258 Reacties

2 maanden geleden

Oh jaaaaa kom maar met de kleine wondertjes en de verhalen!

2 maanden geleden

- Day 💖 - 9 april 2025 - 1850 gr / 41 cm - 31+5 weken - weekend van 29-03 indalingsweeen (dacht ik en de verloskundige) vanaf toen aanhoudende druk onderin mijn buik. 3-4 slijmprop verloren en kwamen we er achter dat mijn baarmoederhals iets verkort was. Ik ben hiermee naar huis gestuurd en rustig aan proberen te doen. 7-4 hadden we ons geregistreerd partnerschap, ‘s avonds kreeg ik wat buikpijn en ging ik slapen met paracetamol. Om 01:00u werd ik wakker en verloor ik weer slijm, vanaf toen de hele nacht krampen / menstruatie achtig gevoel. 4:30u verloskundige gebeld, baarmoederhals leek weer verkort, naar het ziekenhuis gestuurd, baarmoederhals was 2,5 cm, vanuit het ene zkh naar het andere zkh gestuurd voor een test op vroeggeboorte (de test bleek negatief) maar ze checkte nogmaals alles en in 1,5u was de baarmoederhals nog maar 9 mm, ter observatie en om longrijpers te krijgen voor de baby werd ik opgenomen. De klachten (op de druk in mijn buik na) namen af, dus we hoopte dat het met een sisser afliep. Om 00:30 werd ik wakker nadat ik 2 krampen had gehad, ik wilde naar het toilet gaan en toen braken mijn vliezen. Hierbij zeiden ze ook eerst dat het gewoon afscheiding was.. ik moest nog maar proberen te slapen, want het hoefde niet perse te betekenen dat de bevalling was begonnen. Maar de weeën kwamen vrijwel meteen regelmatig / zonder rust. Weeenstorm begon rond 01:15u en om 04:05 u is onze dochter geboren. Ze ligt nu in het ziekenhuis, ze doet het goed. Het is wel echt een rollercoaster, hopelijk mogen we snel naar huis 🍀

vorige maand

Reactie op Bumptobaby

- Day 💖 - 9 april 2025 - 1850 gr / 41 cm - 31+5 weken - weekend van 29-03 ...
jeetje wat een verhaal zeg! wat moet je geschrokken zijn! ik heb zelf een vroeggeboorte meegemaakt in 2018. Toen in mijn kleine meid geboren met 29+6. Bevallings verhaal is geplaatst op 24baby https://www.24baby.nl/geboorte/bevallingsverhalen/te-vroeg-geboren-29-weken/ onze dame woog toen 1600 gram met de geboorte en alles is gelukkig goed gekomen. hoop dat jullie sterke meid ook mooi heel het lijstje afwerkt en gauw lekker mee naar huis mag. ik vond het een pittig periode dus heel veel kracht gewenst de komende tijd 🩷🩷🩷

vorige maand

- Lio - 04.05.2025 - 1890 gram, 44 cm - 34+6 weken Mama kreeg het HELLP syndroom. Vrijdag met spoed opgenomen in het ziekenhuis in verband een lever functie die achteruit ging en bloedplaatjes die afname. Zaterdag is er een ballonnetje geplaatst omdat Lio het niet meer fijn had in de buik en zondag 13:00 zat deze los. Om 17:00 zijn de weeen begonnen en om 18:39 is Lio geboren 🩵 Lio ligt nu op de kinderafdeling en wij zijn dichtbij omdat ik zelf ook nog opgenomen ben, door het HELLP. Enorme roller coaster maar wat zijn we blij en trots 🩵

