27 Reacties
5 dagen geleden
Ik heb geen bloed maar volgens berekeningen zou ik 8 weken moeten zijn en toen was ik 6. Echter wist ik wel dat mijn cyclus langer was afgelopen maanden en dus mijn eiersprong later was en daaruit klopt het dat ik dan 6 weken zou zijn. Dit is ook alleen omdat ik weet wanneer mijn eiersprong was.
5 dagen geleden
Vervelend joh zulk nieuws.
Ik had ook mijn 7 weken echo, en hier bleek het ook 5 weken te zijn. Mij was ook verteld dat het twee kanten op kon gaan. (Bij mij werd geen bloed gezien in de baarmoeder zoals bij jou)
Een week later bleek dat alles goed zat met kloppend hartje, en ik 6 weken was.
Waarschijnlijk een late eisprong gehad oid.
Super rot maar je moet even afwachten. Misschien mag je over een week weer een nieuwe echo? Had ik ook aangevraagd ipv 2 weken.
5 dagen geleden
Reactie op R.maris
Ik heb geen bloed maar volgens berekeningen zou ik 8 weken moeten zijn en t ...
Ja precies! Ik weet ook precies wanneer mn eisprong was ivm positieve ovulatietest. En die kwam wel overheen met een nu 8-weken zwangerschap. Ik houd nu nog hoop dat wellicht de innesteling later is geweest...
5 dagen geleden
Reactie op 2026July
Vervelend joh zulk nieuws.
Ik had ook mijn 7 weken echo, en hier bleek het ...
Ja precies! Het nare is dat ik precies weet wanneer de ovulatie is geweest ivm positieve test. En dat komt wel overheen met een 8-weken zwangerschap. Ik houd nu nog hoop dat er wellicht een late innesteling is geweest... wel slim om over een week een echo te doen, anders duren die 2 weken wel echt laaaang. En dat dan ook nog op de dag voor kerst 😑 Goede tip!
5 dagen geleden
Reactie op Sun_20
Ja precies! Ik weet ook precies wanneer mn eisprong was ivm positieve ovula ...
Als je weet wanneer je eisprong is geweest, zou ik me toch voorbereiden op slecht nieuws de volgende echo. Persoonlijk denk ik dat een verschil van ruim 2 weken dan te groot is. Ik hoop uiteraard op goed nieuws voor je. Succes en sterkte met afwachten! 🍀
5 dagen geleden
Opzich zegt een positieve ovulatietest niet 100% dat er eisprong volgt. Soms gaat om wat voor reden toch niet dan de eisprong door en probeert je lichaam later opnieuw. Alleen als je het ook met echo of temperatuur hebt geverifieerd kan je het echt zeker weten. Ik hoop voor je dat het dus toch net iets later is geweest 🤞
5 dagen geleden
Ik ben vorige week ook teruggezet qua tijd, 6 dagen. En bij mij gaf ze ook aan dat er witte draden te zien waren in de baarmoeder wat kon duiden op bloedverlies. Dat had ik tot op heden niet gehad, en de verloskundige gaf aan dat dat nog kan komen maar dat het lichaam dit ook zelf weer op kan nemen. En dat dat niet verkeerd hoeft te zijn, er gebeurd ook veel daar. Vandaag na 8 dagen een nieuwe echo en ben weer wat vooruit gezet qua tijd! Was verdubbeld qua groei. Hopelijk krijg jij ook positief nieuws en sterke met wachten!!
