157 Reacties

Wat vervelend voor je.. ik ook gehad en nu zwanger. Lichte misselijkheid maar nu pas 5.1 week zwanger. Ik hoop dat het mee gaat vallen! Hoe ver ben je en heb je al klachten?

3 weken geleden

Reactie op MajestueuzeSneeuwvlok271193

Wat vervelend voor je.. ik ook gehad en nu zwanger. Lichte misselijkheid ma ...
Ik ben nu 8+2 week zwanger, hier mijn 2e zwangerschap. Helaas weer hg sinds 2 weken nu.

3 weken geleden

Hier 6 weken van mijn 2e. Bij de eerste heb ik HG gehad en ben bang dat ik het nu ook weer ontwikkel. Ben dag in dag uit flink misselijk, kokhals regelmatig, waarbij er soms ook wat uit komt

3 weken geleden

Ik ben bij mijn vorige zwangerschap van 8-24 weken vreselijk veel ziek geweest. Echt dagelijks, na 24 weken was het net of er een knop om was gegaan en had ik echt nergens meer last van. Ik ben nu 5 weken en steeds in de avond en nacht heel misselijk. Ben zo bang dat ik weer zo ziek ga zijn 😱

3 weken geleden

Ik weet niet of ik HG heb maar wel al een week lang dat ik alleen maar kan liggen en dat het echt als overleven voelt. De hele dag kotsmisselijk, kokhalzen en boeren. En kan niets eten.

3 weken geleden

Reactie op Kaylee_d

Hier 6 weken van mijn 2e. Bij de eerste heb ik HG gehad en ben bang dat ik ...
Jeetje, wat vervelend zeg.. Hopen dat het snel voorbij gaat. Ik vind zelf hg best pittig

3 weken geleden

Reactie op _.iloon

Ik ben bij mijn vorige zwangerschap van 8-24 weken vreselijk veel ziek gewe ...
Oh jeetje, dat zijn wat weken ziek zijn. Hopen dat het dit keer niet zo lang is voor je en dat het beter mag gaan! Ik snap je angst dit had ik ook maar helaas toch hg.

3 weken geleden

Ik klets graag mee! Op basis van mijn vorige zwangerschap val ik net niet onder HG (weinig gespuugd en met 13 weken over) maar ben al goed misselijk en kan steeds minder. (5weken nu) De dag kom ik door met wat helpen om voor mijn dochter te zorgen, wat te breien of iets met de hand te naaien. Heel suf maar iets met mn handen doen terwijl ik rustig zit helpt! Ik slik nu alleen nog suprimal. Heb de metoclopramide al wel in huis maar stel het nog wat uit haha Hoe kom jij de dag door? En welke medicatie slik je? Trek je het mentaal een beetje?

3 weken geleden

Reactie op CatoD

Ik weet niet of ik HG heb maar wel al een week lang dat ik alleen maar kan ...
Vreselijk! Het is zo deprimerend.. heb je al medicatie in huis?

3 weken geleden

Reactie op CatoD

Ik weet niet of ik HG heb maar wel al een week lang dat ik alleen maar kan ...
Oh wat naar zeg! Heb je al medicijnen geprobeerd?

3 weken geleden

Reactie op br91

Ik klets graag mee! Op basis van mijn vorige zwangerschap val ik net niet o ...
Wat fijn dat je de dag nog door kan komen met wat afleiding. En dat je medicijnen hebt! Werkt het een beetje? Ik gebruik het zelfde alleen heeft bij mij helaas geen werking. Ben zelf al opgenomen geweest in het ziekenhuis vanwege uitdroging. Mentaal is het erg zwaar, vooral omdat ik niet voor mijn zoontje van 1,5 kan zorgen..

3 weken geleden

Reactie op Delumic

Wat fijn dat je de dag nog door kan komen met wat afleiding. En dat je medi ...
Ohh vreselijk meid! Wat een hel.. en dan idd ook niet voor je zoontje kunnen zorgen :(( Snap dat het mentaal heel zwaar is. Hoeveel weken zit je nu? En hoe was het verloop je vorige zwangerschap?

3 weken geleden

Reactie op br91

Ohh vreselijk meid! Wat een hel.. en dan idd ook niet voor je zoontje kunne ...
Zit nu op 8+2 bij mijn vorige was het rond week 17 ongeveer wat minder dus moet nog even 🥲 en ze zeggen vaak ook dat bij de 2e zwangerschap het nog langer kan duren voordat je je weer echt goed voelt

3 weken geleden

Reactie op Delumic

Zit nu op 8+2 bij mijn vorige was het rond week 17 ongeveer wat minder dus ...
Oh stop dit wilde ik nou net niet weten ik heb bij mijn eerste alleen week 32,33,34 geen last gehad 😭

3 weken geleden

Heel erg veel sterkte ! Ik heb bij mijn eerste zwangerschap non stop gespuugd bijna de gehele zwangerschap - een paar week. Nu zwanger van de tweede en sinds vrijdag misselijk vandaag is het spugen begonnen en het is gelijk raak. Ik probeer vooral goed in en uit te ademen als ik een aanval krijg en gewoon te mogen spugen dat gaf mij veel meer rust. Vind het nu wel heftig met een kleintje al lopen. Hoe ik mijn werk en schooldagen door ga komen weet ik niet 🥺🤞🏼

3 weken geleden

Reactie op Juneeee

Oh stop dit wilde ik nou net niet weten ik heb bij mijn eerste alleen week ...
Heftig

3 weken geleden

Reactie op Juneeee

Heel erg veel sterkte ! Ik heb bij mijn eerste zwangerschap non stop gespuu ...
Jij ook veel sterkte en beterschap! Wat naar en vooral heftig je hele zwangerschap.. Goed naar je lichaam luisteren wat wel en niet wil

3 weken geleden

Reactie op Juneeee

Heel erg veel sterkte ! Ik heb bij mijn eerste zwangerschap non stop gespuu ...
Ohh vreselijk zeg!! Heel veel sterkte! En zó dapper dat je het een tweede keer durft!💪🏻

3 weken geleden

Reactie op Delumic

Zit nu op 8+2 bij mijn vorige was het rond week 17 ongeveer wat minder dus ...
Ohh echo al gehad? Hielp dat een beetje mentaal? Pfft wat een vreselijk vooruitzicht. Hoop van harte voor je dat je met week 17 weer beter gaat voelen!

3 weken geleden

Ja hier helaas ook.. vorige zwangerschap hele tijd last van hg gehad. Toen was ik al ziek bij mn eerste test. Hoopte er nu goed van af te komen maar helaas dit weekend, 2 weken na mn positieve test, is de misselijkheid en spugen weer begonnen. Morgen ga ik me ziek melden op werk en verloskundige bellen voor medicatie. Dit weekend wel vast gestart met suprimal. De dag vind ik zo moeilijk door te komen, onze 2,5 jarige zoon krijgt vooral meer schermtijd als ik alleen met hem thuis ben zodat ik iets meer kan rusten. En de momenten dat ik me iets beter voel probeer ik even met hem te spelen zodat ik me niet te schuldig naar hem ga voelen. Hopen dat het bij jou gauw weer wat beter gaat en je de dagen goed doorkomt!