31 Reacties

2 dagen geleden

Een kleintje valt altijd af in het begin. Aangezien je nog in het ziekenhuis bent zou ik kijken wat hun zeggen

2 dagen geleden

Reactie op mdb1995

Een kleintje valt altijd af in het begin. Aangezien je nog in het ziekenhui ...
Ja Nouja de kinderarts maakt zich er wel zorgen om maar kan geen oorzaak vinden..

2 dagen geleden

Gewichtverlies van 5% tot 7% van het geboortegewicht is normaal voor pasgeboren baby’s. Ik had hetzelfde!

2 dagen geleden

Reactie op Dootje cadeautje

Gewichtverlies van 5% tot 7% van het geboortegewicht is normaal voor pasgeb ...
Hij zit op 10% gewichtsverlies al

2 dagen geleden

Bij mijn eerste was het ook zo. Hij bleef maar afvallen. Ook wanneer hij eigenlijk weer een beetje moest aankomen bleef hij afvallen. Had ook zwangerschapsdiabetes bij hem maar het bleek dus dat hij niet voldoende dronk. In legde hem wel aan en het leek er op alsof hij dronk maar dat lukte dus niet goed. Uiteindelijk gaven we hem toen ook kv en toen kwam hij aan. Ook ging ik kolven en zo het melk geven. Toen wist ik zeker dat er iets naar binnen ging.

2 dagen geleden

Reactie op Wondertje68

Bij mijn eerste was het ook zo. Hij bleef maar afvallen. Ook wanneer hij ei ...
Hij krijgt kunstvoeding en krijgt gewoon 60 ml al

2 dagen geleden

Wij hebben dit bij onze eerste ook gehad, viel veel te veel af maar dronk alle flessen leeg. Uiteindelijk naar de kinderarts geweest en speciale voeding gekregen. Bleek dat hij geen voedingstoffen uit de kunstvoeding haalde (nutrilon) waardoor hij dus wel heel goed dronk maar niet groeide. Misschien zou je dit eens na kunnen vragen? Niet mee rond blijven lopen, altijd je eigen gevoel volgen en aan de bel trekken als je het gevoel hebt dat er iets niet goed is!

2 dagen geleden

Reactie op Rona98

Wij hebben dit bij onze eerste ook gehad, viel veel te veel af maar dronk a ...
Ja ik heb nu nutrilon want dat geven ze nu in het ziekenhuis

2 dagen geleden

Reactie op Debby❤️

Ja ik heb nu nutrilon want dat geven ze nu in het ziekenhuis
Wij gaven ook nutrilon en daar haalde hij dus geen voedingstoffen uit. Ik zal even voor je opzoeken hoe de voeding heet die we uiteindelijk van de kinderarts voorgeschreven hebben gekregen. Het zijn kant en klare flesjes die alleen op recept te verkrijgen zijn via het ziekenhuis

2 dagen geleden

Reactie op Rona98

Wij gaven ook nutrilon en daar haalde hij dus geen voedingstoffen uit. Ik z ...
Infatrini hebben wij toen gekregen

2 dagen geleden

Reactie op Rona98

Wij gaven ook nutrilon en daar haalde hij dus geen voedingstoffen uit. Ik z ...
Ja ik weet dus niet zo goed hoe ik dat moet aangeven

2 dagen geleden

Reactie op Debby❤️

Ja ik weet dus niet zo goed hoe ik dat moet aangeven
Bij de arts bedoel je? Gewoon alles zeggen wat je denkt en voelt. Jij bent moeder geworden en wilt het beste voor je kleintje. Hardop denken en dan zie je wel wat de arts zegt, misschien is het niet nodig en willen ze het nog even aankijken maar misschien zeggen ze ook wel dat het het onderzoeken waard is. Je kan niks verkeerd doen 🤗

2 dagen geleden

Als je wee opwekkers hebt gehad, vallen ze in het begin veel meer af!

2 dagen geleden

Reactie op Rona98

Bij de arts bedoel je? Gewoon alles zeggen wat je denkt en voelt. Jij bent ...
Ja klopt maar omdat ze het hier niet altijd serieus nemen laast vroeg ik wat en toen kreeg ik te horen ja maar het is een mens en een mens niest nou eenmaal

2 dagen geleden

Reactie op sak1988

Als je wee opwekkers hebt gehad, vallen ze in het begin veel meer af!
Ik heb een keizersnee gehad

2 dagen geleden

Het kan zijn dat hij niet zo goed tegen koemelk kan waardoor de voedingsstoffen niet worden opgenomen. Ik heb daar aan het begin met mijn oudste ook mee geworsteld. Met geitenmelk ging het wel goed.

2 dagen geleden

Reactie op Debby❤️

Ja klopt maar omdat ze het hier niet altijd serieus nemen laast vroeg ik wa ...
Jammer dat je die ervaring hebt, als je het gevoel hebt dat ze je niet serieus nemen mag je dat ook gewoon zeggen hoor! Voor hun is het dagelijkse routine maar voor jou is het dat niet en soms is het nodig dat ze dat even horen. En een tip van flip, als je het zelf moeilijk vind vraag dan iemand in je omgeving om de vraag te stellen 😊

2 dagen geleden

Reactie op Rona98

Jammer dat je die ervaring hebt, als je het gevoel hebt dat ze je niet seri ...
Ja het ligt er dus echt aan welke verpleegkundige er is momenteel heb het net aangegeven bij de kinderarts maar die denkt niet dat dat het probleem is van het afvallen

2 dagen geleden

Je baby is 11% afgevallen? Die van mij 10%. Als ze zoveel afvallen worden ze heel suf en minder alert. Er gaat dan energie naar een aantal dingen: Temperatuur houden Drinken Huilen Wakker zijn etc. Belangrijk is dus dat je kindje zo veel mogelijk wordt geholpen met temperatuur. Onze dochter ligt momenteel in huis van 24 graden in de box met lange mouwen, broekje, sokken, wollen muts en ingewikkeld in een herfst deken (dus niet een katoenen ding). Vannacht nog dik vest aan gedaan bij haar. Ze is nu “maar” 37 graden dus ze heeft het echt nodig. Lekker veel laten slapen, veel bij je houden huid op huid en probeer geen uur over 1 flesje te doen. Dan zal haar helpen om minder te verbanden en dus meer energie te krijgen om aan te komen. Zolang ze maar niet verder afvalt. Succes is deze hormonen storm. Dit kan zoveel stress geven 🍀

2 dagen geleden

Reactie op Bruisend

Je baby is 11% afgevallen? Die van mij 10%. Als ze zoveel afvallen worden ...
Ja dit geeft inderdaad veel stress ze zeggen dat hij 10 procent is afgevallen hij ligt onder 2 dekentjes in een warmte bedje in het ziekenhuis momenteel en z’n temperatuur is maar 36.5 vaak ik laat hem ook lekker veel slapen en hou hem nu al veel bij mij onder mijn eigen deken en dan z’n eigen dekentje er nog bij