5 dagen geleden
Ik heb nu 2 echo’s gehad, de laatste echo dachten ze dat ik 7+4 weken zou zijn.. Maar toen ze de echo gingen maken was er alleen maar een vruchtzakje te zien. Wel ook een dooierzakje. Alleen verder nog niks.. Toen gingen ze de echo van 2 weken ervoor erbij pakken en kwamen ze tot de conclusie dat ze die misschien verkeerd hadden ingeschat en dat ik woensdag maar 6 weken zou zijn ipv 7+4.. En dan zou de echo die gemaakt is nog wel kunnen, maar het zou ook niet goed kunnen zijn.. Nu weer een lange 1,5 week wachten tot de volgende echo en dan krijgen we eindelijk een definitief antwoord of het goed is of niet.. Ik ben zo zenuwachtig en ergens ook verdrietig om de hele situatie.. Merk dat ik het moeilijk vind om positief te blijven terwijl dit helemaal geen slecht nieuws hoeft te zijn.
4 dagen geleden
Reactie op Mies92!
Ik heb nu 2 echo’s gehad, de laatste echo dachten ze dat ik 7+4 weken zou z ...
Pfff wat spannend!! Irritant aan de hele situatie is ook dat je niet weet wat er precies gaande is in je lichaam. Op een gegeven moment wil je gewoon duidelijkheid. Ik ga voor je duimen dat alles goed is!!
4 dagen geleden
Hier ook hetzelfde, helaas. Afgelopen maandag een echo gehad en had verwacht ruim 7 weken te zijn, maar ze kwam op 5.2 uit. Wel een kloppend hartje. Ik had al een paar keer bloedverlies gehad, maar dit stopte wel iedere keer. Ze zag een hematoom zitten, dus dat zou de bloedingen kunnen verklaren.
Ik heb wel een regelmatige cyclus en had ruim 3 weken voor de eerste echo een positieve test, dus ik kan er niet naast zitten met mijn eigen berekening. Woensdag 2e echo. Afwachten in spanning dus..
4 dagen geleden
Reactie op Mbv92
Hier ook hetzelfde, helaas. Afgelopen maandag een echo gehad en had verwach ...
Pff, ook een spanning zeg. Wel fijn dat er een kloppend hartje is. Gaf ze bij jou ook aan dat het twee kanten op kan gaan? Over een paar dagen heb je meer duidelijk. Kun je de dagen een beetje doorkomen? Of zit je er vaak aan te denken?
4 dagen geleden
Reactie op Sun_20
Pff, ook een spanning zeg. Wel fijn dat er een kloppend hartje is. Gaf ze b ...
Ik kreeg de indruk dat de verloskundige niet heel positief was, maar er was zeker wel een kans dat het nog goed ging. Ik heb er niet een super goed gevoel over, maar dat had ik voor die tijd ook al niet vanwege de bloedingen. Ik heb nog wel symptomen, dus dat is aan de andere kant weer positief. Het gaat dus steeds alle kanten op in mijn hoofd. Ik probeer maar voldoende afleiding te zoeken en tegelijkertijd er veel over te praten met m’n vriend en mensen die het weten. Hoe gaat het met jou?
4 dagen geleden
Reactie op Mbv92
Ik kreeg de indruk dat de verloskundige niet heel positief was, maar er was ...
Die bloedingen kunnen je ook gek maken. Hoeft helemaal niks te betekenen, maar het liefst zie je het niet. Fijn dat je er met de mensen om je heen over kunt praten. Lucht op! Ik heb er vannacht onrustig van geslapen, heel veel dromen. Afgezien van mn vriend weet verder niemand het nog, en twijfel heel erg of ik dit met bijvoorbeeld mn ouders zou delen. Wil hun niet met die onzekerheid opzadelen. Ze kunnen nu toch niks meer dan wij...
4 dagen geleden
Ik had gister avond echo. Ik dacht 7.2 weken te zijn. Was 15 oktober voor laatste keer ongesteld geworden. (Dus was al van late eisprong uit gegaan.)
En had 29 november al 3+ test.
Gister met echo kloppend hartje maar baby’tje was nog maar net 0.5 cm dus wordt ik nu terug gezet op 6.1 dag. Ik mag over 3 weken weer terug komen. Bij mijn zei ze dat positief was dat vrucht zakje ook klein was.