10 Reacties

gisteren
Ik ben ook benieuwd wat de reden is voor inleiden?
Ik ben zelf ook ingeleid met 39 weken ( ivm vorige bevalling veel bloedverlies en grote baby) echter heb ik zelf besloten na drie dagen opname ziekenhuis ( ballon plaatsen en een dag misoprostol) zonder resultaat Alsin baarmoeder voldoende gerijpt om naar huis te gaan. Ik vond het mentaal slopend en de baby was er gewoon nog niet klaar voor. Uiteindelijk met 40 + 4 dagen bevallen. Van idd een flinkerd 4970 gram , maar ik vertrouw op mijn lichaam en de natuur en ben blij dat hij zichzelf uiteindelijk heeft aangediend.
Ik weet de medische redenen natuurlijk niet achter jouw verhaal , maar weet dat er keuzes zijn….

18 uur geleden
Ik ben medisch en mocht kiezen om al bij 39 weken te worden ingeleid, ik heb dat bij pas bij 39+5 gedaan. Want waarom wachten als het mag van het ziekenhuis.
Vandaag bleek er meer ontsluiting te zijn 3cm en de baarmoedermond al weker. Met een beetje geluk kan maandag de kleine komen.

17 uur geleden
Reactie op WarmeKamille802429
Ik ben ook benieuwd wat de reden is voor inleiden?
Ik ben zelf ook ingele ...
Hi! Gefeliciteerd met je kindje: Mag ik je vragen hoe het nu is gegaan t.a.v. het bloedverlies? Ik zit in hetzelfde schuitje en merk dat ik het best spannend vind met weer een grotere baby + de kans op opnieuw een fluxus.

17 uur geleden
Reactie op NienJ
Hi! Gefeliciteerd met je kindje: Mag ik je vragen hoe het nu is gegaan t.a. ...
Dankjewel!! Deze keer ging alles goed, weinig Fluxus (500ml) een groot verschil met de vorige keer toen ik 2 liter verloor en de placenta operatief verwijderd moest worden…heb vertrouwen in je lichaam , je hebt eerder een grote baby gebaard en t lijf weet wat het moet doen.

16 uur geleden
Reactie op NienJ
Hi! Gefeliciteerd met je kindje: Mag ik je vragen hoe het nu is gegaan t.a. ...
Ik heb vorige keer ook een grote baby gekregen (4638gr) en een fluxus van iets meer dan 1.5 liter. Bij de eerste bevalling een kleine baby maar wel ook een fluxus. Deze bevalling eerder laten strippen en inleiding gepland omdat ik het mentaal niet meer trok. Kleine is nu met 38+6 ‘spontaan’ gekomen na strippen. Was 3800 gram en heel weinig bloedverlies!
Ergens geloof ik misschien dat de frambozenbladthee die ik deze zwangerschap (en de andere twee niet) ben gaan drinken nog iets heeft geholpen 🤷🏼♀️ maar ik denk ook dat het dus elke keer anders kan verlopen!

16 uur geleden
Jeetje wat onwijs balen. Misschien kan je het zo bekijken dat de kleine er misschien nog niet klaar voor is en het veelste goed heeft bij je 🥰 ik denk dat het mentaal heel zwaar is omdat je denk dat je met een kleintje naar huis gaat misschien kan je het een paar dagen op z’n beloop laten ☺️

15 uur geleden
Reactie op WarmeKamille802429
Dankjewel!! Deze keer ging alles goed, weinig Fluxus (500ml) een groot vers ...
Wat fijn dat het goed is gegaan deze keer! Geeft mij ook moed☺️ hier de vorige keer bijna 3 liter en ik hoop zo op jouw ervaring. Merk je veel verschil in de kraamperiode al?

15 uur geleden
Reactie op runningmom
Ik heb vorige keer ook een grote baby gekregen (4638gr) en een fluxus van i ...
Wat fijn dat het deze keer anders is gelopen. Gefeliciteerd nog! Goed om postieve verhalen te horen. Het is toch best bepalend voor hoe je je post partum periode ervaart. En goede tip van de frambozenbladthee. Dat doe ik deze keer ook!

12 uur geleden
Ik ben woensdag ingeleid dmv een ballon. Die zat er 48 uur in en viel vrijdag spontaan er uit. Hierna ben ik naar het ziekenhuis gegaan en geen ontsluiting. Vervolgens kreeg ik misoprostol voor 2 dagen lang en nog steeds geen ontsluiting of breken van vliezen. Ik vind dit enorm irritant en wil het ziekenhuis uit. De baby wil niet komen en ik geloof in de natuur. Voor de rest doet mijn lichaam ook niks…