vorige maand

- Jalencia💗 - 02-05-2025 - 1604 gram - 35+5 We wisten al dat ons meisje achter liep op groei.. en dat de doorbloeding in de navelstreng wat harder moest werken. 24 april voor een (dachten wij) redelijk normale controle naar het ziekenhuis.. Ik had een zwangerschapsvergiftiging en werd direct opgenomen op de verloskundige afdeling. Dagelijks aan de ctg, bloeddruk werd minimaal 5x per dag gemeten en steeds van allerlei controle's.. alles leek goed te gaan en ze wouden ons meisje laten zitten tot 37 weken. De dagen verliepen goed, ik had er 2 weken op zitten op de afdeling en opeens kregen ze door dat donderdag 1 mei ons meisje niet meer fijn zat in mijn buik. Ze hebben besloten dat ik werd ingeleid en ze hebben een ballon geplaatst, het bleek dat ik al 1cm ontsluiting had voor het plaatsen van de ballon en de ballon werd er savonds nog uitgehaald. Om half 12 savonds besloten ze mijn vliezen te breken en dat onze dame direct moest komen, het ging echt niet meer langer. Om 05:14 begonnen de persweeën en in 3 flinke keren persen is ons prinsesje om 05:20 geboren💖 Mijn placenta was zo groot als een sinaasappel en de navelstreng was zo kort dat ze op mijn onderbuik werd gelegd en de navelstreng strak stond..🙏🏽 Het is enorm bijzonder dat ons meisje het hierin heeft volgehouden! Onze kleine trots ligt nu nog op de neonatologie afdeling aan te sterken, hopelijk mag ze snel mee naar huis❤️

vorige maand

-33.3 weken -8 mei -2410 gram - Marin 🩷 Stuitbevalling begonnen met gebroken vliezen 17.20 en om 19.32 de kleine meid al in handen.

vorige maand

36.0 weken 8 mei 2025 3270 gram Rhodé 🩷 Gebroken vliezen om 17:00 uur, 20.40 uur m’n meisje in m’n armen 😍

vorige maand

Reactie op B-13-11

36.0 weken 8 mei 2025 3270 gram Rhodé 🩷 Gebroken vliezen om 17:00 uur, ...
Wat een mooi gewicht voor 36 weken 😍

vorige maand

Reactie op B-13-11

36.0 weken 8 mei 2025 3270 gram Rhodé 🩷 Gebroken vliezen om 17:00 uur, ...
Inderdaad een mooi gewicht 😍 Gefeliciteerd! Mag ze gelijk mee naar huis of moeten jullie nog in het ziekenhuis blijven?

vorige maand

Reactie op Lisa_forum

Inderdaad een mooi gewicht 😍 Gefeliciteerd! Mag ze gelijk mee naar huis of ...
Dank je wel! Wij moeten 48 uur ter observatie blijven. Als alles goed gaat mogen we morgenavond naar huis 😇

vorige maand

Reactie op jok3

-33.3 weken -8 mei -2410 gram - Marin 🩷 Stuitbevalling begonnen met ge ...
Jemig zo snel! En dat met een stuit! Van harte met je kleintje, hopelijk mag ze snel mee naar huis ❤️
- Noah 🩵 - 30 april 2025 - 1880 gram / 45 cm - 32+1 weken Na een prachtige gezonde zwangerschap zonder bijzonderheden zijn in de nacht van 27 op 28 april zijn mijn vliezen spontaan gebroken, ik verloor kleine beetjes vruchtwater.. alsof ik in mijn broek had geplast. ‘s ochtends hebben we de verloskundige gebel, die is bij ons thuis gekomen en heeft ons vervolgens om 08:00 naar het ziekenhuis doorgestuurd. Daar hebben we allemaal controles gedaan en zeiden ze dat de meeste bevallingen (lees: 95%) binnen 72 uur na het breken van de vliezen plaatsvindt.. dus we waren wel even geschrokken.. spannend en onwerkelijk, want ik had helemaal geen klachten en het zag er vervolgens de komende 2 dagen niet naar uit dat er iets zou gebeuren. We zijn in het ziekenhuis gebleven ter controle. Ze zeiden dat we donderdag 1 mei weer naar huis mochten, maar wel iedere dag terug moesten komen voor de controles.. En toen heeft onze kleine man ons op woensdagavond verrast. Ik kreeg rond 17 uur weeën en om 21:28 is Noah geboren 🩵 Echt heel bijzonder. Hij is helemaal af, met alles erop en eraan. Hij is gezond en hij ademt zelfstandig. Hij kan alleen nog niet zelf z’n voeding binnen krijgen.. ademen, zuigen en slikken tegelijk is nog een beetje lastig. Hij heeft nu een zonde in z’n neus waar mijn borstvoeding doorheen gaat. We moeten hier nog in het ziekenhuis blijven tot Noah zelfstandig kan drinken. Dat duurt denken we nog 3 weken.. het is allemaal zo snel gegaan.. naar we zijn helemaal overspoeld met liefde 🥰

