21 Reacties

2 maanden geleden

Yes hier ook! Je mag me toevoegen als je erover wil praten 😊

2 maanden geleden

Hoe doe ik dat?

2 maanden geleden

Hier ook! Heb je een vriendschapsverzoek gestuurd.

2 maanden geleden

Hier word eerste keer mama ook adhd mijn vriend autisme dus word nog een uitdaging🥰 maar ik ben medisch dus controles gaan via ziekenhuis daarbij krijg ik een pop dat is een gynegoloog die verstand heeft van adhd autisme en trauma. Nou dat past bij ons wel in het straatje volg momenteel therapie voor adhd en emdr voor trauma

2 maanden geleden

Reactie op VolhardendeMarmer769430

Hier word eerste keer mama ook adhd mijn vriend autisme dus word nog een ui ...
Ah ja ik krijg ook pop dit keer. Ben erg benieuwd. Ik ben ook medisch doordat ik te hoge bloeddruk kreeg op het laatst van mijn eerste zwangerschap en ik nu 6 jaar later nu al medicijnen nodig ben voor de hoge bloeddruk en ik gebruik nu ook sertraline tegen dwang.

2 maanden geleden

Ik ben pas 7 weken zwanger van eerste kindje, maar heb ook ADHD. Is wel nu even wennen om geen medicatie meer te gebruiken. Heb daarnaast normaliter erg veel last van pms en merk nu dat mijn hormonen stabiel zijn vanwege de zwangerschap het eigenlijk qua stemmingswisselingen heel erg goed gaat! Al zie ik wel enorm op tegen postpartum… dat gaat nog wat worden met pms en adhd. Maarja niets aan te doen behalve afwachten en dan meemaken. Eerst de zwangerschap goed doorkomen!

2 maanden geleden

Ik heb ADHD en een neurologische aandoening. Soms dus heel druk. Soms heel moe. En vaak pijn. Ik maak mij vooral zorgen of ik het kind bij kan houden, en hoe lang het werk nog gaat (zzp + eigen bedrijf). Na de bevalling zal ik een stuk minder gaan werken. Heel ander ding is dat ik graag montessori zou willen volgen maar dit niet voor elk kind met ADHD werkt

2 maanden geleden

Hier een moeder met autisme en adhd. Waarin ik beide kinderen een postnatale depressie kreeg. Ik vind het ook spannend...

2 maanden geleden

Adhd en vermoedelijk ocd. Pfoe ik vind het heel heftig de combinatie van hormonen en het stoppen van adhd medicatie. Mijn klachten zijn keer 10 aanwezig en ik voel me echt super ontregeld op vlak van emoties. Die gaan echt alle kanten op 😅. Bij de eerste had ik nog geen diagnose.

2 maanden geleden

Geen dwang wel autihd en NAH vanwege bestraling en chemo in het verleden. Bij mijn 1e en 2e zwangerschap was ik er nog niet van op de hoogt en heb ik bij beide prenataal en postnatale depressie ervaren. Heftig vond ik wel. Nu voor de 3e keer zwanger En mijn man inmiddels ook gediagnosticeerd met autisme en mn beide kindjes die er al zijn ook autihd. We hebben veel gehad aan psychosociale en cognitieve gedragstherapie. Ook trauma en rouw verwerking.

2 dagen geleden

Hier een moeder met dwanggedachten/dwangpiekeren

Reactie op Alinor1991

Geen dwang wel autihd en NAH vanwege bestraling en chemo in het verleden. ...
Zo wat heftig om te lezen. Hoe gaat het deze zwangerschap met je? Gebruik je ook antidepressiva?
Ik heb heel erg last van dwang. Je mag me altijd berichten.
Hee ja, ik ben momenteel in behandeling voor dwang maar mijn psycholoog heeft mij doorverwezen voor adhd diagnostiek, 😅 je mag me een pb sturen!

gisteren

Hier een toekomstige moeder met ADHD en autisme. Ik denk sowieso dat het belangrijk is om te weten dat dezen bij iedere persoon heel anders naar voren komen. Ook qua persoonlijkheid zal het anders verlopen voor iedereen. Mijn stoornis uit zich voornamelijk in het in controle willen hebben, als in ALLES tot in puntjes willen kunnen voorbereiden en alles moeten weten qua kennis. Prikkels komen allemaal even hard binnen. Moet zeggen dat ik door een burnout, depressie en dus ADHD ook lange tijd onder behandeling heb gelopen. Verder ben ik een vrij nuchter en open persoon. Ook vraag ik tegenwoordig makkelijk hulp. Met mij gaat het mentaal goed, nu 15 weken zwanger. Ben niet bang voor wat komen gaat maar wel alert. ☺️ Hopelijk lukt het je deze zwangerschap om bij signalen het te delen en heb je een fijne zwangerschap en postpartum tijd!

gisteren

Ja ADHD hier! Lastig zonder medicatie moet ik zeggen 😬

9 uur geleden

Ik heb ADHD en mijn partner een dwangstoornis 😅 Ik merk vooral dat optijd komen een ding is. Jaren lang geen last meer van gehad maar nu wel echt een probleem omdat alles gewoon langer duurt en inschatten dus veel lastiger gaat. En veel moe, dus dat half uurtje extra slapen is wel heel verleidelijk. Na de bevalling denk ik dat de ADHD juist fijn gaat zijn, want meegaan in een flow is iets dat ik steeds meer ben gaan doen over de jaren, hoe onlogisch die voor sommige anderen ook is. De dwang stoornis daarentegen... Ook daarin gaan we mee. Dan maar alles 4x checken. Gelukkig heeft hij een relatief milde variant, die vooral opspeelt met stress. Foto's maken helpt voor hem heel erg. Van de sleutels in het slot, de kat die binnen zit, etc.

9 uur geleden

Hier ook ADD! Heb mijn leven echt heel goed kunnen aanpassen en kan goed meegaan met hoe de dingen lopen en waar ik zin in heb. Dus slik al jaaaaren geen medicatie meer. Loop er nu alleen tegen aan dat ik de baby steeds meer voel bewegen en dat is een gigantische afleiding. Vind het mega gezellig, maar trekt me wel iedere keer uit de focus wat weer veel energie kost om terug te pakken. Hoe gaan jullie hiermee om?

2 uur geleden

ADHD en autisme hier! Ben sinds de kerstvakantie gestopt met m'n medicijnen en het ging redelijk goed op werk tot vandaag. Was voor de lunch al helemaal overprikkeld en ben na de lunch huilend naar huis gegaan omdat het echt niet meer ging. Ik heb vrijdag een eerste gesprek bij de POP psycholoog, maar ik weet nog even niet hoe ik de komende maanden kan voorkomen dat ik op kantoor zo overprikkeld raak. Heb op de prikkels namelijk geen invloed 🙈

Reactie op ZorgzameTulp529307

ADHD en autisme hier! Ben sinds de kerstvakantie gestopt met m'n medicijnen ...
Oh wat vervelend voor je. Kun je op kantoor met oortjes in of koptelefoon werken of moet je veel bellen?