alles doet wat mij niet meer lukt. Maar ik gun dit elke vrouw. Elke man zou moeten inzien wat voor bijzondere, zware en dankbare taak hun zwangere vrouw volbrengt. En als je het nog niet vaak genoeg hoort: laat je niet gek maken en bagatelliseer al helemaal niet hoe je je voelt omdat anderen het niet erkennen. jullie zijn allemaal zo ongelofelijk dapper en sterk! ❤️❤️❤️❤️

3 dagen geleden

ps: als je je eenzaam voelt mag je me altijd een persoonlijk berichtje sturen ❤️

3 dagen geleden

Ik sluit me aan bij growingakiwi. Ik denk wel dat het voor jou vriend misschien niet in te schatten is hoe je je voelt. En het is natuurlijk ook hoe je erin meegaat. Jij laat je ook naar boven sturen. Ik zou het gesprek met hem aan gaan dat dit niet werkbaar blijkt te zijn voor jou. Dat je je eenzaam voelt zo en graag samen beneden zou willen zijn. En verzoeken of hij buiten wil roken. Hij vindt het namelijk wel belangrijk dat je het niet inademt. Mijn man neemt alles uit handen als ik aangeef heel moe te zijn of niet lekker. Daar hoef ik dan niet om te vragen. Zelfs met onze dreumes die hier ook nog rond loopt. Het kan dus zeker wel :)

3 dagen geleden

Reactie op growingakiwi💖

Sorry, zie dit niet als een aanval, maar ik word er zo moe van dat mannen a ...
Precies dit! Een volwassen vent hoort zich verantwoordelijk te gedragen en niet eisen dat ie binnen mag roken voor zijn eigen plezier terwijl hij de zwangere vrouw naar boven stuurt. Zijn rookgedrag maakt hij zo niet onschadelijk. Je krijgt indirect rook binnen van alles waar rook op intrekt. Google maar eens op indirect rook. Dit hoort hij te weten en de gezondheid van zijn ongeboren kind en vrouw voorop te stellen ipv zijn eigen plezier.
Uit haar bericht kunnen we geen duidelijke conclusies trekken. Ik vind opmerkingen als “ik vind het egoïstisch” of “mijn man doet dit allemaal wel” niet helpend. We weten helemaal niet over wat voor man dit gaat. Of überhaupt of haar wensen wel of niet richting hem zijn gecommuniceerd. En wat hij daar uiteindelijk mee heeft gedaan of zal doen. Wat ik lees is dat het iemand is die het belangrijk vind dat zijn partner niet in een rooklucht zit. We weten allemaal hoe hormonaal, onzeker en eenzaam we ons dus kunnen voelen. Ik denk niet dat iemand ermee geholpen is dat derden haar partner op deze manier wegschrijven. Wat we wel kunnen aanbieden zijn tips en inderdaad heel lief van jou een luisterend oor. Hopelijk kan haar partner buiten roken en is hij verder een hele lieve, behulpzame partner en toekomstige vader. Niet altijd van het slechte uitgaan, tenzij anders vermeld staat natuurlijk. Voor jullie allemaal een hele mooie en liefdevolle zwangerschap toegewenst! 😊

16 uur geleden

Hi, ik werk ook in een mannenwereld (de bouw) en heb daarom juist vroeg aan mijn collegas verteld dat ik zwanger ben. Ben vaak heel moe, misselijk en kan me slecht concentreren. Ik heb wel het geluk dat al m'n directe collegas zelf kinderen hebben en dus redelijk goed kunnen herinneren hoe de zwangerschap voor hun vrouw was. Is het voor jou een optie om het aan je collegas te vertellen? En zouden die dan misschien snappen dat je daardoor zo moe bent? Het lijkt me sowieso een pittig beroep om te hebben tijdens je zwangerschap dus echt super knap dat je je staande houdt 💪 Qua eenzaamheid zou je trouwens ook misschien alvast kunnen kijken naar zwangerschapsyoga of iets dergelijks. Dan ontmoet je andere zwangeren in je omgeving waar je misschien wel vrienden mee kunt worden 😊