16 Reacties

5 dagen geleden

Ja ik! Met 5wk, leek precies op dat van jou. Ben nu 7+4 met ook een kloppend hartje. Kan zijn dat er een adertje is geknapt. Ze konden mij toen ook niet echt duidelijkheid geven.

5 dagen geleden

Ik ook! Eerst 2 weken bruine afscheiding. Toen met 10 weken een mega bloeding met nog grotere stolsels dan jou. De week erna nog 2 kleine bloedingen. En tussendoor steeds bruine afscheiding. Nooit echt buikpijn gehad. Inmiddels meerdere echo's gehad (waarvan 2 extra i.v.m. paniek), maar leek steeds allemaal perfect op de echo's en ze konden ook niet zien waar het vandaag kwam. Hoop dat het maandag bij de termijnecho nog steeds goed is, blijft zenuwslopend

5 dagen geleden

Reactie op GezelligeLotus123432

Ja ik! Met 5wk, leek precies op dat van jou. Ben nu 7+4 met ook een kloppen ...
Wat fijn dat het verder allemaal goed loopt! Heb je lang moeten wachten tot je toen uitsluitsel kreeg? Echt zenuwslopend

5 dagen geleden

Reactie op DRM1995

Ik ook! Eerst 2 weken bruine afscheiding. Toen met 10 weken een mega bloedi ...
Ja het is allemaal al spannend genoeg zonder zo'n schrik! Ben je bij elke bloeding ook voor een scan geweest of alleen de grote? Maar wat mooi om te horen dat de groei verder goed verloopt, veel succes bij de termijnecho hopelijk zit alles nog goed! Ik heb inderdaad verder ook geen kramp of pijn verder. Maar zoveel bloed laat toch alarmbellen afgaan.

5 dagen geleden

Reactie op Marlottie

Wat fijn dat het verder allemaal goed loopt! Heb je lang moeten wachten tot ...
Mocht meteen komen voor een echo, maar was weinig te zien omdat het nog zo pril was. Kon twee kanten op gaan zei ze. Mocht week daarna weer op controle en toen het hartje zien kloppen. Heb inmiddels al 4 echos gehad in een korte tijd.

5 dagen geleden

Reactie op Marlottie

Ja het is allemaal al spannend genoeg zonder zo'n schrik! Ben je bij elke b ...
Eerst voor de bruine afscheiding een keer extra geweest en ook een keer extra op de dag na de bloeding met stolsels. De andere 2 echo's waren gepland met 6+4 (vroege echo i.v.m. eerdere miskramen) en had een intake+echo met 9+4 ofzo. Inmiddels dikke 11 weken zwanger. Maar door eerdere miskramen (met 5 en 9 weken) vind ik al het bloed spannend inderdaad. Ben er inmiddels wel relaxed onder door de goede echo's. Deze bloedingen zijn ook echt anders dan bij de miskramen. Ze komen ineens en stoppen ook weer. Bij de miskraam begon het licht en werd het steeds erger, stopte ook niet tussendoor. Denk dat dit gewoon een wondje op mijn baarmoeder is, bij de inwendige echo met 6 weken zat ze flink te drukken en kort daarna is het begonnen.

4 dagen geleden

Hoe is het nu bij jou? Is het bloeden gestopt?

4 dagen geleden

Reactie op DRM1995

Hoe is het nu bij jou? Is het bloeden gestopt?
Ja na de foto eigenlijk alleen nog maar wat roze afveegsels gehad. Sinds vandaag vrijwel niet meer. Kwam dus heel snel op en was ook meteen weg, en ook nog steeds geen krampen. Lijkt heel erg zoals jij het beschrijft, dus dat geeft me wel hoop! Verder zijn alle andere symptomen van gespannen borsten, vermoeidheid en misselijkheid nog allemaal goed aanwezig. Dus krijg al iets meer rust inmiddels. Over 11 dagen gelukkig ook al de termijnecho, en mocht ik toch nog bloeden in de tussentijd mocht ik gewoon terugkomen voor een echo.

