21 Reacties

6 dagen geleden

Ik lees mee!

6 dagen geleden

Ik heb veel prima ervaringen hierover gehoord! Bij mij werkte het minder: ik kreeg een bloeding na het plaatsen van de ballon. Deze moest er meteen weer uit. Ze zijn toen gestart met tabletten en daar kreeg ik veel harde buiken op maar geen ontsluiting. Ik mocht niet meer tabletjes hebben omdat mijn baby er niet goed op reageerde. Ik denk dat dit een uitzondering is. Maar zou er niet vanuitgaan dat het supersnel gaat, want dan valt het misschien tegen in je hoofd..

6 dagen geleden

Oh ik toevallig! 2 weken geleden inleiding gehad, van de tweede. Ballon plaatsen lukte niet.. dus toen opname en aan de tabletten. Heb er 2x2 gehad, om 18:30 en 22:30 uur. Had sws al regelmatig harde buiken die avond, maar dat had niks met die tabletten te maken (begon ervoor al, vaker in de avonden). Toen in de nacht prima geslapen, amper nog kramp. Toen ik 6 uur wakker met echte weeën. Half 9 vliegen gebroken, had 3/4cm ontsluiting. En toen vloog mn tweede er 2 uur later al uit, zonder weeënopwekkers oid 😝

6 dagen geleden

Ik heb een fijne ervaring gehad met de tabletten. Ik ben in de ochtend om 07:00 begonnen in het ziekenhuis met 2 tabletten om de 4 uur kreeg ik deze. Tot in de avond. Toen had ik 2 cm ontsluiting en wat krampen. In de ochtend om 07:30 weer 2 tabletten genomen. Om 11 uur 5 cm ontsluiting en toch toenemende krampen/weeen. Om 13 uur pijnlijke weeen en om 13:35 is ze geboren. Het kan snel gaan. Ze houden jou en je baby goed in de gaten.

5 dagen geleden

Om 12u begonnen 1e dosis, alleen wat slijm en bloedverlies. Om 16u 2e dosis. Toen startten om 19.15 in 1x uit het niets de weeën om de 3 minuten (ik had tot dat moment eigenlijk nog geen gerommel). Om 22:00 zat ik op 4 cm en was dus duidelijk dat er geen weeenopwekkers meer nodig waren. De frequentie van de weeën bleef hoog maar ik weet niet of dat met die tabletten te maken heeft gehad. Dus dat heb ik wel als intens ervaren. Om 4:30 is ze geboren. Ik vond het fijn dat ik niet aan de weeenopwekkers hoefde en dat dit een hele rustige manier was om te beginnen. Gezellig met z'n tweeën op een eigen kamer.

5 dagen geleden

Hoi, ik ben 1,5 week geleden bevallen mvb een inleiding en de misoprostol tabletjes. Op do middag kreeg ik de eerste 'gift' en na 4uur dan elke keer weer twee tabletjes. Dit ging snachts ook door, gelukkig wel in combi met een slaappil. Ik kreeg er vanaf gift 2 krampen van die ik wel weg moest zuchten, heb wel door de slaappil goed geslapen en vanaf ongeveer gift 5, vrijdagochtend rond 11u, moest ik echt wel meer puffen. Dit was helaas puur een reactie op de misoprostol, mijn lichaam zelf deed nog niks qua bevalling. Geen ontsluiting, geen indaling, geen kortere baarmoedermond. Dit was met 38 weken, 3e kindje. Mijn lijf bevalt gewoon liever met 40 weken pas!:-) Ik vond dit mentaal lastig. Je voelt de weeën, dit kost je veel energie, en na elke meting hoor je dat dit puur de inleiding is en je lijf nog niks activeert wat lijkt op een bevalling. Omdat ik rond 18u, na gift 7 gok ik, echt op was vh opvangen vd weeën en mentaal het niet meer goed trok dat er weinig gebeurde, heb ik een ruggenprik gevraagd. Deze kreeg ik rond 20u en dat waa heel fijn. Toen er na een uur ruggenprik nog geen verdere bevalling activiteit leek te zijn, zijn de weeopwekkers aangezet. En dat was eindelijk het moment dat mijn lijf het seintje oppakte, ahhh we moeten bevallen! Ik belandde in een weeën storm en binnen 2u is onze dochter geboren. Van heel lang gerommel naar ineens ons meisje op mn borst! Ik ben twee natuurlijke, spontane bevallingen gewend en vond vooral nu het mentale stuk wennen. Elke keer schakelen en je verwachtingen bijstellen, het voelt alsof het is begonnen maar toch blijkt dan weer van niet. Als ik dat vooraf had geweten, dat dat zo zou kunnen gaan, had me dat mogelijk wel geholpen! Heeeeel veel succes, je gaat dit hoe dan ook rocken!!

5 dagen geleden

Reactie op K1im2345678

Hoi, ik ben 1,5 week geleden bevallen mvb een inleiding en de misoprostol t ...
Wanneer hebben ze dan je vliezen gebroken als ik vragen mag? Aangezien je aangeeft dat er nog vanuit jou eigen lichaam niks geregeld qua bevalling was.

5 dagen geleden

Waarom starten ze dan met tabletjes en niet met wee- opwekkers? Ik word ook ingeleid dus ben oprecht benieuwd!

