16 Reacties
10 uur geleden
Duidelijker op je strepen gaan staan, ze moeten je gewoon inplannen.. en bovendien wss was dit de receptioniste ( stelt medische vragen voor inschatting) maar mag nooit de call maken dat je niet hoeft te komen diegene is geen arts
8 uur geleden
Mijn dochtertje heeft dit ook, rechts een rood oor en rode wang, maar ik denk dat dit eerder door de tandjes komt dan door een oorontsteking?!
8 uur geleden
Reactie op KimBaijens31
Mijn dochtertje heeft dit ook, rechts een rood oor en rode wang, maar ik de ...
En bij een oorontsteking hebben kinderen wel koorts, boven de 38,5 als ze geen koorts hebben maar wel deze klachten is het vaak door doorkomende tandjes. Dan zijn ze ook wat jengeliger, dus zo lang er geen koorts is zou ik zeggen geen stress.
8 uur geleden
Reactie op mar0ciaa15
Als de huisarts niet wilt zou ik na 5 uur na de huisartsenpost gaan
Ja dit hebben wij ook gedaan in een vergelijkbare situatie
6 uur geleden
Reactie op KimBaijens31
En bij een oorontsteking hebben kinderen wel koorts, boven de 38,5 als ze g ...
Helaas hebben baby’s bij de middenoorontsteking niet altijd koorts! Vaak wel maar soms ook niet daarom is het bij een baby zo belangrijk om ook andere signalen op te pikken in plaats van alleen koorts en een loopoor bijvoorbeeld
6 uur geleden
Reactie op A9850
Helaas hebben baby’s bij de middenoorontsteking niet altijd koorts! Vaak we ...
Klopt, maar er zijn veel meer signalen, elke keer naar het oor grijpen bijvoorbeeld. Maar ik snap wel dat een huisarts zegt dat het niet persee nodig is om te komen, een oorontsteking gaat vaak ook vanzelf over, met pcm kun je dat gerust een dag of 4/5 aan kijken, mocht het daarna niet over zijn dan alsnog naar de huisarts te gaan voor antibiotica, veel meer gaan ze niet doen. Antibiotica is ook de vraag of je dat wil :) maar veelal is het met pcm al wel op te lossen binnen een paar dagen.
En zeker na 17:00 bellen voor de hp vind ik ook overdreven, dat is bedoeld voor spoedgevallen (wat niet kan wachten tot de volgende dag) niet voor oorontstekingen. Dat het vervelend is, dat sowieso maar met 3 kinderen is mijn ervaring dat het echt met pcm stukken beter gaat.
6 uur geleden
Oorontsteking en koorts wel of niet. Ik vind het belachelijk dat de huisarts haar niet wil zien!
Dat je niet over een uur al terecht kan oke, maar inplannen moet altijd vind ik en is het dan niks dan weet je het iig zeker.
6 uur geleden
Reactie op A9850
Jaa ik was de huisartsenpost inderdaad niet van plan 😉
Haha nee maar ik zie dat hier als tip staan. Maar ik bedoel het goed. Oorontsteking gaat echt in 99% van de gevallen vanzelf over. Bij pijn of ongemak geef vooral pcm , daar is dat voor :)
Wel had je huisarts wellicht iets voor morgen ofzo in kunnen plannen om jou het gevoel te geven dat je toch gehoord word.
5 uur geleden
Reactie op KimBaijens31
Klopt, maar er zijn veel meer signalen, elke keer naar het oor grijpen bijv ...
Helemaal eens met deze reactie! Mijn kind heeft ook een paar dagen nu een rode wang / oor. Zijn eerste tandje is aan het doorkomen!
Helaas staan de huisartsen behoorlijk onder druk en moeten zij kijken hoe urgent iets is. Een huisarts kan maar een x aantal patiënten per dag zien en zal een zorgvuldige afweging hiervoor maken. Je huisarts had beter kunnen onderbouwen waarom hij hier geen prioriteit aan geeft en aangeven waar jij op moet letten en wat je kan doen.
Het advies van dan maar naar de huisartsenpost slaat in mijn ogen echt nergens op. Je huisarts ziet er geen spoed in en dan gaan mensen nog de zorg belasten. Ik snap wel waarom er niemand meer huisarts wil worden..
Sterkte met je kindje! Geef wat paracetamol, hou haar in de gaten en waarschijnlijk knapt ze snel weer op!
3 uur geleden
Reactie op Oktomom
Helemaal eens met deze reactie! Mijn kind heeft ook een paar dagen nu een r ...
Onze ha wilde onze zoon niet zien, mijn gevoel zei dat het niet goed was en op de hap hebben ze bevestigd dat hij waarschijnlijk het RS virus had. De dag erna konden we toch plots bij onze eigen ha terecht.
Als jij al ouder echt het gevoel hebt dat jouw kind gezien moet worden door een arts en je eigen huisarts luistert niet, is dit een volgende stap. Zelf kan je inschatten of het inderdaad medisch noodzakelijk is of dat het toch wel meevalt