22 Reacties

6 dagen geleden

Gezien je medische/keizersnede achtergrond zou ik wel even bellen. Al is het maar om te overleggen!

6 dagen geleden

Idd gewoon even bellen en zeggen dat je wil overleggen!

6 dagen geleden

Ik ben altijd voor bellen, dan weten ze in iedergeval dat je bezig bent haha.

6 dagen geleden

Ik zou inderdaad even bellen als er regelmaat in zit gewoon vragen om advies, stelt je ook gerust! Ik ben vandaag 40+2 ,van mijn 2e kindje. 1e ook spoedkeizersnede gehad. Ik ben vanochtend gestript en had 1 a 2 cm uitsluiting. Ik had hierna wat krampjes, en wat me wel opvalt is dat ik veel harde buiken krijg, en dan ook wel een kramp in me onderbuik/baarmoeder krijg die even aanhoudt, er zit nog geen regelmaat in. Ik kan het me even niet herinneren van de vorige keer sorry ,maar als het een wee zou zijn, hoort de harde buiken erbij .

6 dagen geleden

Reactie op Baby December 2021

Ik zou inderdaad even bellen als er regelmaat in zit gewoon vragen om advie ...
Sorry ging wat mis met plaatsen. Of zijn dit dan meer voorweeën en bij ontsluitingswee geen harde buiken?

6 dagen geleden

Ik zou inderdaad even bellen als er regelmaat in zit gewoon vragen om advie ...
Wat spannend! Ik ga voor de zekerheid bellen.. ik ben zo bang voor de bevalling.. herken je dit? Of heb je er helemaal vertrouwen in?

6 dagen geleden

Reactie op 199929

Wat spannend! Ik ga voor de zekerheid bellen.. ik ben zo bang voor de beval ...
Doe maar rustig, alles komt goed, je kunt het! Ik ben niet bang nee, helemaal vertrouwen heb ik niet door de vorige bevalling toen is alles gelopen zoals ik het niet wilde maar ik probeer er nu positief in te stappen en gewoon te denken ik zie wel hoe het loopt en maak dan de keuzes op dat moment

6 dagen geleden

Als het goed te doen is, en het heeft nog geen regelmaat.. Dan zou ik het nog even aankijken

5 dagen geleden

En hoe is het afgelopen?

5 dagen geleden

En hoe is het afgelopen?
Gisterenavond toch geweest! 2/3 cm ontsluiting. Alleen leken het meer op harde buiken/voorweeen. Ik mocht kiezen om te blijven maar ben toch naar hiiis gegaan. Vannacht afgezwakt en nu voornamelijk nog een weeïg gevoel in de onderbuik.. ik vind het allemaal super spannend gezien ik bij de spoedkeizersnede onder narcose moest en ik dit wel echt als traumatisch ervaren heb. Ik ben nu vooral bang dat mij iets overkomt en ik hiermee mijn zoontje achterlaat… zal allemaal door deze eerdere ervaring natuurlijk komen. Hoe is het met jou?

5 dagen geleden

Reactie op 199929

Gisterenavond toch geweest! 2/3 cm ontsluiting. Alleen leken het meer op ha ...
Oh oke,jammer dat het is afgezwakt. Ja ik begrijp je is ook niet niks. Probeer het een beetje naast je te leggen en met een frisse start deze bevalling in te gaan, het zal nooit het zelfde gaan 😘 kan de VK / gynaecoloog je hierin ook gerust stellen?? Bij mij is het ook rustig. Gisteren wel meerdere keren in een haar harde buiken gehad met krampen maar snachts niet dus ook afgezwakt. Nu af en toe een harde buik/krampje. Denk t zelfde als bij jou harde buiken/voorweeën. Ik probeer het los te laten als het niets heeft gedaan is ze er gewoon nog niet klaar voor 🤷‍♀️

5 dagen geleden

Herkenbaar jullie verhaal.. ik ben 40.4 zwanger van tweede kindje. Gisteren gestript voor zo ver dit lukte (1 cm ontsluiting), maar heb het idee dat het weinig heeft uitgehaald… heb al anderhalve week veel harde buiken en voorweeën en de laatste twee avonden echt best pittige krampen die ook lang aanhouden maar elke keer zwakt het laat op de avond af en wordt ik s ochtends wakker en is er niks meer aan de hand los van een wat beurs gevoel 😓 Zo anders dan bij mijn eerste die met 39.2 na gebroken vliezen heel vlot kwam

5 dagen geleden

Reactie op Hazeltje

Herkenbaar jullie verhaal.. ik ben 40.4 zwanger van tweede kindje. Gisteren ...
Dat je dan ‘s ochtends wéér wakker wordt zonder baby! 🥹 Maar inderdaad met krampen naar bed gaan en met een beurs gevoel wakker worden. Sinds vanochtend zijn daar steken in de lies bij gekomen. Kan bijna niet lopen! Heel benieuwd hoe lang het nog duurt. Nu 40+1!

5 dagen geleden

Reactie op Fleur-90

Dat je dan ‘s ochtends wéér wakker wordt zonder baby! 🥹 Maar inderdaad met ...
Ik hier ook 40 + 1 !! Ik blijf een zeurderig gevoel houden en lichte krampen. Ben zo benieuwd

5 dagen geleden

Ja haha. Ik heb gisteren aangegeven bij de gynaecoloog dat ik best tot 41 weken wil wachten maar langer niet. Ook omdat ze mijn baby iets boven gemiddelde schatte. Ben zelf klein dus zie het niet zitten een te grote baby te baren en merk ook wel dat ik echt tegen het einde aanloop qua fysiek , van mij mag ze echt komen. Daarom de keuze gemaakt als ze er zaterdag nog niet is om ingeleid te worden

5 dagen geleden

Ik vind de keuze nog erg moeilijk. Zaterdag voor de tweede keer strippen als hij er nog niet is, dat eerst maar afwachten.. maar hoop eigenlijk dat het allemaal niet nodig zal zijn

4 dagen geleden

Bij mij zijn van acht om 01.00uur de vliezen gebroken. Ik ben naar het ziekenhuis gegaan voor een ctg etc. Alles was goed. Ik had nog geen regelmatige harde buiken/weeen. Dit even afgewacht tot half 5, ik mocht daarom naar huis. Om 14:00uur moeten we terug naar het ziekenhuis voor een ctg. Helaas nog geen regelmatige weeën gehad nu.

4 dagen geleden

Bij mij zijn van acht om 01.00uur de vliezen gebroken. Ik ben naar het ziek ...
Succes!!

3 dagen geleden

Vannacht en vanochtend meer regelmatige weeën gehad en ook wel weg moeten puffen maar geen weeen om de 5 minuten helaas. Vervolgens weer afgezwakt. Morgenvroeg word ik ingeleid en hoop ik haar morgen eindelijk in mijn armen te kunnen sluiten ❤️

3 dagen geleden

Vannacht en vanochtend meer regelmatige weeën gehad en ook wel weg moeten p ...
Ik hoop dat het snel doorzet! Ik ben gisteren vaginaal beballen van ons dochtertje💗 mochten dezelfde dag naar huis dus echt een hele andere ervaring dan de eerste keer..