21 Reacties
3 dagen geleden
Ik denk dat je zelf het beste weet wat je kunt hebben en waar je grens ligt. Ik drink zelf helemaal niet, mijn man heeft laatst een etentje gehad met wijnarrangement. Maar toen hij thuis kwam meteen water gedronken en gewoon 's nachts de luiers gedaan 💪
3 dagen geleden
Jullie zouden dan samen drinken? Dan zou ik het houden bij 1 drankje. Ik drink eigenlijk nooit en mijn man ook amper, hij drinkt alleen op een feestje wel eens een biertje. Als ik nuchter ben maakt het niet veel uit als hij er 2 of zelfs 3 zou drinken. Ik neem dan de zorg over die avond. Op vakantie hebben we samen wel een cocktail gedronken maar dan namen we er beide niet meer dan 1.
3 dagen geleden
Reactie op OplettendeReiger173453
Jullie zouden dan samen drinken? Dan zou ik het houden bij 1 drankje. Ik dr ...
Nee ik drink sowieso geen alcohol maar mn man wil in het weekend snachts ook de kleine verzorgen zodat ik niet elk weekend de zorg in mn eentje heb maar we verschillen dus van mening van hoeveel hij er dan zou kunnen drinken.
Hij kan best goed tegen drankgebruik maar dan nog 🙈
3 dagen geleden
Ik ben 1,67 en drink nooit. Mn man is 2 meter en is wel wat gewend ondanks dat hij niet vaak drinkt. 1 drankje voelt bij mij als 1 fles. 3 drankjes bij hem is niks. Dus is beetje appels met peren vergelijken.
Maar zolang hij nog mag rijden kan het. Ik zou voor mezelf de grens op 1 zetten (maar heb dus al sinds de zwangerschap niet meer gedronken).
3 dagen geleden
Liever 0, in overleg 1 of 2 drankjes. M’n vriend vraagt hier wel eens of ie een biertje mag, niet zozeer dat ie dat alleen met mijn toestemming mag maar meer van dat ie niet iets in de planning over het hoofd ziet, of ik me oké voel zelf en oké met zijn drankje. Dus meestal kan dat wel.
3 dagen geleden
Ik denk dat een paar drankjes prima kan, helemaal als je zelf nuchter bent, dan kun je goed een oogje in het zeil houden en als hij dan wel te veel gedronken heeft, kun je altijd ingrijpen denk ik dan. Zolang hij goed kan lopen en nog alert is, kan er vast wel verantwoordelijk een luier verschoond worden. Of gwn een keer overslaan snachts, zodat jullie allebei niet uit bed hoeven. Al zou ik de baby niet bij jullie in bed laten slapen als er gedronken is, want dan slaap je toch echt anders.
2 dagen geleden
Of dus wachten tot eer nuchter bent, 3 uur per drankje later.
Met drugs zero en over alles vooraf afspreken dat de ander 'dienst' heeft en tot wanneer. Nooit 'laten gebeuren' en de ander verantwoordelijk maken.
Hier zijn we echter door hele zwangerschap en borstvoeding bijna alcoholvrij en drank terug drinken valt bij beide niet meer goed, wat een ellende is 1 drankje al voor je lijf eigenlijk...
2 dagen geleden
Of dus wachten tot eer nuchter bent, 3 uur per drankje later.
Met drugs zero en over alles vooraf afspreken dat de ander 'dienst' heeft en tot wanneer. Nooit 'laten gebeuren' en de ander verantwoordelijk maken.
Hier zijn we echter door hele zwangerschap en borstvoeding bijna alcoholvrij en drank terug drinken valt bij beide niet meer goed, wat een ellende is 1 drankje al voor je lijf eigenlijk...
2 dagen geleden
Hier is het simpel zat.. heeft vriendlief iets gedronken al is het maar 1 glas dan komt hij gewoon niet meer bij de kleine in de buurt.
Bij drinken kan je last krijgen van een Verslechterde motoriek, reactiesnelheid en coördinatie.. ga geen risico's lopen, wilt hij voor de kleine zorgen dan mag hij dat nuchter doen en anders maar op dagen dat hij geen zorg voor haar heeft ;)
gisteren
Ik vind sowieso dat 1 ouder te allen tijde, nuchter moet zijn, ik zie in mijn familie, zo vaak dat beide ouders drinken en vind dat echt gewoon niet normaal, wat als er iets met je kind gebeurd en je moet rijden naar het ziekenhuis? Dus gewoon het toegestane alcohol promillage, zodat je nog mag autorijden. Ik zie ook zo vaak mensen in een restaurant waarbij beide ouders gewoon drinken en aardig wat wijntjes weg tikken en daarna gewoon de auto in stappen met hun kind. Ik vind het écht niet normaal.
gisteren
Onze drinking days zijn wel voorbij. Ik drink soms nog 1 a 2 glazen wijn/biertjes. (1x per week?). En mijn vriend die drinkt heel af en toe, maar dan iets meer (misschien 1x per 3 weken 4 bier?) Dan zorg ik gewoon dat ik niks heb gedronken. Werkt prima voor ons zo!
Ik voel me overigens prima in staat om na 1 of 2 drankjes nog voor de kleine te zorgen. We vinden t wel belangrijk dat er ten alle tijden iemand in staat is te kunnen rijden voor t geval nodig..
gisteren
Persoonlijk vind ik als je kinderen heb dat je niet moet drinken. Als je daardoor niet kan auto rijden is gewoon onhandig. Als 1 niet drinkt en er gebeurt wat met de bob om het maar zo te zeggen dan is dat gewoon niet verantwoordelijk. Je heb beide voor kinderen gekozen. In mijn ogen horen daar offers bij. Maar ik snap alcohol drinken zowiezo niet dus ja dat is mijn mening.