5 dagen geleden

Reactie op Selma2901

Wanneer hebben ze dan je vliezen gebroken als ik vragen mag? Aangezien je a ...
Omdat onze dochter nog niet was ingedaald, hebben ze daar lang meee gewacht. Waren ze erg huiverig voor en hebben ze uiteindelijk na de ruggenprik gedaan. Als ze al wel ingedaald was geweest, hadden ze een ballonnetje kunnen plaatsen en daarna de vliezen gebroken om het meer natuurlijk te laten verlopen. Door de niet-indaling veranderde dat helaas!

5 dagen geleden

Reactie op Simone6525

Waarom starten ze dan met tabletjes en niet met wee- opwekkers? Ik word ook ...
Bij mij was het eerst de tabletjes omdat ze nog niet ingedaald was. Als ze wel was ingedaald was de volgorde: ballonnetje (mits nog geen ontsluiting) en daarna vliezen breken en dan een uur wachten of je lichaam het zelf oppakt. Zo niet, dan wee opwekkers. Dan zouden dus die tabletjes helemaal niet hoeven. Dus duim voor je dat de baby is ingedaald want dat maakt wel veel uit denk ik!

5 dagen geleden

Reactie op Simone6525

Waarom starten ze dan met tabletjes en niet met wee- opwekkers? Ik word ook ...
Omdat ervaring leert dat de bevalling daardoor langer duurt en er sneller complicaties ontstaan als de baarmoedermond nog niet rijp is. Om die rijp te maken, moet je eerst een ballonnetje of tabletten gebruiken. Als je gelijk aan de weeënopwekkers gaat, dan start je iets wat nog niet goed op gang gekomen is. Waardoor alles dus langer duurt omdat het lichaam hier nog niet klaar voor was. Vandaar 😉

5 dagen geleden

Reactie op K1im2345678

Bij mij was het eerst de tabletjes omdat ze nog niet ingedaald was. Als ze ...
Baby hoeft nog niet volledig ingedaald zijn voor een ballonnetje plaatsen hoor.

5 dagen geleden

Reactie op Marelena

Baby hoeft nog niet volledig ingedaald zijn voor een ballonnetje plaatsen h ...
Bij mij was dat wel een vereiste. Misschien verschillend per zhuis/bevalling.

5 dagen geleden

Pillen om de 2 uur vanaf s ochtends 11 uur. Hele dag krampen. ‘s avonds negen uur laatste pil, binnen het uur zette het door. 5 uur ‘s ochtends bevallen.

5 dagen geleden

Reactie op K1im2345678

Bij mij was dat wel een vereiste. Misschien verschillend per zhuis/bevallin ...
Hmm ja denk het dan!

4 dagen geleden

Reactie op Marelena

Omdat ervaring leert dat de bevalling daardoor langer duurt en er sneller c ...
Dank voor de uitleg!

4 dagen geleden

Heb vandaag een ballon gekregen en 0 weeen of heftige krampen enkel lichte. Morgen moet ik blijkbaar aan de pillen. De baby moet er eerder uit door de insuline, maar de baby is het hier niet mee eens 😂 ik weet in geen godsnaam hoe het morgen gaat verlopen en de adrenaline giert door mijn lijf. Ik lees dat de meesten van jullie wel is opgenomen. Moet ik dat ook?

4 dagen geleden

Reactie op Verloren Alien

Heb vandaag een ballon gekregen en 0 weeen of heftige krampen enkel lichte. ...
Oh dit snap ik zo goed en herken ik zo goed, het feit dat je geen idee hebt hoe het gaat lopen. Dit vond ik stiekem het moeilijkst aan de hele bevalling. Dat je geen idee hebt wanneer het echt begint en je lijf het oppikt. Bij mij zelfde verhaal, inleiding ivm insuline en mijn lijf en baby dachten dus heel lang, doei wij beginnen nog nergens aan;-)! Maar toen ze eenmaal er in mee gingen, was t ook snel geregeld;-) Het gaat je lukken, het zhuis gaat je helpen en hou je verwachtingen open, je baby komt er sowieso binnen een paar dagen en alles wat er gebeurt kan je aan! Zet m op!!

4 dagen geleden

Reactie op Verloren Alien

Heb vandaag een ballon gekregen en 0 weeen of heftige krampen enkel lichte. ...
Bedoel je of je opgenomen wordt in het ziekenhuis? Ja, bij mij was het vanaf begin van tabletten in het ziekenhuis moeten blijven, ze doen regelmatig CTG-controles namelijk. Ik herken die adrenaline en spanning, dat geeft zoveel onrust :( Uiteindelijk kon ik na het nemen van de tabletten wel ontspannen met genoeg afleiding van mn partner en boek/tv/enzo. Veel succes, je kan het!

4 dagen geleden

Reactie op K1im2345678

Oh dit snap ik zo goed en herken ik zo goed, het feit dat je geen idee hebt ...
Ik heb gevraagd voor een 2e ballon. Morgen ga ik weer naar het ziekenhuis, want dan zit de ballon er al 2 dagen in. Ik wou niet meteen aan de pillen en ik voel dat de baby nog niet gaat komen. Dus de pillen wordt optie 3. Alleen maak ik mij dus zorgen om de placenta die straks minder gaat werken door de insuline. Momenteel ben ik 38+6 en ben 20 juni uitgerekend. Zij willen de baby al vóór 20 juni er uit hebben.