4 dagen geleden

Helaas heb ik dit iedere zwangerschap zelfs zo erg dat het langs m’n benen liep en de badkamer vloer rood kleurde terwijl ik onder de douche stond. Tot nu toe heeft het nooit iets verkeerds betekend en deden de baby’s in de buik het goed. (Heb 2 kindjes van 5 en 4) en nu zwanger van de 3e (11 weken). Bij mijn oudste dochter heb ik bloedverlies gehad tot 36 weken. Ik heb ook 2 miskramen gehad en dat begon toch anders. Eerst licht bruin verlies, toen rood en gepaard met krampen die steeds erger werden. Ik hoop dat het voor jou ook net zo weinig betekend als bij mij!🍀

4 dagen geleden

Reactie op Marlottie

Ja na de foto eigenlijk alleen nog maar wat roze afveegsels gehad. Sinds va ...
Ah gelukkig! Fijn om te horen

4 dagen geleden

Ik heb precies hetzelfde als jou gehad! Bij mij hebben ze ectropion vast gesteld, ik ga dus waarschijnlijk nog vaker bloedverlies hebben. Nu is t ongeveer 2x per week. Iedere keer was t heel erg schrikken, maar nu in de oorzaak weet, is t minder angstig.

4 dagen geleden

Reactie op babyMK

Helaas heb ik dit iedere zwangerschap zelfs zo erg dat het langs m’n benen ...
Dat klinkt enorm vervelend! 1 van de voordelen van zwanger zijn leek me nou juist om niet meer regelmatig te bloeden 😉. Gaat het ook gepaard met pijn of krampen of vooral alleen het bloed? Wel heel fijn om te horen dat het met je babys allemaal goed gelopen is!

4 dagen geleden

Reactie op Volleybalster05

Ik heb precies hetzelfde als jou gehad! Bij mij hebben ze ectropion vast ge ...
Wanneer begon je eerste bloeding en verschilt het in intensiteit of altijd met stolsels etc.? En konden ze het vaststellen met een echo of een andere methode? En echt schrikken inderdaad! Mooi dat je er nu wel geruster op bent door de diagnose

4 dagen geleden

Reactie op Marlottie

Wanneer begon je eerste bloeding en verschilt het in intensiteit of altijd ...
Bij mij begonnen de bloedingen eigenlijk vanaf het begin van de zwangerschap. Soms was het zo heftig als wat jij hebt, dat hield dan voor een paar minuten aan en dan stopte het en veranderde het in bruin bloed. Dan blijft dat weer een paar dagen en als ik daar dan eindelijk vanaf ben, heb ik weer rood bloedverlies. De afgelopen week was het meer waterig bloed, maar ik heb nu ook meer last van afscheiding. Meestal was het bij mij in de ochtend na het opstaan. Ze hebben dit bij mij vastgesteld doormiddel van een eendenbek in te brengen. Eerst hadden ze een soa test en een uitstrijkje gedaan, maar deze waren negatief.

3 dagen geleden

Reactie op Marlottie

Dat klinkt enorm vervelend! 1 van de voordelen van zwanger zijn leek me nou ...
Jaa precies dat! En het geeft ook elke keer weer stres, want ja wat als er wel iets mis is? Ik heb er nooit pijn bij gehad. De ene keer was het gwn echt helder vloeiend rood en de andere keer met stolsels. Soms alleen bij het afvegen en de andere keer echt weer langs m’n benen. En er is nooit echt een reden geweest waarom ik bloedverlies had. M’n baarmoeder was altijd “bloed vrij”. Nu bij de 3e zwangerschap met 6 en 7 weken bloedverlies met afvegen gehad en daarna gelukkig alweer even niet meer. Het is ook niet dat ik kan zeggen wanneer het komt het is er soms gwn ineens en soms ook weer even niet. Zolang het met de baby goed gaat neem ik het maar voor lief!
Hier ook en het is elke keer toch schrikken, dus heel herkenbaar. Wel al twee goede (extra) echo’s gehad. En mijn verloskundige heeft geadviseerd om te blijven bellen bij rood bloedverlies. Voel me dan erg bezwaard, maar tegelijkertijd wel heel fijn als je dan toch weer binnen een niet al te lang termijn een kloppend hartje kunt ziet. Ik adviseer je dit dan ook gewoon te doen. Al is het alleen maar voor jouw geruststelling. Veel sterkte ermee! 🤍