8 Reacties

17 uur geleden

Hi! Hier ook een baby van 6 maanden. Slaapt wel s’nachts in eigen bed alleen wiegen hem wel inslaap en slaapt s’middags ook in de wagen of bij ons. Als ik hem in de middag in bed leg precies het zelfde als s’avonds word die wakker na een tijdje. Dus ik lees mee🥰

16 uur geleden

Hoezo moet hij dit straks ook zelf kunnen?

15 uur geleden

Wij moeten onze dochter van 6 maanden ook wiegen zodat ze in slaap valt, dan kunnen we haar overleggen in bed. Overdag slaapt ze soms in haar eigen bedje en vaak in onze armen, dus dan ga ik maar serie kijken.. verplicht ontspanningsmomentje haha. Mijn oudste dochter leerde pas rond 8 maanden om echt zelfstandig in slaap te vallen door bv een muziekknuffel. Dus ik probeer maar te accepteren dat ze mij nu veel nodig heeft en daar geniet ik ook dan wel van!

15 uur geleden

Ik dacht dat mijn baby overdag niet kon slapen zonder wiegen, maar sinds een week probeer ik het af te bouwen en het gaat verbazingwekkend goed. Vorige week kwam er een pedagoog op haar groep en die vertelde dat baby's langer doorslapen als ze wakker worden weg gelegd en ik wilde haar eigenlijk bewijzen dat dat bij mijn dochter echt niet werkt. Wel dus 😋😋 Ik wieg nog wel ongeveer vijf keer heen en weer, omdat ze dan ook rustig kan ontprikkelen heel even. Dan kusjes en leg ik haar wakker in bed. Ze kan soms even kletsen of mopperen, speentje in/uit/in/uit, etc. Ik blijf er nu altijd bij tot ze slaapt, duurt hooguit 15 minuten en dat vind ik al heel snel. Wij vallen ook niet meteen in slaap. Als ze huilerig wordt probeer ik haar eerst in bed te troosten, maar als ze echt huilt of het gewoon nodig heeft, pak ik haar op om te troosten/knuffelen en daarna proberen we het nog een keer. Meestal lukt het dan meteen de tweede keer. Zo niet, kan ik altijd nog wiegen. Ze slaapt nu ook wel eens 45-60 minuten ipv hooguit een halfuur. Mijn tip: blijf proberen. Je kindje wordt ook ouder, wat de ene week niet lukt, lukt de week erna misschien al wel.

13 uur geleden

Reactie op Zohey

Ik dacht dat mijn baby overdag niet kon slapen zonder wiegen, maar sinds ee ...
Dat heb ik ook vaak gehoord ja! Probeer het wel eens zodra zijn oogjes dicht gaan half weg te leggen alleen dan ligt die in bed en dan brabbelen en allemaal geluidjes en dan weet ik niet hoelang ik moet wachten. Pak ik hem weer op en wieg ik hem valt die zo weg haha. Maar blijven proberen inderdaad 😇
Oh dit heb ik ook. Probeer nu fysiek contact af te bouwen door de dutjes in de wagen te doen. We zijn aan het oefenen in de avond, maar het lukt nog niet echt zo goed. 🙃

4 uur geleden

Onze dochter sliep prima zelf totdat de slaapregressie kwam en ik haar ineens wiegend in slaap moest brengen. Was ik totaal niet gewend en zij ook niet, maar het hielp in die tijd wel. Nu lukt t gelukkig weer om zelf in slaap te vallen. Wat bij ons helpt is het vaste ritueel voor het slapen gaan. Verschonen, melk drinken, op schoot even slaapliedje zingen, een donkere kamer en vervolgens leg ik haar met een speentje in haar bed. Op deze manier wordt de slaaphormoon melatonine gestimuleerd. En Ja, ze valt niet meteen in slaap, het duurt min. 15 minuten. Ik blijf er dan ook bij. Als ze gaat huilen troost ik haar en leg ik weer neer. Ik geef eigenlijk niet op, hoe erg mijn geduld ook opraakt.

Reactie op Hally

Onze dochter sliep prima zelf totdat de slaapregressie kwam en ik haar inee ...
Wordt ze ’s nachts ook nog wakker? En hoe pak je dat dan aan? Ik probeer dit ook zo te doen, maar mijn zoontje wordt ’s nachts soms wakker en dan ben ik zó moe dat ik echt de energie niet heb om hem weer 15–20 minuten te helpen met af en toe aaien en de speen terugdoen. Ben benieuwd hoe jij dat doet.