139 Reacties

6 maanden geleden

Op 5 juni om 05.19u na een bevalling van circa 6 uurtjes de trotse ouders geworden van onze zoon! Een half uurtje na aankomst in het ziekenhuis was hij er al! 💙 5.19u 3645 gram Zwangerschap van 39+6 Ik kijk fijn terug op de bevalling. We zijn al lekker thuis. Zoontje doet het goed. Wel wat afgevallen, inmiddels ook weer wat aangekomen. Nog niet op geboortegewicht. Zelf nog aan bed gekluisterd ivm rugklachten en een extreem lage bloeddruk. Douchen is het maximale wat ik op een dag doe en zelfs dat is niet dagelijks haalbaar.

6 maanden geleden

Leuk! Onze dochter Bente is ook geboren op 5 juni. Ik was uitgerekend op 8 juni. Donderdag werd ik wakker met lichte buikkrampen. Aan het einde van de dag tijdens het uitlaten van de hond (rond 16:00 uur) werden de weeën heftiger. Ik kon alles goed zelf opvangen in bad of op de bevalbal. Om 19:30 braken mijn vliezen en om 21:51 is Bente thuis geboren op de baarkruk. Ik kijk terug op een prachtige bevalling 💕

6 maanden geleden

Reactie op Famke88

Leuk! Onze dochter Bente is ook geboren op 5 juni. Ik was uitgerekend op 8 ...
Bente was trouwens 3735 gram en doet het super. Het is een hele tevreden en alerte baby. De borstvoeding gaat goed. Vandaag mag ze voor het eerst in bad.

6 maanden geleden

Mijn zoontjes zijn vandaag samen in het grote bad gegaan! Zo lief en leuk! 💙💙

6 maanden geleden

Reactie op Knuffelmans

Mijn zoontjes zijn vandaag samen in het grote bad gegaan! Zo lief en leuk! ...
Dat is leuk! Had ik ook graag willen doen met ons zoontje, maar vond ik een beetje spannend. Hoe hebben jullie dat gedaan?

6 maanden geleden

Super leuk! Ik was 4 juni uitgerekend. Had die avond om 9 uur weeen, om 02.00 u 4 cm ontsluiting. Om 06.20 vliezen gebroken en om 07.24 bevallen van Lynn. Dit zonder pijnstilling maar vond het wel echt pittig..

6 maanden geleden

Gefeliciteerd allemaal! Ik ben 5-6-2025 bevallen van ons zoontje Sem dmv een geplande keizersnede Om 7:00 melden 7:45 richting ok 8:37 is hij geboren Hele fijne ervaring! Bij mijn dochter een spoedkeizersnede gehad onder volledige narcose dus ik ben heel blij dat het deze keer zo mooi en goed is gegaan. Nog wel last van de wond, maar we genieten vol op. En grote zus van 2,5 vind het ook helemaal prachtig! Ik heb geen roze wolk gekend. Maar ik denk dat ik daar nu echt wel een beetje op zit 🩵😍🥰

6 maanden geleden

Gefeliciteerd dames! Wij zijn trotse mama’s geworden van onze dochter Luun Linne op 5 juni. Ook met een geplande keizersnede. 10:00u op de OK tafel en 10:04 was ze er uit, 10:10 in mijn armen! Wat een onbeschrijfelijk gevoel 🥰

6 maanden geleden

Reactie op Knuffelmans

Mijn zoontjes zijn vandaag samen in het grote bad gegaan! Zo lief en leuk! ...
Oh super zou dat ook graag willen voor me zoontje van 3 en z’n pasgeboren zusje maar hoe pak ik dit aan ? 🤭

6 maanden geleden

Ah wat ontzettend leuk ❤️💙 Hier stond de inleiding gepland op 5 juni. Wij moesten ons half 7 melden in het ziekenhuis. Had de wekker gezet om 06:00 omdat we van tevoren eersr even moesten bellen. Ik was 41.1 week zwanger en twijfelde zo erg voor de inleiding. Voelde net iets te vroeg om hem te halen maar de strip poging was ook mislukte en verder waren de ziekenhuizen vol. Ik had het gewoon geaccepteerd. De dag voor de inleiding was ik lekker relax, had me eraan overgegeven dat hij gehaald werd en heb nog echt wel genoten van mijn laatste zwangerschapsdagje. Donderdagochtend vroeg werd ik om 04:30 wakker van kramp. Mijn vliezen waren gebroken. Ik ving wat vruchtwater op en het zag er niet helder uit. De verloskundige was er met een kwartiertje. We moesten wel naar het ziekenhuis toe en kon niet thuis bevallen. Om 05:00 zette de verloskundige ons bij het ziekenhuis af en kreeg al persweeën. Na paar hevige persweeën is onze zoon om 05:35 geboren. Alles bijelkaar heeft een uur geduurd. Helaas wel een vierde graads ruptuur en moest om 08:00 naar de OK onder narcose gehecht worden. Achteraf blij dat hij in het vruchtwater is gepoept en dat we daarom al in het ziekenhuis waren. Anders moest dat alsnog achteraf. We mogen niet klagen over de bevalling en ontzettend blij dat onze man uiteindelijk zijn eigen plan trok. ❤️

6 maanden geleden

En nu is hij alweer 5 dagen. Hoe gaat het met jullie? Zou willen dat de tijd stil stond. Vind het nu al veel te snel gaan allemaal. Hoe gaat het met voeden en de nacht voedingen?