vorige maand

- Matz 💙 - 9 mei 2025 - 2870 gram / 48 cm - 35 +1 Met 35 weken braken spontaan mijn vliezen om 4 u smiddags. 1e zwangerschap. Op controle naar ziekenhuis en te horen krijgen dat je niet meer thuis komt zonder je baby. Hele omschakeling, had mijn laatste werkdag nog niet gehad. Begon avonds wat te krampen en snachts wel elke 20-30 min flinke weeën. Dit zetten de volgende dag nog niet helemaal door maar de weeën waren elke 5-15 min. Welk heel moeilijk waren op te vangen omdat het rugweeen waren. Uiteindelijk hebben ze me willen toucheren om 1 uur smiddags en bleek ik 5 cm ontsluiting te hebben. Weeënstorm gekregen en deze was ondraaglijk door de rugpijn dus morfinepomp gekregen. Daarna ging het vrij vlot en kon ik om 20 over 5 persen en is binnen 5 minuten onze Matz geboren. Hij doet het super goed, moest na de bevalling wel even de couveuse in maar deze bouwen ze al mooi af. Geen zuurstof of sondevoeding nodig hij drinkt mijn gekolvde melk uit de fles. Ik zelf moest helaas wel ivm sub totaal reptuur naar de ok om daar gehecht te worden. Ivm wachtrij daar dus 3 uren gescheiden geweest van m'n man en kind. Ondanks dat alles zo anders is gelopen dan ik had verwacht en gedacht het wel echt los kunnen laten en helemaal oké ben met hoe het is gegaan. Kijk nu naar m'n tevreden mannetje en ben zo trots op hoe hij het doet.

vorige maand

Mooi moederdag cadeautje. Niene Mae 11-05-2025 2730gram 36 weken Wat ging het ineens snel. 10 mei 18.30 pittige krampen. 10 mei 23.00 in het zkh aangekomen 10 mei 23.45 pas 2cm ontsluiting. 11 mei 00.00 tm 01.00 weeenstorm 11 mei 01.15 7cm ontsluiting en vliezen worden gebroken. 11 mei 01.25 persen. 11 mei 01.30 geboren 🩷🩷 en we maken het gelukkig allemaal goed.

vorige maand

Siem 13-05-2025 3240 gram 37+1 Geplande keizersnede i.v.m. pre-eclampsie Hele fijne ervaring gehad met de geplande keizersnede ❤️

vorige maand

Reactie op Awt

Siem 13-05-2025 3240 gram 37+1 Geplande keizersnede i.v.m. pre-eclampsie H ...
Wat waren je symptonen?

vorige maand

Zo leuk om dit allemaal te lezen! Geniet van jullie kindjes😃

vorige maand

Reactie op Zomerburgje

Zo leuk om dit allemaal te lezen! Geniet van jullie kindjes😃
Jaaa ik ook! En zo fijn dat we langzaam op het termijn komen dat kindjes ook gewoon binnen de goede termijn geboren worden. Zo benieuwd naar over een paar weken!

vorige maand

Jip💙 14 mei 2025 2250 gram, lengte? 35+4 Spoedkeizersnee Vannacht 04:30 werd ik wakker. Normaal gesproken word ik samen wakker met de kleine, maar vanmorgen bewoog hij eigenlijk niet. 2 uur lang op mijn linkerzij gelegen en geprobeerd hem een beetje uit te dagen, maar geen reactie. Heel ongewoon voor onze kleine druktemaker, dus naar het ziekenhuis gegaan voor een CTG en echo. De CTG was de hele tijd goed, maar ook op de twee echo’s die gedaan zijn bewoog de kleine niet. Eigenlijk had iedereen die ons hadden gezien en ook vanuit een ander ziekenhuis op basis van wat ze hoorden een niet pluis gevoel, dus toen werd besloten een spoedkeizersnee te doen. 30 min later lag ik daar 😅 Het duurde even voordat hij z’n spieren gebruikte, maar dat is inmiddels helemaal goed. Onze jongen ligt nu op de NEO om op temperatuur te komen, hopelijk kunnen we snel knuffelen 🥰

vorige maand

Gewicht moet 2550 zijn*