2 Reacties
3 uur geleden
Ik ben honden trainer, ook op ZZP basis. Je mag tussen de 4 á 6 weken voor de uitgerekende datum stoppen. Ik heb gekozen voor 4 á 5 omdat ik iemand moet inwerken die mijn cursisten overneemt, en dit mijn eerste is dus ik waarschijnlijk overtijd ga zijn. Vanuit de ZEZ heb je recht op minimaal 10 weken uitkering na je bevalling. Let wel op dat je hem optijd aanvraagt!
1 uur geleden
Ik ben ook zzp’er. Ik voel mij nu heel goed dus ben van plan om tot 4 weken tot de uitgerekende datum door te werken. Mocht dit te optimistisch zijn dan pas ik het tzt aan.
Ik heb als het ware een beetje de lijn aangehouden van een loondienster. 4 weken voor, en 12 weken daarna. Ik vraag de ZEZ uitkering aan maar heb ook nog een AOV waar ik uitkering van krijg.
Ik ben alleenstaande mama en ga van 4 dagen naar 3 dagen werken en heb tot nu toe voor 2 dagen opvang. Voor de 3de sta ik nog op de wachtlijst maar denk eigenlijk dathet helemaal prima is dat er nog geen plek is omdat het verstandig is om het starten een beetje op de bouwen. (Tip kreeg van andere moeders)