6 maanden geleden

Reactie op Sophias

Oh super zou dat ook graag willen voor me zoontje van 3 en z’n pasgeboren z ...
We hebben het bad goed vol laten lopen. Iets warmer dan gebruikelijk, zodat de temperatuur echt 38 graden was bij het badderen. Oudste is gaan zitten, kraamzorg hield de jongste vast bij de oudste in de armen. De oudste mocht nog met een gietertje spoelen. Echt genoten. Je kunt eventueel ook jouw partner erbij in bad laten zitten om het baby'tje vast te houden.

6 maanden geleden

Reactie op Miss X

En nu is hij alweer 5 dagen. Hoe gaat het met jullie? Zou willen dat de tij ...
Het gaat veel te snel! Misschien nog wel sneller omdat de driejarige ook aandacht wil! Ik geef borstvoeding en dat is al goed op gang! S nachts is de kleine man wel veel wakker en last van krampjes. Het zijn nu korte nachten! Wel echt even genieten van de extra een op een tijd!

6 maanden geleden

Reactie op Miss X

Hier gaat alles heel erg goed. We zitten echt op de roze wolk. Bente doet het heel erg goed en is een super relaxte tevreden baby. De borstvoeding gaat ook heel erg goed. Vandaag voor het eerst gekolfd en 200cc opbrengst. Nachten gaan goed. Ze wordt iedere 2/3 uur wakker voor een voeding. Hoe gaat het met jou? Ik las je bevallingsverhaal en dat lijkt me best heftig. Gaat je herstel goed?

6 maanden geleden

Reactie op Knuffelmans

Het gaat veel te snel! Misschien nog wel sneller omdat de driejarige ook aa ...
Ja, dat herken ik wel. Ons driejarige zoontje is ook erg aanhankelijk en drukker dan normaal. Je merkt dat hij echt zoekend is naar zijn positie in het gezin nu hij grote broer is geworden.

6 maanden geleden

Hii! Hier ook 5 juni bevallen. Werden on 06:30 verwacht in het ziekenhuis voor geplande keizersnede. Uiteindelijk is ons meisje om 08:29 geboren. Door het vele afvallen van de kleine meid en geel zien uiteindelijk tot gisteren in ziekenhuis moeten blijven. De opstart was wel enorm anders dan gehoopt, maar nu genieten / wennen we vooral aan de nieuwe situatie. Grote zus heeft er soms nog wel flink moeite mee om papa te moeten delen maar is heel lief voor haar zusje. Meerdere waarbij hun kindje overdag zo heerlijk tevreden is & in de avond / nacht echt alleen maar verdrietig is 😣🥹 vind het zo sneu haar dan zo oncomfortabel te zien…

6 maanden geleden

Gefeliciteerd meiden! Wij zijn op 05-06-2025 trotse ouders geworden van onze dochter & zusje Ilva🩷 Thuis bevallen, wat voor ons een droom bevalling was🥰 Om 14.15 u. kwamen de weeën om de 5 min. Om 14.30 u. de verloskundige gebeld met de vraag of ze wilde komen kijken of de ontsluiting gevorderd was. Ik kreeg in mn hoofd namelijk dat het wel eens snel kon gaan😅 Om 14.50 u. kreeg ik de eerste perswee, een paar minuten voor dat de verloskundige binnen stapte. Om 15.02 u. Braken mijn vliezen tijdens een perswee Om 15.05 u. Begonnen met persen Om 15.26 u. Is Ilva geboren🩷 Heel blij dat manlief thuis werkt, die is snel naar beneden komen rennen😅😂

6 maanden geleden

Reactie op Famke88

Ja, dat herken ik wel. Ons driejarige zoontje is ook erg aanhankelijk en dr ...
Hier is ook onze zoon is 15 mei 3 geworden 3 Heel erg betrokken de hele zwangerschap En hij vind het geweldig alleen hij vind het ook lastig om de aandacht te verdelen en alles draait om z’n zusje momenteel Dus probeer nu wel echt een momentje 1 op 1 te pakken Want we merken aan z’n gedrag echt dat ie dat mist

6 maanden geleden

Reactie op Miss X

Ja tijd gaat zooo snel probeer echt van elk momentje te genieten en veel foto’s te maken

6 maanden geleden

Reactie op Kimberleyddd

Hii! Hier ook 5 juni bevallen. Werden on 06:30 verwacht in het ziekenhuis v ...
Yes, hebben wij ook. Zolang ze op ons ligt is er niks aan de hand. Overdag slaapt ze heel veel. Vanaf 23:00 uur wil ze veel drinken aan de borst en zodra ik haar slapend weg leg in de co sleeper wordt ze huilend wakker en wil ze weer aan de borst. Zo zijn we de hele nacht weer bezig geweest. Uiteindelijk is ze om 4 uur op mij in slaap gevallen.